Don Renoir

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:26

op de site van Kempenhoeve staat ook een merrie uit 95 van Donnerhall te koop, weet niet of dat al te oud voor je is? Ik dacht ik zeg het even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:31

Ik zoek ook al een tijdje een rechtstreekse Donnerhall nakomeling, weet iemand waar je die kan vinden?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:18

Ik heb zelf een Don Renoir merrie, zelf gefokt.
Don Renoir wordt dit jaar pas zes dus zijn eerste lichting nakomelingen wordt nu pas drie. Een eerste kans om zijn verervingskracht te beoordelen.
Voor mij was het destijds binnen BWP de meest interessante hengstenkeuze aangezien ik in de dressuurrichting wilde fokken. Ik ben hem toen als driejarige ook op de Kempenhoeve gaan bekijken en hij sprak me toen heel erg aan. Scoorde bij de hengstenkeuring ook heel goed op het onderdeel springen.
Mijn fokdoel toen was: een waardige opvolgster voor mijn merrie fokken, dus goeie bewegingen, compact gebouwd en goed karakter.
Mijn merrie is een A Lucky One (= Lucky Boy xx x Umevina dus volle broer van KWPN'er Cassanova) uit een Fantastique moeder. Deze merrie is 1.60m, compact gebouwd, veel front maar een eerder korte hals.
Al mijn wensen zijn uitgekomen: mijn merrieveulen (Balte) was dus een merrie (haha), ze beweegt goed en heeft een super goed karakter. Heel cool, zeer gehecht aan mensen, voor niks bang en geniet heel erg van aandacht. Enige minpuntje, voor mij persoonlijk dan, ik hoop dat ze niet al te veel meer groeit want had gehoopt op een paard van 1.63m.
Don Renoir zelf presteerd in de dressuurcyclus voor jonge paarden goed, als ik me niet vergis heeft hij de vijfjarigen gewonnen.
Ik ken nog twee andere mensen met een Don Renoir nakomeling en die zijn ook zeer tevreden. Zelfde kenmerken als bij mijn merrie komen terug: groot, veel front, goed bewegen, super karakter en zeer compact gebouwd.

Afbeelding

de moeder: A Lucky One x Fantastique

Afbeelding

de Don Renoir dochter (op tweejarige leeftijd)

Afbeelding

als veulen van een drietal maanden oud

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:44

Nog vergeten te zeggen, van Don Renoir is er ook een zoon uit zijn eerste jaargang aangenomen op de recente hengstenkeuring van BWP. Hij heet Belissmo en is een Don Renoir x Flemmingh.
"Meer" info op www.galop.be en daar hengstenkeuring aanklikken.

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:12

Pipo schreef:
Ik zoek ook al een tijdje een rechtstreekse Donnerhall nakomeling, weet iemand waar je die kan vinden?


Hee hee hee hee, ik was hier eerst!!! Boos! Boos! Knipoog

En de Donnerhallmerrie op die site had ik al gespot maar die heeft een soort van bekkeninstabiliteit. Er stond ook nog een Ferro x Weltmeyer x Latano maar daar mag ik dus ook geen flipkoe van verwachten?! *zucht*

En wat is jouw Weltmeyer verder voor iets Zannekin?

En Nistria: Wil Mnr. Lisman deze verkopen of niet? Zijn nummer heb ik igg niet. Het liefste heb ik een jonge merrie, 2 of 3 jaar.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:01

Neeeeee, mijne is een fokmerrie van 12 jaar: Weltmeyer x Wendenburg x Lugano I.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:58

www1.kampmann.de

voor mensen die niet kijken op een eurootje meer Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:54

Mijn istructrice heeft recentelijk een 5,5 jarige Donnerhall aangekocht... een plaatje, super elektrisch, 1.75 hoog en super fijn te rijden.

Ze zijn er nog wel, je moet alleen ff zoeken. Ik zal eens rondvragen, ik schijn daar een neus voor te hebben (maar die geef ik dan eens een keer NIET weg Knipoog )!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:00

Wouter24 schreef:
www1.kampmann.de

voor mensen die niet kijken op een eurootje meer Knipoog


Staan toch geen Donnerhalls bij ?

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:43

Ik heb wat fokkers als kennissen. Zal eens voor je informeren of zij iets voor je hebben staan. Enkel donnerhall geinteresseerd?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:55

Zannekin"]
[quote="Wouter24 schreef:
www1.kampmann.de

voor mensen die niet kijken op een eurootje meer Knipoog


Staan toch geen Donnerhalls bij ?
[/quote]

Nee staan niet op hun site, maar hebben ze wel Knipoog