Kruising IJslander X Paint???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Kruising IJslander X Paint???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 16:29

Het blijkt dat mijn (toen) 2- jarige hengst een romantische middag heeft mogen beleven met een uitgebroken zeer hengstige IJslandse vos- merrie. De merrie blijkt nu drachtig............
Veel verdriet bij de eigenaresse die geen ander ras blieft dan een volle IJslander, klein beetje een trots gevoel van de hengsteneigenaresse (ikke, ikke, ik word oma!!!) dat die kleine zwiepstaartjes de weg al weten te vinden naar een gewillig ei.
Helaas is de ijslandse eigenaresse verhuist met haar drachtige merrie en mij nu achterlatend met een nieuwsgierig gevoel, wát gaat daar voor een beessie uitkomen???
Iemand ervaring met deze kruisingen en misschien is er foto- materiaal van????

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:47

daar ben ik ook wel benieuwd naar!!
moet toch altyd iets schattigs uitkomen,en al helemaal als het bont is..!!
jammer dat ze verhuist is,kun je haar echt niet achterhalen??
ik kan je helaas niet helpen met fotomateriaal,ben me er ook niet van bewust ooit zo`n paardje gekend te hebben.
ik vind het erg sneu voor je,en voor ons!!
wy hadden daar ook wel een foto van willen zien.. Vingers aflikken

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 16:55

Ze heeft mijn telefoonnummer, ik heb aangeboden de merrie verder te begeleiden de laatste fase van de dracht en bij mij thuis in mijn veulenbox te laten bevallen en na het afspenen de merrie weer bij haar af te leveren, zonder veulen, die wil ik namelijk dolgraag hebben en zij absoluut niet!!!! Alle kosten (voer, weidegang, stalling, begeleiding, dierenartskosten en hoefsmid) verder voor mijn rekening natuurlijk............ze vond dat een goed idee, maar toen ze weg is gegaan met haar paardje, heb ik nooit meer wat van haar gehoord. Ach, de merrie zal in april het veulen krijgen, dus misschien kan ze er nu nog goed mee rijden en de zachte winter zorgt er ook voor dat ze nog lekker kan rijden natuurlijk. Ik wacht af en spring een gat in de lucht als ze zich nog gaat melden, Haha! ......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:15

Als het een ijslander met papieren is geweest is het misschien nog via stamboek/vereniging te achterhalen?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 17:17

cornelie schreef:
Als het een ijslander met papieren is geweest is het misschien nog via stamboek/vereniging te achterhalen?


Je denkt toch niet dat ik de ijslandse naam van dat beessie weet??? Neeeeeeee..............ik ben toch Blond !!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:36

sorry hier stond iets omdat ik weer eens iets verkeerd gelezen had Bloos .

Is het niet via een kennis van haar te achterhalen waar ze heen is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:39

je kunt een oproepje op Icelandic horses plaatsen. De kans is groot dat ze dat leest. Mocht je dat willen, dan wil ik daar ook wel een berichtje voor je plaatsen, mocht je je niet aan willen melden. Ik ben trouwens ook wel erg nieuwsgierig naar die combi!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:44

hmm ik denk dat als ze het veulen niet wil houden etc.. dat ze zich wel bij je meld Knipoog maar ik begrijp wel dat ze het een beetje onvertrouwd vind om haar merrie bij iemand die ze niet kent achter te laten en die dan ook moet bevallen. natuurlijk ben je heel betrouwbaar Knipoog maar dat weet zij niet en misschien wilz e nu het veulen wel houden Verward

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:39

Hoi! Ik weet van Rosworld, een manege in Drenthe, dat zij kruisingen Ijslanders x Quarters hebben.
En ik weet uit ervaring Haha! dat het hele leuke paarden kunnen worden. Ik heb er zelf op gereden. Niets mis mee!
Hoewel ik niet voor mix-rassen ben, en zelf Westernruiter ben. En ik rij af en toe op de Allerliefste Ijsco van de wereld....
Dit om aan te geven dat ik niet gemakkelijk beweer dat het gave paardjes zijn...!!! Knipoog
Zelfs IK ben benieuwd wat er uit zal komen, Paint x Ijsco. Hopelijk kan je het nog achterhalen...Succes!

