Op mezelf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Op mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:57

Ja hoor, gisteren kwam het telefoontje: er is een huis voor me vrij gekomen. Ik reageer eigenlijk pas sinds begin december 2003 en nu heb ik al een huisje (hoezo Woningnood?) Knipoog .
Ik moet nog gaan kijken of ik het huisje wil (2-kamer flat, wel op begane grond, dus met tuin) en of ik 'erdoor' kom met alle papieren-ellende enzo, maar goed.
Op zich heb ik er wel zin in, maar aan de andere kant is het ook wel weer een beetje eng.

Dit jaar word ik 28 en waar ik me het meest aan irriteer is deze opmerking: 'Nou, het werd wel tijd ook'. Ik vraag me af: wie bepaalt dat? Wie bepaalt dat het tijd wordt dat je het huis uit gaat?
Beetje rare opmerking. Meestal zeg je dan toch zoiets als: gefeliciteerd, spannend hoor!

Maar goed, alles moet nog geregeld gaan worden en ik moet nog gaan kijken, maar als het doorgaat, zit ik er half februari wel al in!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:15

Gefeliciteerd. Leuk voor je. Zelf ben ik op het moment ook druk aan het klussen.
Volgens mij bepaal je zelf wanneer je er aan toe bent om op jezelf te gaan wonen. Als je het nog prima naar je zin hebt thuis, en je hebt geen reden om weg te gaan (werk,opleiding enz.) waarom zou je het dan doen. Ik wens je in iedergeval veel plezier (als het allemaal doorgaat).

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:17

de broers van mijn vriend zijn 25 en 23 en die wonen ook nog thuis (hijzelf ook, met 20)

op zich vind ik het zo gek nog niet hoor!!



btw gefeliciteerd Lachen

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:31

Gefeliciteerd!
Succes met klussen Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:47

Gefeliciteerd. Zelf ben ik er al 30 (wordt in mei 31) en woon ook nog bij mijn ouders. Ik heb 4 paarden om te onderhouden en heb begin 2003 een weide gekocht dus voor mij is het zelfs financieel niet haalbaar om op mezelf te gaan wonen. De ergste kritiek krijg ik vaak van familie die zo gezegd als grap je zeggen dat je allang op jezelf moest gaan wonen. Mijn reactie is dan, "goed als jij mijn paarden helpt onderhouden". Reken maar dat ze snel stoppen met lachen Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 12:56

petraaken schreef:
Gefeliciteerd. Zelf ben ik er al 30 (wordt in mei 31) en woon ook nog bij mijn ouders. Ik heb 4 paarden om te onderhouden en heb begin 2003 een weide gekocht dus voor mij is het zelfs financieel niet haalbaar om op mezelf te gaan wonen. De ergste kritiek krijg ik vaak van familie die zo gezegd als grap je zeggen dat je allang op jezelf moest gaan wonen. Mijn reactie is dan, "goed als jij mijn paarden helpt onderhouden". Reken maar dat ze snel stoppen met lachen Haha!


Ja, zo had ik ook de opmerking van iemand die wel op zichzelf woont maar financieel voor haar paarden ook van anderen afhankelijk is!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:57

gefeliciteerd!

ben benieuwd in welke straat het is

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:04

Leuk voor je! Maar om heel eerlijk te zijn vind ik die opmerkingen ook niet echt gek, als je nog bij je ouders woont omdat je studeert, á la. Maar als je je eigen inkomen hebt enzo..?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:15

gefeliciteeeeeeerd. Woningnood is er echt wel hoor maar ligt er ook aan hoe lang je ingeschreven staat/stond.

Tja als je het naar je zin hebt thuis waarom zou je dan verhuizen. Bij mij wist ik dat ik weg moest toen ik opeens te zelfstandig werd en problemen ging geven thuis. Ikmoest me toch aan regels houden wat ik liever niet deed tja dan wordt het tijd.

Waarom laura? Woon jij nog thuis?. Al verdien je tonnen als je het fijn vind thuis is er toch niets op tegen?. Omdat je een bepaalde leeftijd heb MOET je uit huis wat een onzin. Je leeft je eigen leven en niemand bepaalt dat voor je.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:26

Nou, dat werd wel tijd zeg Randy01 Haha! Tong uitsteken

Nee hoor, gefeliciteerd! ik zal voor je duimen dat het wat wordt!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:33

Barb schreef:
gefeliciteerd!

ben benieuwd in welke straat het is


Ik moet nog even kijken in welke buurt het is want het is in de Rivierenwijk. Het is op de Dommel.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:36

Laura schreef:
Leuk voor je! Maar om heel eerlijk te zijn vind ik die opmerkingen ook niet echt gek, als je nog bij je ouders woont omdat je studeert, á la. Maar als je je eigen inkomen hebt enzo..?



