hoe voeren jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

hoe voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:03

mijn paard staat nu op 2x per dag 1 1/2 kilo bix en 2x per dag 1/2 kilo graan. dus totaal,3kilo bix en 1 kilo graan.
als ik haar fanatiek rij krijgt ze wel is wat meer maar als ik een truttendagje met haar heb krijgt ze weer minder. eigenlijk voer ik geen één dag hetzelfde. hangt er dus echt van af wat en hoeveel ik met haar doe. voeren julli ook zo? zoja of zonee wat vind je er van?

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:07

merrie staat ok 2x per dag 1 kilo bix. Nog grote pluk kuil 2x en overdag buiten.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:12

Ik voer niet zelf! En bij ons hebben ze een vast voerschema en dat kun je om de halve maand verwisselen als je dat wilt!

Mijn pony staat op 4 keer per dag 3/4 kilo bix dus in totaal 3 kilo bix op een dag!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:20

Verschilt bij ons per paard. De ene krijgt 2 kilo op een dag, de ander 3 en weer anderen 4... Dat is een mix van sportbrok, geplette zemelen, haver en lijnzaadolie (met nog een beetje normaal water om dat droge van de zemelen een beetje weg te krijgen...). Verder krijgen ze allemaal nog 3 keer allemaal een aardige pluk kuil en staan ze ook de hele dag buiten (als het weer slecht is maar een uurtje of 2).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:36

Mijn pony krijgt op een werkdag;
Overdag gras snachts hooi (voldoende voor de hele nacht)
1 schep zemelen
1,5 schep bix
,5 schep haver
Verder nog wat wortelen en brood.
Niet werkdag is minder bix en een handje haver.
het is een pony van 10 jaar en 1.43 hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:06

overdag wordt er 3 keer voor me gevoerd. Op de avond na het rijden voer ik zelf een laatste keer. De hoeveelheid die er dan geeft is afhankelijk van de arbeid die mijn paard heeft gehad.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:11

Op stal wordt 3x per dag krachtvoer gegeven. Als mijn paard gewoon getraind wordt krijgt ze 3/4 sportbrok per keer en 2x per dag kuil (het goede echte paardenspul Knipoog ).

Als we er zelf zijn krijgt ze van ons nog ongeveer 1kg muesli en wortels.

Maar nu ze alweer een tijd geblesseerd is krijgt ze ipv de sportbrok muesli. Ik verander het voer alleen als ze dus langere tijd 'niets' doet. Ik pas er niet per dag aan als ze een keer wat minder of meer doet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:13

Marilyn krijgt in de ochtend een plak hooi en een hele schep biks
In de avond precies hetzelfde verhaal.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:38

Wat mijn paarden krijgen is per paard verschillend.
Nouska:
11/2 schep graan per dag
1/2 schep prestatiebrok per dag
1 schep zemelen per dag
Wisecrack:
1 schep veulenkorrel per dag
1 schep zemelen
Nena:
11/2 schep muesli per dag
11/2 sportbrok per dag
1 schep zemelen
Murphy:
2 scheppen prestatiebrok per dag
1 schep zemelen per dag
(vanaf februari krijgt hij ook nog 1 schep granenmix per dag)

De paarden staan in de wei 's middags en ze hebben altijd hooi in de stal (dus zoveel ze willen)

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:14

ik bedoel eigenlijk meer of jullie dus ook wisselend voeren,mijn paard krijgt dus eigenlijk geen één dag hetzelfde voer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:54

ankie1 schreef:
ik bedoel eigenlijk meer of jullie dus ook wisselend voeren,mijn paard krijgt dus eigenlijk geen één dag hetzelfde voer!


Die van mij krijgt eigenlijk altijd wel hetzelfde voer. Hij krijgt 2,5 kilo biks en 1,5 schep muesli per dag, verdeeld over 4 voerbeurten. Ook krijgt hij 4 keer per dag kuilgras.

Als hij eens een rustdag heeft krijgt hij precies hetzelfde. Hij staat dan overdag een paar uur in de paddock (net als iedere andere dag) en daar is hij veel in beweging omdat hij in een wel zeer 'vrolijke' groep staat. Daarnaast zet ik hem dan meestal ook nog wel een uurtje in de molen. Hij heeft dus alleen rust van rijden, zeg maar.

In periodes dat hij niet of minder werkt (bijvoorbeeld bij blessure) dan pas ik zijn voerschema zeker wel aan. Dan krijgt hij de helft van wat hij normaal krijgt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:11

ankie1 schreef:
ik bedoel eigenlijk meer of jullie dus ook wisselend voeren,mijn paard krijgt dus eigenlijk geen één dag hetzelfde voer!


