nieuwe hengsten KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 15:42

Net gevonden op de site van het KWPN:

KWPN
14-11-2001: Acht rijpaardhengsten in het stamboek ingeschreven


Tijdens de eindbeoordeling van het KWPN verrichtingsonderzoek zijn vanmorgen acht rijpaardhengsten in het stamboek ingeschreven. Het betreft de hengsten: Radar (Cocktail x Le Mexico), Ramon (Marlon x Landino), Rash R (Cash x Rebel I Z), Redford (Krack C x Ferro), Regino(Animo x Rebel II Z), Rhodium (Ferro x G.Ramiro Z), Riant (Jazz x Julio Mariner xx) en Rockefeller (Marlon x Jasper).


De volledige rapportage zal zo spoedig mogelijk op deze site onder de knop Uitslagen worden geplaatst.

http://www.kwpn.nl


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:48

Ikke geweest!!!! Was druk man! Ik vond de Ferro x Ramiro Kwijl en de Jazz Kwijl en eigenlijk waren ze allemaal Kwijl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:59

Gekek naam voor een hengst...RAsh.....
Dat betekent toch in het engels 'huiduitslag'?

Maar goed, ik verheug me al op de Ids van komende week, lekker plaatjes gapen......

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:02

Ja, Redford klinkt leuker! Er zat ook een hele leuke, stoere Marlon bij, Kwijl maar ik weet niet meer welke dat was. In de Strengen duurt nog ruim een week!!! Gelukkig heb ik ze al live gezien Kwijl Kwijl Kwijl (heb iemand een slabbetje?) Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:05

ik ben heeeeel benieuwd naar ze. Maar wat een hoop dressuurgerichte afstammingen!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:15

Godzijdank, goede springhengsten hebben we al genoeg!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:29

Er kunnen altijd betere komen qua springhengsten. Dan is die schimmel waar Rianti Zwart vliegles van kreeg niet genomen. Was een Heartbreaker....

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:43

Tuurlijk! Mee eens, ik bedoel eerder dat we wel wat meer goede dressuurhengsten kunnen gebruiken.

Klopt die is niet genomen, was nu ook aardig pittig bezig! Hij had wel een vreselijke ponydraf vond ik, + bleef wat stug boven de sprong. Verder wel erg wijs dier om te zien.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 17:43

Mijn mening hoor: de beste springhengsten zijn de Fransen en de Belgen. Gelukkig worden er al meer Franse en Belgische afstammingen gebruikt in de Nederlandse fokkerij. Party!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 17:48

Tja, Calvados en Quidam zijn wel lekkertjes. Maar Verward Belgische?

Tja, ik denk dat het KWPN niet voor niets vorig jaar tot beste sportpaardenstamboek is uitgeroepen (en nu tweede staat). Wat dacht je van Concorde? Jasper? Renville? Nurzeus (Tinka's Boy)? Nimmerdor? En ga zo maar door!!!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:54

Hey Zwelgje

Bedankt voor het compliment voor onze hengsten. Ik geloof zelfs dat ons bekendste springpaard Otterongo (v. Darco) nu nummer 1 op de wereldranking staat voor springen. Maar ja, op dressuurgebied staat ons stamboek dan weer nog in z'n kinderschoenen.

doei

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:55

Inderdaad Anja, Otterongo staat op nummer 1 of de WBFSH-ranking!
Maar voor dressuurhengsten zijn wij dan weer vaak aangewezen op Nederlandse of Duitse hengsten!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:18

Klopt, de dressuurhengsten zijn nog vaak vertegenwoordigd door Nederland en Duitsland.
Maar wat springen betreft moeten we de verervingen van Lugano an Flügel natuurlijk niet vergeten. Dit waren de trendsetters voor de hedendaagse springpaarden. De belgische en franse springers zijn more electric dan de meeste nederlandse in mijn ogen.
Ik heb ook twee Frans gefokte paardjes uit een Belgisch gekeurde vader. Ik heb ze, toen ze in Nederland stonden, enkele keren voor veel geld kunnen verkopen. Niet gedaan natuurlijk Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:24

OK, dit gaat echt nergens over, maar ik vind wel dat jullie Belgen een ge-wel-dig mooi brandmerk hebben!!! Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:42

Dank je Gail, het zijn paardenhoofdjes maar dat had je natuurlijk al wel gezien.
We gaan hier ondertussen wel enorm OFF TOPIC.
jammer dan Haha!
Groetjus,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, karinna en 147 bezoekers