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:52

Ben idd ook eens bij rossworld op western-ruiterkamp geweest (toen het nog Puzta ranch was) en daar hadden ze toen 2 kruisingen. Vertelde het pas nog aan iemand, erg leuke paardjes! Een vos een zwarte. Eigenlijk viel het niet eens zo op dat het geen volle quarters waren. Enige was dat ze ipv jog wel eens telgangden, maargoed als je geen wedstrijdambities hebt zit het heerlijk nietwaar!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:06

Lijkt me geweldig! Ik ben gek op een goede kruising en heel benieuwd wat eruit komt.. dit is niet een kruising waar ik opzettelijk voor zou zijn gegaan...maar toch..je houdt ons op de hoogte?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:59

ach karen 1 ding weet je nu zeker!!!! je hengst bevrucht!!!!
en dat is toch wel fijn om te weten , zeker nu je hem ook inzet voor de dekdienst.
hopelijk krijgt hij nu wel andere merries onder zijn gat

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 21:05

Ik zal binnenkort eens meer actie ondernemen om te achterhalen waar ze is gebleven. Ze was nogal van slag dat haar merrie drachtig bleek, maar wilde in eerste instantie geen actie ondernemen. Had ze aangegeven dat de merrie hengstig- gespoten moest worden, dan hadden we dat laten doen. Toen de merrie eind van de zomer wat dikker werd en waarschijnlijk wel drachtig bleek, dreigde ze een abortus te laten doen. Daar weigerde ik aan mee te werken, Boos!. De laatste contacten tussen staleigenaar en die mevrouw liep ook niet zo soepel, ze wilde de merrie de zware bevalling besparen en eiste dat ík (he, mijn hengst was niet ontsnapt, het was háár merrie die dwars door de hekken naar de ruinen/ hengsteweide ging) een keizersnede bij de merrie zou laten uitvoeren. Ook die levensgevaarlijke medische ingreep heb ik geweigerd........
Ik weet dat ze nogal van slag was en dat ze echt bang is voor een zware bevalling omdat ze natuurlijk de mega- dikke kont van oma Straw Miss goed kent en er stellig van overtuigt is dat het veulen ook zo zwaar zal zijn. Haar merrie heeft een aantal jaren geleden ook een veulen gehad, dus dat scheelt een hoop én een foetus past zich aan aan de baarmoeder, dus ik verwacht geen aparte bevalling.
Dat ik haar heb aangeboden dat de merrie bij mij zou komen, komt omdat ze duidelijk aangaf het veulen absoluut niet te willen zien. Tja.....ik wil het veulen dólgraag hebben en zou het liefst vanaf dag 1 met de opvoeding willen beginnen, *LOL* . Ook had ik haar merrie en mijn merrie dan samen met de veulens lekker in de weide kunnen zetten, hebben de veulens beiden een speelmakkertje. De merries zijn ook beiden in april uitgerekend en ze konden het op de stal ook altijd al prima samen vinden.

Ik hou de moed erin en als iemand vermoed dat die weet welke merrie dat prachtige veulentje verwacht, hoor ik het graag. Omgeving Assen volgens mij, de eigenaresse bezit een vosmerrie en een zwarte ruin (zoon van die merrie). De eigenaresse had kort haar, de laatste keer met oranje spoeling en veel gaatjes in neus, wenkbrauw en oren. Lieve meid die erg overbezorgd is...... Ach gut .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 21:08

jojo schreef:
hopelijk krijgt hij nu wel andere merries onder zijn gat


gatver.............hahahaha!!!!! Liever op een andere manier. Enkele leuke merries mag hij al zeker verwennen, ik ben heel benieuwd naar zijn eerste jaargang......lijkt me apart om nakomelingen van je eigen paardje te zien, Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:13

wat een vaag mens als ik eerlijk mag zijn...
Het veulen heeft er niet om gevraagd, als ze dat veulen absoluut niet gewild had, had ze de merrie (op haar kosten gezien de omstandigheden) moeten laten spoelen.
Ik hoop voor jou dat je alles kan achterhalen, ben ook wel nieuwschierig Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:22

