Je zelf verliezen in de ontrouw van mensen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Je zelf verliezen in de ontrouw van mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:53

Wie herkent wat ik bedoel?

Je bent aardig en behulpzaam voor een goede " vriendin" en ze pakt je daarvoor hard terug.....

Je bent aardig voor je stalmeiden en ze laten je vallen als een baksteen...

Neemt een discutabele stagaire toch aan, begeleid haar, neemt haar mee naar de Mac en naar paard Ahoy, begeleid haar op je best, en ze weet zich zo in te werken dat je zelf grootse problemen krijgt.Probeert jou eruit te werken, nadat ze dat eerst met anderen heeft gedaan.

Wie heeft ook zo'n hekel aan mensen die via ellebogenwerk proberen hogerop te komen?

Klanten die je op je alleraardigst behandeld, waar je goud eerlijk tegen bent, en ze je vervolgens proberen te pakken?

En wie, wie legt mij uit, hoe ik me tegenover dit soort mensen moet weren,mezelf er niet druk over te maken, mezelf er niet in te verliezen....
En waarom lijken er steeds meer van dit soort mensen te komen?
Moet je perse streng en bars zijn om respect af te dwingen bij mensen?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:54

Accepteer het, het vergeet het, en sta erboven. Je kan je energie beter gebruiken... Je moet alleen eerst vaak je kop stoten... Ik ken het, en meer zeg ik er niet over...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:58

Ik zou het niet weten. Heb dat ook een beetje. Ooit een vriend midden in de nacht door half Londen geloodsd, hij was dronken en ziek, hem na drie tube-overstappen uiteindelijk maar bij mij in de woonkamer geparkeerd omdat ik hem echt niet wilde laten gaan. Ik was z'n beste vriendin, wat had hij spijt, hij kon er niet over ophouden. Daarna weinig meer van 'm gezien en als ik nu in Londen ben is het niet eens de moeite het hem te laten weten, hij doet toch geen moeite om me te zien. Tja, weet je ook weer dat dat soort vriendschap blijkbaar niets waard is. Ik heb al snel de neiging om veel te geven en dan ook veel terug te verwachten, en dan word je wel eens teleurgestelt...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:59

Tja, je kunt en moet dus niemand vertrouwen Maya.

Maar hoe moet je dan leven?
Geen mens is toch geheel onafhankelijk van anderen?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 00:02

Ik heb al snel de neiging om veel te geven en dan ook veel terug te verwachten, en dan word je wel eens teleurgestelt



Zou t dit zijn wat bij mij t probleem is?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:22

Nee, maar je moet voorzichtiger zijn, ik kijk nu ook veel langer de kat uit de boom voor ik mezelf blootgeef, of "iets doe". Gewoon zelfbescherming, ik ben vaak genoeg gekwetst, en vaak door de mensen waar ik het niet van verwacht had, daarom ben ik voorzichtiger, en geniet ervan als het wel goed gaat. Mensen die mij zeer hebben gedaan, laat ik vallen, ik ken ze niet meer, en ik zal niet de fout maken om ze opnieuw te vertrouwen... Verder herken ik me ook in jouw quote van Arwenlune, maar het verschil dat ik dat nu dus niet zo snel meer doe, maar als ik iemand wel vertrouw, ik dat wel enorm doe, soms met negatief resultaat, en dan ben ik weer gekwetst, maar dat gebeurt nu gelukkig minder snel...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:26

Snel de neiging als ik iemand eenmaal vertrouw, trouwens. En dat gaat ook niet zomaar.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:29

Natasha schreef:
Tja, je kunt en moet dus niemand vertrouwen Maya.



Kun je ook niet. Ik heb hetgeen jij in je eerste bericht schrijft iets te vaak meegemaakt... Ben er ook iedere keer helemaal kapot van geweest. Voel me er nog steeds heel beroerd door... Ik schijn dergelijke mensen aan te trekkne... Scheve mond Het enige dat ik er van geleerd heb is dat ik een heel mooi masker voorhoudt en een hele mooie muur om me heen heb gebouwd...

Zoals Acda & De Munnik zingen:

Ik ben geen held
Tenminste niet een die telt
Maar ik doe mijn best te blijven staan
Wat ik schreeuw lijkt niet slecht
Maar wat ik schrijf ben ik echt
Zo kan ik een beetje van de wereld aan

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 00:42

Ik BLIJF mijn kop stoten, ik ben een volbloed ezel.