Hahah, grappig, heb net van collega's gehoord dat het afgunst zou kunnen zijn... mensen die dit zeggen.

Ik kan het daarom ook niet met je eens zijn. Als je een eigen inkomen hebt begin je pas met sparen (en evt. studieschulden afbetalen).
Aangezien mijn paarden voor álles gaan heb ik er eerst voor gezorgd dat ik voor de paarden alles heb en van alles goede spullen heb, zodat ik daar de eerste tijd geen hoge (onverwachte even niet meegenomen) kosten heb.

Verder, vergis je niet, is de woning waarvoor ik nu ga kijken alleen al 355 euro per maand aan kale huur + servicekosten!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:41

Gefeliciteerd Randy01!!! En ik schaar me helemaal achter jouw berichten... ik heb vandaag de papierenrompslomp ingeleverd en alles is goed bevonden dus ik heb nu ook eindelijk mijn eerste eigen huisje!!! Ik ben trouwens 31 en heb al jaren een eigen inkomen... Haha! Ik heb 8 jaar op de wachtlijst gestaan, woningnood is er dus wel degelijk... maar dan heb ik ook wel een heel leuk 3 kamer appartement (1997) in Kudelstaart, hoop dat jij met je nieuwe stekkie net zo blij zal zijn als ik met de mijne!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:43

vikki schreef:
Gefeliciteerd Randy01!!! En ik schaar me helemaal achter jouw berichten... ik heb vandaag de papierenrompslomp ingeleverd en alles is goed bevonden dus ik heb nu ook eindelijk mijn eerste eigen huisje!!! Ik ben trouwens 31 en heb al jaren een eigen inkomen... Haha! Ik heb 8 jaar op de wachtlijst gestaan, woningnood is er dus wel degelijk... maar dan heb ik ook wel een heel leuk 3 kamer appartement (1997) in Kudelstaart, hoop dat jij met je nieuwe stekkie net zo blij zal zijn als ik met de mijne!


Jij ook van harte gefeliciteerd! Voor jou is het dus al écht definitief. Bij ons in de gemeente hoef je niet ingeschreven te staan. Je vult een zgn. woonbon in als je wilt reageren op een woning. Ik heb gereageerd op zgn. 30- woningen en daarmee stond ik dus steeds hoog. Vandaar dat het zo snel is gegaan. Als ik had gereageerd op eengezinswoningen had het nog veel langer geduurd (gemiddeld 1,5-2 jaar).
Van die woningnood, daar weet ik alles van, het was ook als een grapje bedoeld hoor! Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:49

Laat je niet van de wijs brengen, ik zou willen dat ik nog bij mijn moeder kon wonen. Helaas heb ik haar niet meer en ik heb altijd zelf voor de onkosten op moeten komen voor de huur en paardenvoer enz.enz.enz.. Het is toch heerlijk als je goed met je ouders overweg kunt en hun de gezelligheid van jou aanwezigheid te kunnen geven. Bekijk het is van die kant , leven met elkaar komt van twee kanten, je ouders vinden het volgens mij best gezellig met jou er nog in het nestje. En anders veel plezier in je eigen stulpje.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:52

Klopping schreef:
Laat je niet van de wijs brengen, ik zou willen dat ik nog bij mijn moeder kon wonen. Helaas heb ik haar niet meer en ik heb altijd zelf voor de onkosten op moeten komen voor de huur en paardenvoer enz.enz.enz.. Het is toch heerlijk als je goed met je ouders overweg kunt en hun de gezelligheid van jou aanwezigheid te kunnen geven. Bekijk het is van die kant , leven met elkaar komt van twee kanten, je ouders vinden het volgens mij best gezellig met jou er nog in het nestje. En anders veel plezier in je eigen stulpje.


Je hebt helemaal gelijk. Zo is het ook precies. Ik wilde eerst financieel onafhankelijk zijn voordat ik vertrok. Je zult het maar meemaken dat je het huis verlaat en het eigenlijk niet zelf kunt rooien en de steun/hulp van je ouders nodig hebt en je verliest je ouders. Sta je mooi.

