Naar de spaanse rijschool als VIP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 08:28

Gisteravond was het zo ver met mijn gratis kaartjes van de NBVR omdat ik daar had geholpen gingen we naar de spaanse rijschool in Ahoy.
Met Janneke,Piggy en har moeder gingen we om half 6 op weg het is 1.5 uur rijden en19.00 leek ons een mooie tijd als het om 20.00 zou beginnen...

Helaas bij Amersfoort mochten we achteraan in de file sluiten.. en jawel dat hadden wij weer die duurde totaan de ahoy Boos! Huilen Om 10 voor 8 stonden we nog vast voor de afslag Ahoy maar er was geen beweging in te krijgen. Huilen
Om 21.00 een uur nadat het begonnen was waren we eindelijk bij de ahoy.. werden we geweigerd met mijn kaartjes! (of ik had pasjes eigenlijk) Nee mevrouw dan moet u daar wezen kregen we steeds te horen. Tot de laatste man. Die verwees ons naar het VIP gebouw..
Onze jassen werden aangenomen en we mochten naar onze plaatsten.. waren we gewoon VIP!
Ik ben o.a naar de zwolse paardendagen als vip geweest maar toen voelde ik me zo stom in een jurk!Nu voelde ik me in gewone kleren zo gewoontjes *LOL*
Toen we binnen kwamen hebben we net het laatste stuk van Tineke Bartels en haar kur samen met baletdansers gezien..Wat ik gezien heb was echt prachtig!.
Helaas hadden we de shows met de NBVR kampioenen 2001 gemist maar nog niets van de spaanse rijschool.
ineens ging het licht aan en mochten we naar de plaatsten maar het was pauze..
Terug dus want we moesten naar de vip room.
Veel bekenden gezien van verschillende verenigingen uit onze regio(besturen etc.)
Gelukkig mochten we gratis drankjes en hapjes halen Party!!

Ff daar wat rond gehangen en op zoek naar onze plaats.. ja hoor had ik weer echt de luxe plaats die je kon bedenken. We zaten in een vip box op de allereerste rij en midden op de lange zijde super dus!

De Spaanse rijschool begon met de show en het was prachtig het plaatje dan .
ik ben wel de laatse die comentaar mag geven op zoiets maar als je zo dichtbij zit zie je dingen die zo paardonvriendelijk zijn....
Bah Op zo'n manier wil ik nooit zo rijden en dat na het stuk in de Bit. Toen wilde ik het zo graag zien.
De paarden vielen erg tegen.
Ik had verwacht dat ze waren als de lippie van marja hier op bokt.
Die vind ik prachtig.
Van de hele show vond ik er maar 2 mooi.
De rest had bagger gangen en waren zo moddervet...
Alleen de laatste show heb ik wat van genoten.
Daar was wat minder hard opgetreden tegen de paarden en zag ik inplaats van losse trens teugels eindelijk een contact met de trens teugel..
nee kan niet echt zeggen dat ik het geweldig vond helaas Boos! Frusty Nouja zo kan ik nog wel heel lang doorgaan over bitten die niet klopten ofja ze kloppen wel maar vond het pure mishandeling en met mij meerderen achter ons zat eenM/Z jurylid die ook een boel commentaar had en naast ons nog wat mensen

Scheve mond\

Op de terug weg weeeeeeeeer in de file gestaan en jawel om half 2 werd ik thuis gedropt. snel slaapie doen en naar mijn werk nu1

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:15

had geen vip plaatsen maar ben wel geweest, gelukkig geen last gehad van files. vond het wel grappig om eenkeer gezien te hebben, maar wat je zegt, die beesten kunnen niet lopen, vond het net overstuurde ponies

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:16

Eh, jeetje Kim, je wilt toch niet beweren dat die van mij te vergelijken is met die topLipi's... Bloos

Maarreh, genoeg (valse) bescheidenheid van mijn kant!
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ze vorig jaar in Antwerpen gezien en het viel mij ook een beetje tegen. Ik had ook de hele tijd zoiets van die van mij loopt beter (in z'n basisgangen dus, wat piaffe passage en hogeschool zit er nog niet zo in *LOL* ).

Hoe kan die jarenlange fantastische africhting nou ten koste gaan van zoiets belangrijks als ruimte, regelmaat en schwung? Ik bewonder de mannen enorm hoor, maar ruilen wilde ik maar met 1 Lipizzaner die ik die avond had gezien...

Stom is dat die film in het omniversum mooier is dan een liveshow, nu zat jij VIP, maar ik kon bij die film meer detail zien dan in het echt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:43

Ik heb toevallig vorige week zaterdag even gepraat met onze meninstructeur. dat is een man met enorm veel verstand van paarden en paardrijden, zowel mennen als onder het zadel, hij doet alles haha. Die zat dus te vertellen dat 'ie ergens naar de Spaanse Rijschool was geweest en dat 'ie ook niet had geweten wat 'ie zag. Ze waren een paard aan het longeren geweest. Om hem in bijv. linkerstelling te krijgen, hadden ze hem gewoon links korter vastgezet ed. Frusty Frusty
Hij heeft toen even met die man gepraat, gewoon om te proberen of 'ie ertussen kon komen. Die man beweerde dus dat hij longeerde volgens de methode van een bekende trainer, (weet zo ff geen naam) maar daar is onze instructeur dus opin gesprongen. "Ik heb daar zelf ook les van gehad en die doet het niet zoals jij!!!" Toen heeft die man hem dus gevraagd hoe het wel moest,w ant nu werd 'ie nieuwsgierig wat die man uit NL dan wel niet wist. Toen heeft Henk hem dus uitgelegd hoe het wel moest, hem een videootje laten zien (stond op het bandje waar hij mee aan het filmen was...) van zijn eigen vierspan Lusitano's. Die man wist dus niet wat 'ie zag...want die vier liepen ontspannen, prachtig nageeflijk, los en soepel door het lijf... Dus toen heeft Henk hem verteld hoe het wel moest en ook gezegd dat je dat niet van de ene op de andere dag voor elkaar kreeg, maar daar moest je voor trainen. Die man zag effe later idd verschil... Mijn meninstructeur natuurlijk hartstikke trots dat 'ie zo'n man ff wat had geleerd... Maar hoe lang ze dat volhouden... Vooral nu ik het verhaal van Kim lees... Triest is het gewoon. Boos!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:04

