shetlander scheren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 19:08

hai, ik heb een vraagje... nu het van dat stinkmodderweer is gaat mijn shet berdientje vanaf vrijdag naar binnen, maar nu heeft ze dus een super wintervacht.. dus als ik maar iets met haar doe...maakt niet uit wat, is ze al bezweet... Frusty maar nu zit ik erover te denken om haar te scheren en dan met een dekentje op stal te zetten... wat vinden jullie hiervan en wat zijn de voor- en nadelen? Verward Verward Verward Verward Verward

_________________
Berdientje,
your magic eyes are so beautiful and deep,
'cause when I look in them they make me someone else...
i love Berdien en Kitty!!!!! ( en Ilista is ook een cool paard ja!!!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Berdientje op 2001-11-14 19:09 ]</font>


marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:30

wat jij denkt dat het beste voor je pony is dan zou ik het doen maar ik weet hier verder niks over

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:34

Ik zie dus eigenlijk het nut niet van een shetlander die naar binnen gaat, die horen (vind ik) op het land te staan. Maar goed, ik denk dus dat je hem wel op de belangrijkste zweet plekken kan scheren als je een dek op doet. Het zogenaamde jacht patroon. Dus de onderkant van de hals en de onderkant van de buik. En een stuk van de rug niet scheren. En een deel van z'n kont wel, maar daar moet je een plaattje van hebben anders zie je het niet.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 19:48

ja maar jij weet neit hoe slecht het land nu is na die regen, als je de pony's meot halen sta je tot je enkels in het water en zak je dan nog minstens 5 cm weg...echt neit leuk meer Verdrietig

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:37

Ik zou hem zeker niet scheren.. ik vind dat je gewoon natuurlijk moet laten, net als zijn manen niet knippen.. Je zult gewoon wat langer moeten stappen en misschien nadat je gereden hebt ff een dekentje erop...
Enne het is idd echt het beste hoor om je shet buiten te laten staan, die van mij staan ook nog buiten, daar kunnen hun echt wel tegen! jij vind het alleen misschien wat minder leuk! Tong uitsteken

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:53

Ik vind dat je een Shet niet hoort te scheren. Mijn pony wordt ook sneller bezweet met een dikke wintervacht, maar dan kun je beter langer uitstappen ofzo.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 20:58

ja dat dacht ik ook al...ik vind het ook ebter om haar neit te scheren, maar ik wou dat ff weten, maar weet iemand dan waar ik een zweetdekentje ofzo zou kunnen kopen??

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 12:32

hee bedankt maar weet iemand toevallig waar ik een zweetdekentje voor mijn shet kan komen? waar ik dat kan kopen ofzo?

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:37

Meestal zweet een shetlander het meest (en snelst) op de hals. Als je nou alleen zijn hals scheert scheelt dat al heel veel gezweet. Suc6!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 12:43

ja ik ga ook nog even vragen bij mij op stal, bij anderen die een shet hebben, ff vragen wat zij ervan denken, ik weet echt neti OF ik eht doe...ik wil even weten hoe jullie erover denken...

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:01

een paard is een paard, een shet is ook een paard en die moet dezelfde behandeling hebben. Als je met een paard niet zo intensief traint, kun je hem beter laten zoals hij is. MAar als je er elke dag echt serieus mee aan de gang wilt, en je werkt hem in het zweet en je krijgt hem vervolgens amper droog, dan kun je hem gewoon beter scheren. MAar dan moet je hem natuurlijk wel een flink dek op leggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:15

idd desiree.
Wat nou steeds voor gezeur dat we shets niet moeten scheren?
Een fjord of haf scheren we toch ook? een KWPN scheren we toch ook?
Shetlanders zijn (gelukkig) vaak niet meer enkel goed voor grasmaaier.
Ik zou blij zijn als honey's stal in orde is en ze naar binnen kan. Het straalt van het hele beest af dat ze het niet meer naar haar zin heeft buiten in de bagger troep. En wat te denken van mok en rotstraal in die bagger?
Sorry hoor....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:36

Ja laat hem maar lekker binnen staan. In die moddertroep is het ook niet gezond. En dan heb je kans op mok etc. en bovendien ze moeten toch ook een droog plekje hebben om te liggen.Gewoon doen wat jezelf ingegeven wordt en zo is het ook met het scheren.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 20:30

ik denk dat ik het wel ga doen... ik ben er nog neit helemaal uit... ze houd van heel erg hard rennen, en neit van veeel stappen...( zij dus he? berdien!! mij maakt het neit uit) maar het is een beetje een racebeest... dus denk ik dat het handig is om haar te scheren... enw at jullie zeggen misschien een jachtpatroon ofzo? nou ik ga er nog even over nadeken... want ik wil toch eht allerbeste voor haar Haha! Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 09:17

o ja en ik wil ook even weten...is het zo als je een keer scheert moet je dan altijd elke winter scheren???

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 38 bezoekers