Zoals ik al zei: als ik geen paarden gehad zou hebben; zou ik misschien wel al eerder op mezelf zijn gegaan. Maar goed, je hebt een bepaalde verantwoording tegenover de dieren en daar draai je nu eenmaal voor op.

Ik heb het hartstikke naar mijn zin thuis, daarom vind ik het ook wel een beetje eng. Ik ben best zelfstandig (ben enig kind) maar ben zeker met mijn moeder hele goede maatjes.
Aan de andere kant is het ook leuk dat je na het stappen nog eens wat vrienden kunt uitnodigen etc.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:56

gefeliciteerd met je eigen woning, op het huis uitgaan staat er inderdaad geen leeftijd en soms vinden ouders het heerlijk dat de kids zolang in huis blijven!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:00

De Dommel valt wel mee. Mijn vriendin heeft een paar jaar op de Dommel gewoond.
Geloof alleen dat er vroeger in de appartementen prostituees zaten Haha! .

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:09

Gefeliciteerd Randy !
Wanneer ga je kijken ?
Spannend hoor Hyper!

En over "nog" thuiswonen op je 28e........ da's jouw zaak en daar heeft niemand iets mee te maken Knipoog

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 14:12

spokey schreef:
De Dommel valt wel mee. Mijn vriendin heeft een paar jaar op de Dommel gewoond.
Geloof alleen dat er vroeger in de appartementen prostituees zaten Haha! .



Hihih, nou, weet ik een tussenoplossing als ik het financieel niet meer red!!! Knipoog Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:22

Citaat:
Hahah, grappig, heb net van collega's gehoord dat het afgunst zou kunnen zijn... mensen die dit zeggen.

Verder, vergis je niet, is de woning waarvoor ik nu ga kijken alleen al 355 euro per maand aan kale huur + servicekosten!


Ik weet er alles van, ik ben net twee maanden uit huis (ben net 21) en betaal 450. Afgunst? Hoezo? Van mij mag je best thuis blijven wonen, ik vind alleen dat het wel erg makkelijk is. Hoe leer je dan op je eigen benen te staan? Bij mij thuis is het ook gezellig en mijn ouders zeuren nooit en ik kon gaan en staan waar je wil. Maar toch vind ik op jezelf wonen wel een voorwaarde voor volwassen worden, je zelf onderhouden betekent onafhankelijkheid. Als iemand kiest voor de paarden, okee, dat moet je zelf weten. Maar mis je dan niet een stuk?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:23

Randy01 schreef:

Ik heb het hartstikke naar mijn zin thuis, daarom vind ik het ook wel een beetje eng. Ik ben best zelfstandig (ben enig kind) maar ben zeker met mijn moeder hele goede maatjes.
Aan de andere kant is het ook leuk dat je na het stappen nog eens wat vrienden kunt uitnodigen etc.


Dat kan ik zo goed begrijpen! Ik had het ook reuze naar mijn zin thuis en kan met name met mijn mams heel goed door 1 deur... (met mijn vader ook wel hoor Haha! ) Ik vond het dan ook een heel raar idee om niet meer gezellig met mijn moeder in de keuken te scharrelen en dat soort dingen... ben dus ook blij dat ik Simon er vast bij had om de ergste eenzaamheid te verdrijven... Knipoog Gelukkig woon ik (in tegenstelling tot Simon Haha! ) niet aan de andere kant van de wereld en zullen mijn ouders best af en toe gezellig langs komen... ga jij ook gezellig samen met je moeder opknappen Randy01???

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 14:38

Laura schreef:
Citaat:
Hahah, grappig, heb net van collega's gehoord dat het afgunst zou kunnen zijn... mensen die dit zeggen.

Verder, vergis je niet, is de woning waarvoor ik nu ga kijken alleen al 355 euro per maand aan kale huur + servicekosten!


Ik weet er alles van, ik ben net twee maanden uit huis (ben net 21) en betaal 450. Afgunst? Hoezo? Van mij mag je best thuis blijven wonen, ik vind alleen dat het wel erg makkelijk is. Hoe leer je dan op je eigen benen te staan? Bij mij thuis is het ook gezellig en mijn ouders zeuren nooit en ik kon gaan en staan waar je wil. Maar toch vind ik op jezelf wonen wel een voorwaarde voor volwassen worden, je zelf onderhouden betekent onafhankelijkheid. Als iemand kiest voor de paarden, okee, dat moet je zelf weten. Maar mis je dan niet een stuk?



