jeuk bij ouder paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
project
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: Heelweg

jeuk bij ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 17:54

hallo allemaal

ons paard heeft enorme jeuk
dit begint met kleine bultjes die ze vervolgens helemaal kapot schuurt en waardoor de genezing ook weer jeukt.
we hebben al een zalf van de dierenarts gekregen tegen jeuk, maar dat wil niet echt helpen.
heeft iemand hier ervaringen mee??
ik weet namelijk geen oplossing....

p.s. ze heeft gewoon en wei tot haar beschikking en een stal om in te schuilen. Zelfs nog twee andere paarden dus we denken niet dat het aan stress ligt. het is in ieder geval niet dat zo dat ze te weinig buiten staat.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:20

Mijn paard begon laatst te verharen en ging ook ineens zn staart schuren (waarschijnlijk doordat ie last had van de losse haren onder zn deken), hij schuurde zn staart helemaal kapot, kwamen korsten en t ging bloeden. Toen heb ik zn staart gewassen met immaverol en er 2 keer per dag sweet itch op gesmeerd (kan je kopen bij divoza) en nu is t bijna weg. Hij schuurt iig niet meer!

Hevonen

Berichten: 5631
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:34

Kan jouw paard 'regenschurft' hebben? Het is een schimmelinfectie die ontstaat door te lang nat blijven. Mijn paard had het, wassen met betadine en zorgen dat hij droog bleef was voldoende. Regenschurft geeft allemaal kleine bultjes en later ook kleine kale plekjes. Jeukt ook.