Alleen als er iets bijzonders is (blessure ofzo), anders gewoon elke dag dezelfde hoeveelheid over het algemeen...

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:55

Die van mij krijgen s'ochtends biomix en hooi, s'middags biomix (wel minder dan s'ochtends en s'avonds), hooi en wortels, s'avonds biomix en hooi.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:31

Die van mij krijgen in principe elke dag hetzelfde, alleen als ze echt zwaar werk hebben gedaan krijgen ze een extraatje en soms vervang ik de muesli door slobber. Relrite krijgt 2x 1,5 kilo onderhoudsbrok op vaste tijden en 's avonds of 's middags (stal is in het weekend 's avonds dicht) krijgt ze een halve kilo kruidenmuesli. Aquila krijgt 2x 1,5 kilo onderhoudsbrok op vaste tijden en 's avonds of 's middags 1 kilo merriebrok en muesli. Ze krijgen allebei 3 tot 4 keer per dag kuilgras, omdat ze niet op de wei komen. 2x op vaste tijden, de andere keren als ik op stal ben (meestal 's ochtends en 's avonds).

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:01

Bij ons krijgen ze 's ochtends een half bix met een half graan en smiddags heel veel hooi(is beter dan bix) en 's avonds krijgen ze pulp met meel en haver. En dan weer hooi

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:45

mijn pony krijgt:
-'s middags in de wei een grote bak hooi (soms ook kuil).
-'s avonds 3kwart van een voerschep Sportbrokken.
-'s avonds hooi en wat kuil.
maar ze is nu veel te dik, ik probeer haar zoveel mogelijk te rijden.
maar ze heeft echt aanleg om dik te worden...dus ik moet heel erg oppassen met haar dat ze niet te dik wordt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:14

ankie1 schreef:
ik bedoel eigenlijk meer of jullie dus ook wisselend voeren,mijn paard krijgt dus eigenlijk geen één dag hetzelfde voer!


Ik help je even Ankie1!

Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:18

Antoinette schreef:
Op stal wordt 3x per dag krachtvoer gegeven. Als mijn paard gewoon getraind wordt krijgt ze 3/4 sportbrok per keer en 2x per dag kuil (het goede echte paardenspul Knipoog ).

Als we er zelf zijn krijgt ze van ons nog ongeveer 1kg muesli en wortels.

Maar nu ze alweer een tijd geblesseerd is krijgt ze ipv de sportbrok muesli. Ik verander het voer alleen als ze dus langere tijd 'niets' doet. Ik pas er niet per dag aan als ze een keer wat minder of meer doet.


Knipoog

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:15

Mijn paarden krijgen elke dag hetzelfde. Voer waarvan ik zeker weet dat het goed voor ze is en ze zien er ook toppie uit. Never change a winning team.
Van allerlei voer veranderingen krijgen ze alleen maar sneller gezondheidsproblemen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:24

Dennis krijgt 's ochtends en halve kilo(basisbrok met een handje musli) en een plak hooi. Overdag gaat hij naar buiten op land waar bijna geen gras staat. Als hij binnen komt krijgt hij weer hoor en 's avonds nog een keer een halve kilo bix+een handje musli.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:34

Wij voeren ook elke dag hetzelf en ook op ongeveer dezelfde tijden.
Mochten we een verjaardag hebben dan krijgen ze bijvoorbeeld s'middags wat voer voor we weggaan en dan krijgen ze 's avonds later.

Maar in principe geven we dus altijd dezelfde hoeveelheden en op dezelfde tijden. Vindt het regelmaat wel belangrijk voor ze.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:02

Ochtend en middag anderhalve schep manegebrok
Avond één schep krachtvoer en wortelen

LittleChief

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:06

Mijn paard krijgt ook elke dag hetzelfde, een 1/2 schep sportbrok met een handje muesli. En s'morgens en s'avonds flink wat kuilgras.
Alleen als hij ziek is krijgt hij slobber bij en ook als het s een keertje koud wordt krijgt hij x-tra slobber, en als ik veel van hem vraag krijgt hij x-tra sportbrok maar verder altijd wel het zelfde. Rock-on, dudes!

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:25

hoi,

Mijn paard krijgt altyd het zelfde voer inprencipe. Allen al ze kreupel is ofzo krijgt ze minder dan normaal.

xxx Suppie!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:15

oh sorry, maar mijn paarden krijgen hun standaard portie per dag. Dat wordt natuurlijk af en toe wel aangepast, maar niet omdat ze bijvoorbeeldde ene dag meer moeten doen dan de andere.