Lieverd, dat 'jezelf onderhouden' dat doe ik al jaren. Ik onderhou zelf al jaren mezelf, mijn auto's en mijn paarden. Volwassen word je niet alleen door op jezelf te wonen; dit ontwikkel je in meer aspecten.
Verder vind ik mezelf júíst volwassen omdat ik zo volwassen ben geweest om eerst alle andere zaken op orde te stellen. Om op jezelf te kunnen wonen én daarbij alle luxe (de paarden etc.) te kunnen blijven doen moet je ook een bepaald inkomen hebben. Daarvoor heb ik diverse (avond)studies afgerond.

En een stuk missen????... dat zou ik pas hebben als ik géén paarden zou hebben!!!

(Lekker fijn, kom je thuis van je werk en dan??? Lekker op de bank hangen met vrienden ofzo?). Hier bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat ik gewoonweg een leven mét paarden gewend ben en dat ik me geen leven zónder paarden zou kunnen voorstellen....

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:54

Laura"]
[quote]Hahah, grappig, heb net van collega's gehoord dat het afgunst zou kunnen zijn... mensen die dit zeggen.

Verder, vergis je niet, is de woning waarvoor ik nu ga kijken alleen al 355 euro per maand aan kale huur + servicekosten!
[/quote]

Ik weet er alles van, ik ben net twee maanden uit huis (ben net 21) en betaal 450. Afgunst? Hoezo? Van mij mag je best thuis blijven wonen, ik vind alleen dat het wel erg makkelijk is. Hoe leer je dan op je eigen benen te staan? Bij mij thuis is het ook gezellig en mijn ouders zeuren nooit en ik kon gaan en staan waar je wil. Maar toch vind ik op jezelf wonen wel een voorwaarde voor volwassen worden, je zelf onderhouden betekent onafhankelijkheid. Als iemand kiest voor de paarden, okee, dat moet je zelf weten. Maar mis je dan niet een stuk?
[/quote]

[quote="Randy01 schreef:
En een stuk missen????... dat zou ik pas hebben als ik géén paarden zou hebben!!!


Helemaal mee eens!!! Ondanks de kosten die de paarden met zich mee brengen en ondanks het feit dat je daardoor bepaalde dingen wellicht moet laten vind ik mijn paarden een absolute verrijking van mijn leven... imo voegen ze dus (voor mij persoonlijk dan he) waarde toe en mis ik dus als het ware niks.



Dit vind ik -no offense- erg kort door de bocht... Op je eigen benen staan leer je gaanderweg, dat heeft imo niets met het al dan wel of niet bij je ouders te wonen... Ook mensen die bij hun ouders wonen kunnen heel goed op hun eigen benen leren staan, dat zegt niets over de mate van zelfstandigheid, dat is denk ik iets dat meer persoons gebonden is. Ik weet ook iemand die op zichzelf woont maar die alles behalve op eigen benen kan staan! Pappie en mammie moeten regelmatig de brokstukken op komen ruimen omdat de persoon in kwestie daar blijkbaar niet toe in staat is, ook niet na jaren op zichzelf te wonen. Ik vind het een enorm achterhaald idee dat 'op eigen benen leren staan' , 'zelfstandig zijn' e.d. perse te maken zouden moeten hebben met een eigen woning bewonen... Makkelijk kan het overigens wel zijn om bij je ouders te wonen (hoeft overigens niet!!!), maar goed, wat is er mis met makkelijk... Zo weet ik ook iemand die als het ware nog een woning (boerderij) met zijn vader (en zus) deelt simpelweg omdat zijn vader het zich anders niet meer zou kunnen veroorloven om daar te wonen... alle partijen voorzien in hun eigen onderhoud maar delen dus wel dezelfde woning.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:01

ik ben nu 22 en woon sinds 2 maanden ook op mezelf..maar ik moet ook zeggen dat ik pas het huis uit wilde als ik financieal onafhankelijk was zelf (mn huur €750 exclusief, mn auto, mn paard en dan nog alle bijkomende kosten) en als ik een woning kon vinden waar ik ook een hele tijd kon blijven. dus niet op een kamertje ergens.

als ik niet een full-time baan zou hebben en alles zelf zou kunnen bekostigen was ik ook nog niet t huis uit gegaan

ik vind ook dat t niets te maken heeft met hoe oud je bent...iedereen maakt de keuzes die zij voor zichzelf goed vinden!

OK dan!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, colette40, FCSA, Googlebot, KarinW86, Laarvv, roosjenat, ttranch, zenith1977 en 181 bezoekers