Ik ben te vergevingsgezind, en zeg te gemakkelijk problemen, gevoelens tegen mensen,ook omdat ik zelf niet zo ben dat ik iemand zou laten vallen wanneer ik deelgenoot ben geworden van hun gevoelens/problemen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:45

Herkenbaar, maar je moet ook wel eens aan jezelf denken... Iig sterkte ermee Ach gut

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:02

Natasha schreef:
Tja, je kunt en moet dus niemand vertrouwen Maya.


Dat vind ik een bedroevende (levens)houding, Natash, en ik kan
me niet voorstellen dat Maya dit bedoeld heeft.

We krijgen allemaal met 'foute' mensen te maken en daar kun je
- hoe vreemd het ook klinkt - alleen maar beter van worden.
Ze scholen je nl. bij in hoe jij niet met anderen wilt omgaan.
En het mag je toch tenminste genoegen verschaffen dat niet jij
maar zij uiteindelijk verantwoording moeten afleggen voor hun
wandaden? Zo niet bij H. Petrus dan toch wel bij zichzelf en ik
kan me niet voorstellen dat dat erg prettig is. Knipoog

Citaat:
Maar hoe moet je dan leven?
Geen mens is toch geheel onafhankelijk van anderen?


Zeker niet. En daarom is het zaak om in dergelijke situaties tijdig
steun te zoeken bij de fijne mensen in je omgeving.
Je bokt-vriend(inn)en kun je daar ook toe rekenen.
Die zijn nooit verder dan een pb'tje bij je vandaan en
desgewenst dichterbij. Dat blijkt keer op keer.
Als je (veel) te geven hebt, dan mag je ook ontvangen.
Altijd en overal.
Niet /nooit meer vergeten he? Lachen

........................................ Afbeelding

.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 22-01-04 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:08

Pervinco schreef:
(...)
Het enige dat ik er van geleerd heb is dat ik een heel mooi masker voorhoudt en een hele mooie muur om me heen heb gebouwd...


En....... ben je hier nu werkelijk gelukkiger door geworden? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:18

Ik doe hetzelfde als Sylvia/Pervinco, een prachtige muur bouwen, en een schitterend masker. En ik ben er op dit moment gelukkiger door ja... Dat is mijn keuze, ter zelfbescherming, en ik ben bezig om het op bepaalde vlakken af te zwakken, maar nooit geheel, ik wil namelijk geen emotioneel wrak worden.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 03:59

Ik heb ook een vriendin die altijd gelijk aan de telefoon hangt als ze een dipje heeft en verder nooit iets van zich laat horen, maar daardoor hou ik niet minder van haar. Ik geef meer, dan ik van haar terugkrijg, maar daar gaat het niet om. Ik zou er wel verdrietig om kunnen worden, maar ik weet dat ze het niet kwaad bedoelt en dat ik er niks mee op zou schieten.

Nog een voorbeeld: mijn beste vriendin liet me vroeger altijd vallen als er een nieuw meisje in de klas kwam. Oh wat ik kon ik daar om huilen, maar ze kwam altijd binnen een maand weer terug. Ik was niet de perfecte beste vriendin die ze wilde, noch was zij dat voor mij, maar we hadden gewoon erg veel lol samen. Zal je net zien dat nu we niet meer samen op school zitten, dat van al mijn vrienden zij degene is waarmee ik het meeste contact heb. Haha!

Als ik boodschappen doe stap ik altijd met een grote lach en een vriendelijke groet op de kassier(ster) af, ook al voel ik me nog zo chagrijnig en 9 van de 10 keer word ik door een nog grotere lach begroet (erg aanstekelijk Lachen )! Die andere keren denk ik gewoon "ach, arme meid heeft zeker een zware dag gehad" en doe ik een beetje extra mijn best om aardig te zijn ... moet je eens kijken hoe vaak ze dan nog staan te glimlachen als je wegloopt. Daar word ik zelf gewoon helemaal happy van!

Dus probeer het van je af te zetten, zonder een muur op te bouwen. Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, maar het is zeker de moeite waard. Niet iedereen zal je goed behandelen, maar dat betekent niet dat je diegenen die echt om je geven buiten moet sluiten.

Een van mijn favoriete quotes:
Citaat:
They say it's better to have loved and lost than to never have loved at all.

Kerstmuts

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 08:44

Botervlieg"]
[quote="Pervinco schreef:
(...)
Het enige dat ik er van geleerd heb is dat ik een heel mooi masker voorhoudt en een hele mooie muur om me heen heb gebouwd...


En....... ben je hier nu werkelijk gelukkiger door geworden? Verward
[/quote]

Nee. Maar ik ben wel gelukkiger dan wanneer ik me constant onderuit laat halen door de een of ander...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:10

Het punt is in het leven dat ALLES waar je van houdt je ook pijn kan doen...
Maar om dan te kiezen om niet meer om iets of iemand te geven, dat zou tegen je natuur in gaan, dat KUN je niet eens.
En dat maakt je onder andere ook tot het fijne mens dat je bent.

Je mag blij zijn misschien wel als je 1 of 2 ECHTE vrienden tegenkomt in je leven, vrienden die ook blijven, de rest is genieten op het moment dat ze er zijn.

Ik wordt ook door schade en schande wijs hoor Melanie.

En je bent niet de enige merk je wel.

Je bent echt niet alleen en er zal een tijd en er zullen mensen zijn met wie het wel leuk is en blijft.

Waarschijnlijk zijn die er ook wel in je omgeving, al zie je ze nu niet zo goed, omdat je bezig bent met wat er mis is.

Komt goed!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:32

Heel herkenbaar. Ik ben het afgelopen half jaar maarliefst twee keer belazerd door mensen waar ik me 100 % heb ingezet. Ik zal er niet al te veel op ingaan maar het komt er op neer dat ik een flinke financiele opdonder heb gehad. Uitindelijk loop ik 5 maanden salaris mis. Ik hoef jullie niet te vertellen dat dat een hoop geld is. Omdat ik (in dit geval gelukkig) nog thuis woon heeft het verder niet heel veel ellende met zich meegebracht.
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard eventueel had moeten wegdoen.
Ik heb er wel van geleerd dat ik me niet zomaar op mijn kop moet laten zitten. En weleens wat harder mag worden. Ik heb gewoon over me heen laten lopen, en dat wil ik niet meer meemaken....

...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:28

esther82 schreef:
Ik zal er niet al te veel op ingaan maar het komt er op neer dat ik een flinke financiele opdonder heb gehad. Uitindelijk loop ik 5 maanden salaris mis.


Dat is één van mijn "acties" geweest, alleen ging het om 500 euro reiskostenvergoeding. Weinig, maar veel als je een auto hebt, en student bent...

Anywayz.. Wat het topic zelf betreft: ik heb weinig vijanden, en redelijk wat vrienden. Het is gewoon allemaal leuk en aardig, maar er zijn er maar 2 of 3 die weten wat er zoal in me omgaat, oa mijn vriend. En die heeft er 2 jaar over gedaan om me zo ver te krijgen dat ik over mijn gevoel sprak...

Dat ik een muur om me heen heb gebouwd, wilt niet zeggen dat ik van niemand hou. Ik geef me alleen niet te ver bloot...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:30

Welcome to the world.

Ik hou ook niet meer van mensen. Ik hou meer van dieren. Mensen kunnen wel rekenen op mijn hulp, maar niet meer op mijn vriendschap. Ze kunnen me niet meer laten vallen. Zover komen ze niet meer.

De hond is de betere mens

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:34

Zie mijn onderschrift.....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:46

Maya schreef:
Ik doe hetzelfde als Sylvia/Pervinco, een prachtige muur bouwen, en een schitterend masker. En ik ben er op dit moment gelukkiger door ja... Dat is mijn keuze, ter zelfbescherming, en ik ben bezig om het op bepaalde vlakken af te zwakken, maar nooit geheel, ik wil namelijk geen emotioneel wrak worden.



Ook ik ben het hier mee eens hoor....
Als je maar te vaak gekwetst bent, als er iets te vaak gebruik van je is gemaakt van jou en je vrijgevigheid in alle opzichten, dan krijg je zo'n houding uit zelfbescherming.
Dat wil niet zeggen dat je verbitterd bent. hooguit uit zelfbescherming afgesloten van.....
Maar is dat erg? Er bl;ijft wel liefde over voor degene die het wel verdienen en wel oprecht zijn.....ook al zijn dat er soms weinig

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:54

Heel herkenbaar, en bij mij ongeneeslijk. Ik blijf altijd goed van vertrouwen en stoot daardoor steeds mijn neus, ach... ik hou ook van ezels.
Ik troost me altijd maar met de uitkomst van een onderzoek waaruit bleek dat mensen die anderen vertrouwden minder vaak bedonderd werden dan mensen die anderen wantrouwden. Mensen die altijd van het negatieve in een ander uitgingen werden daarnaar behandeld en hadden dus meer negatieve ervaringen.

Psychologisch zit het een beetje zo in elkaar: als jij (zonder bijbedoelingen) aardig voor iemand bent, steeds weer, kan die ander dat niet 'terugbetalen' om het evenwicht te herstellen, ook al denk je daar niet eens aan. Als die ander dan (onbewust) bedenkt dat jij toch niks voorstelt of niet aardig bent, is de balans hersteld, want dan verleent die ander jou een gunst door jouw attenties te aanvaarden. Dat hij/zij je daarna laat vallen is dan logisch, je stelt immers niks voor.
Het heeft jaren geduurd voor ik deze les leerde, het enige gevolg is dat ik me iets minder snel blootgeef, maar het vetrouwen in de goedheid van een ander (hoe onterecht ook) kan ik niet uitroeien, wil ik nu ook niet meer.
Houd er rekening mee dat je vaak teleurgestelt zult worden, maar het aantal positieve dingen dat uit jouw houding voortkomt is veel groter. En ja... dieren kun je altijd vertrouwen.

Mensen met zo'n levenshouding als jij, daar moesten er veel meer van zijn!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:01

Heel herkenbaar!!
Ik heb het met familie, waarom... daar ga ik liever nu even niet op in anders dan gaat het wel erg offtopic.

Door een hoop omstandigheden het afgelopen jaar hebben mijn vriend en ik gemerkt dat je echt vrienden leert kennen in nood.

Ik ben door een hoop dingen in mijn leven er achter gekomen dat ik niemand meer zomaar vertrouw. Ik ga er niet meer vanuit dat het allemaal wel goed zit...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:03

Ik herken het idd ook goed... een x aantal jaar geleden had ik een vriendin voor wie ik alles deed. Ik reed haar paard want zij was er bang van. Maar ik mocht er niet mee op wedstrijd, want dat wilde ze zelf doen (hij is dus nooit gestart).
Ze had geen geld (wat ik naderhand vreemd vond, ze verdiende meer dan ik en ik had toen twee eigen paarden) dus ik betaalde de stalling, de hoefsmid... noem maar op. Ik was zo naief dat ik niet inzag hoe erg ik gebruikt werd, elke keer had ze weer een zielig verhaal en ja echt, dat geld zou ik terugkrijgen.
Ze ging vijf keer per week uit, nadat het uitging met haar vriend (en ik was er dag en nacht om haar te troosten, gaf haar zelfs een koelkast en gasfornuis voor in haar nieuwe huisje). Daar was wel geld voor.

Ze was jarig en kreeg van mij een gouden hangertje voor aan haar ketting, en ze vertelde me dat ze met haar vrienden naar Amsterdam zou gaan om het te vieren. Ik was niet uitgenodigd!
Met carnaval ging ze elke dag al vroeg met haar vrienden naar de stad. En wie zorgde er voor de paarden? Ik dus. Ik stallen uitmesten terwijl zij feest aan het vieren was, want ja, je kunt die beestjes toch niet aan hun lot overlaten!
Er kwam een andere vriendin bij, met wie ik ook goed overweg kon. Daar ging ik mee uit. Het eindigde in dat ik die vriendin ziek van de wiet en coke en drank naar huis heb gesleept... en mijn beste vriendin belde de week erna maar niet, ze nam ook de telefoon niet op want die was blijkbaar afgesloten.
Na twee weken kreeg ik een sms dat ze niks meer met me te maken wilde hebben, omdat de andere vriendin had verteld dat ik drugs gebruikte en haar erbij had gelapt. Ze draaide het verhaal dus mooi om.

En toen viel het kwartje: als zij zo laag was dat ze niet eens even iets aan mij kon vragen, en zo blind was, dan verdiende ze me niet. Voor mij was het afgelopen.

Ik heb het geld nog steeds niet terug gehad, het is opgelopen tot een stuk of 3 maandsalarissen.

Van deze hele affaire heb ik een hoop geleerd, en het heeft me mede gemaakt tot wat ik nu ben... slecht van vertrouwen.
Gelukkig kan ik het goed verbergen... en ik heb er een alleen maar positievere en hoopvollere levensinstelling van gekregen. En ik ben een stuk verstandiger geworden... ik leen geen geld meer uit Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:12

je bent niet de enigste hoor!
maar je moet niet die kant laten overheersen..
ik heb het oiok vaak zat mee gemaakt, zet je je in voor iemand en dan belazeren ze je.. ok jammer en heel vervelend, maar zo gaat het in het leven!
Ik kijk altijd naar de mensen die me wel waarderen en er wel voor me zijn.

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, Loreke2 en 161 bezoekers