Wij waren gelukkig wel op tijd. Mijn vriendin zit in een rolstoel dus kwamen op de invalide plaats terrecht. Een echt super plek op de ac lijn op de 1e ring een echte jury plek. We hebben alles prima kunnen zien. Ahoy heeft ons netjes naar de plek begeleid. Volgens het NBVR moesten we het allemaal maar zien. Onze auto stond bij de paarden trailers. Mijn auto was te hoog en kon de garage niet in. Helaas moest ik nu wel zelf een parkeer kaart kopen.

We hebben wel alles gezien. En de 1e vier was heel leuk om te zien. Al ging alles niet helemaal vlekkeloos maar wel heel knap. Het stuk Tineke Bartels was echt heel mooi. De Spaanse rijschool tja ik vond dat er nogal wat fout ging. Eenmaal in het 8 tal zat er 1tje vreselijk aan zijn bit te trekken. Jammer ik dacht dat de hulpen onzichtbaar moesten zijn. Op zich heb ik er best van genoten maar echt top vond ik het niet.

Wat ik jammer vond is dat er zo'n berg zaagsel op de bak lag het geeft wel een mooi gezicht maar het leek nu net of de meeste paarden sleepten met hun achterbenen. Zelfs bij Jazz leek het zo.. nou die tilt de benen wel op. Op de manier kwamen de gangen toch wat minder tot uitdrukking.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:17

Citaat:
Op 2001-11-15 08:16, schreef Marja:

Hoe kan die jarenlange fantastische africhting nou ten koste gaan van zoiets belangrijks als ruimte, regelmaat en schwung?



het is niet zo zeer de jarenlange africhting denk ik alswel het verschrikkelijke overmaat aan VET van die beste beestjes!

En daarnaast worden de meeste hengsten uit de shows denk ik niet geselecteerd op hun basisgangen maar meer op bravigheid en hun kunnen qua piaffe/passage en de sprongen boven de aarde.

Want die show die ik heb gezien (ik geloof 1995), daarbij was er ook maar 1 met echt mooie basisgangen en dat was het hengstje die aan de lange lijnen liep! (en die was ook beduidend minder vet!)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 14:13

Ik ben gister ook geweest, ben het voor een groot gedeelte wel met jullie eens. Sommige paarden liepen met de kin op de borst (zou ik ook doen met zo'n bit idd) en vooral bij het werken aan de hand werden de paarden enorm kort vastgezet. Het gebruik van de sporen van enkele 'bereiters' was ook niet om over naar huis te schrijven. De hengst van het eerste achttal die voorop liep (nog erg veel grijs, vond hem ERG mooi!!!) liep rechts onregelmatig en struikelde ook een paar keer.
En met de spongen boven de aarde...oei...iedereen zat de adem in te houden volgens mij toen een hengst met bereiter en al achterover dreigde te klappen Scheve mond\

Waar ik het meeste van genoten heb is de solo, die man reed echt netjes, gaf hele zachte hulpen, zijn paard (hengst van 22 jaar) liep ontspannen en het zag er heel soepel en vriendelijk uit. Hij had trouwens mooie vlechten in gehad hihi.

Ook het werken aan de lange teugel vond ik mooi, dit paard had ook niet zo'n abnormaal bit in en het paard deed keurig zijn best.
Ik vond ze niet abnormaal vet, een barok paard ziet er nu eenmaal anders uit dan een ander soort paard, de gangen zat nogal wat verschil in, er waren een paar die ik goed vond lopen maar bij sommige zag het er niet uit.

Toch een leuke avond, grappig dat er nog best veel bokkers zaten, Nimber welke kant zat jij? Wij zaten aan de 'overkant' als je binnenkomt, direct de eerste rij boven de VIP-boxen! En wij hebben ook superlang in de file gestaan Frusty

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 14:17

Ik ga op vrijdag avond. Wie gaat er van de bokker nog meer? Ben benieuwd wat ik te zien krijg, zeker na wat ik hier gelezen heb.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 18:06

dan zat je boven mij Lachencody.
elenoor ik hoop dat het beter gaat namate ze bezig zijn dus elke avond weer wat beter.
Ik vond iid het werk aan de lange lijnen ook het mooiste en het diervriendelijkste teminste die ene man die in zijn 1tje was he dus niet de hoge schooloefeningen aan de langelijnen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:19

via de NBVR had ik gewone kaartjes voor 15 gulden p/p. we waren om hal 6 weggegaan en hebben bijna de hele weg in de file gestaan Knipoog Boos! !!! toen de pauze begon waren we er. het spaanse gebeuren hebben we in ieder geval gezien! *LOL*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:28

Ik ga vanavond, en ik woon er vlakbij, dus ik kom niet in de file te staan Haha!
Ben heel benieuwd, mijn verslag komt vanavond laat Cool