Familie Vlieger (oude eigenaren van de Puzta Ranch, nu Rossworld) hebben meerdere jaren kruising IJsland/Paint gefokt. Ik ben daar, ooit in een ver verleden, begonnen met Western rijden en ik heb meerdere van die veulens gezien. Ze zijn echt heel schattig en zijn ook GEWELDIGE kinderpony's!! Die wil jij écht wel hebben Karin!! *LOL*
Misschien hebben ze bij Rossworld nog wel wat foto's uit de archieven liggen...
Enneh, ook daar waren IJslandse merries gedekt door Paint hengsten, en dat gaf echt geen problemen (niet meer dan normaal in ieder geval). De vrucht past zich aan aan de grootte van de moeder. Pas als het geboren is zal het sneller doorgroeien (en heb je kans dat'ie met een jaar net zo groot als mama is...)
En het is nu ook niet zo dat er een kast van een hengst van 1.75 ofzo op heeft gezeten... een Paint is uiteindelijk ook 'maar een pony' Knipoog

Ik hoop dat je haar kunt vinden en dat het lukt om dat veulen in handen te krijgen... leuk speeltje voor de jongens! Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 21:34

Francis schreef:
leuk speeltje voor de jongens! Haha!


Wat dacht je wat voor een geweldig speeltje dat voor mama zal zijn, OK dan! , hebbe hebbe hebbe!!!!!
Ook de IJslandse merrie was een leuk dier om te zien, mooi koppie, fijn paardje en ook nog eens verschrikkelijk lief!!! Dat gecombineerd met Kobusje, wauw!!!!! Top- kinderpony!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:26

Weet je wel de naam van de eigenaresse? Zo ja, dan loont het misschien de moeite om eens na te vragen bij het stamboek www.nsijp.nl Of zet een oproepje in het stamboekblad (verenigingsblad onder dezelfde link)

luxxJarig

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:34

bij 'rassenpraat' in 'kruisingen' verteld 'ineke2' over haar kruising ijslanderxwelsh arabier
is wel iets anders natuurlijk, maar misschien geeft het een idee.
ze heeft foto's in haar profiel staan, echt een poepie is het!
ik hoop dat je gauw iets hoort...
heb je nou al een oproepje op icelandic-horses geplaatst [laten plaatsen]?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:49

luxx schreef:
bij 'rassenpraat' in 'kruisingen' verteld 'ineke2' over haar kruising ijslanderxwelsh arabier
is wel iets anders natuurlijk, maar misschien geeft het een idee.
ze heeft foto's in haar profiel staan, echt een poepie is het!
ik hoop dat je gauw iets hoort...
heb je nou al een oproepje op icelandic-horses geplaatst [laten plaatsen]?


Heb nog geen oproepje laten plaatsen, maar als jullie dat voor me willen doen, graag!! Ik weet niet of zij wel op het internet zit, maar wie niet waagt, wie niet wint....
Haar naam weet ik ook niet zeker, volgens mij een echte hollandse naam, Angela volgens mij?? Het is een jonge griet, tussen de 20 en 30 jaar oud, schat ik, zoniet, dan oogt ze wel zo, Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

c_alsemgeest

Berichten: 20529
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:37

Heel veel succes met je zoektocht OK dan!
En ik hoop echt dat je haar kan traceren.
Maar weten de mensen waar ze stond geen naam etc van haar?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:39

Afbeelding


Mijn paard is van Rosworld geweest ze heet Tim's First Lady en haar moeder is een half ijslander en half quarter ,haar vader is een volle quarter Ima Tracy Fox

Eigenlijk denkt iedereen dat mijn paard een volle quarter is. ze heeft geen ijslander gangen en ook geen ijslander bouw,echt quarter!

eining4ever

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:35

jeetje ik ben zo benieuwd wat daaruit zal komen!
ik heb zelf een ijsje en heb er zelf juist vaak aan gedacht haar te ,,mixen'' met een ander ras!
enne mag ik er ff op wijzen dat de volgens donjaja liefste ijsco van de werled MIJN allerliefste eining is!!!( trots Pling trots *LOL* trots!!!)

chantal

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:50

ik ben reuze benieuwd wat daar voor spannends uit komt...
hopen dat ze zich nog bij je meld Haha!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers