Bij bepaalde liedjes, emoties?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Bij bepaalde liedjes, emoties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:29

Ik heb dat bij een oud liejde van Lionel Richie.
Dan zing ik meteen niet meer mee, want dat liejde roept voor mij en mijn ouders veel gevoelens op.
Verdrietig Wie wil weten wat moet maar even pb-en , dat zet ik liever niet zo oop bokt neer...

Maar hebben jullie dat ook bijn bepaalde leidjes?

Ik heb et bijdat leidje van Lionel Richie.
Evanescene -> my immortel, dat liejde was ik aan het zingen toen ik hoorde dat mijn opa overleden was... Verdrietig , en ik denk niet dat dat toeval was...
Liedje van Enrique Eglesias, roept gevoelens op van een jngen die me erg gekwetst heeft... Scheve mond .

Hebben jullie dat ook bij beplaalde leidjes?
En wel leidje maakt jou blij?
Bij mij is dat Jump van Girls Aloud


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:55

Een liedje waarbij ik het niet droog kan houden is Butterfly Kisses van Bob Carlisle. Dit omdat de band van mij en mijn vader een aantal jaren zo slecht was als hij ooit goed is geweest (we waren ooit 4 handen op 1 buik).

Ook de liedjes van Def Rymz doen me zeer, dit omdat een aantal van zijn liedjes werden gedraaid op de begravenis van mijn beste vriendin.

Liedjes die me blij maken... Ik vind Paradise by the dashboardlight en Eye of a tiger helemaal geweldig!!!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:57

Vanmorgen vloog ze nog van Robert Long
en Fragile van Sting en Julio Iglesias.
Daar heb ik wel wat emotionele herinneringen aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:30

John Lennon met Happy Xmas(War is over)....
Dit was op de radio toen ik op Kerstavond naar m'n doodzieke zoontje (toen 6 weken) in het ziekenhuis reed.
Een verlaten straat, man en de andere 3 kinderen thuis, midden in de nacht en niet weten of dat kleine ventje het gaat redden.... Auto in de berm en janken dus.

Hij heeft het gehaald en is nu een hele vrolijke kleuter, maar als ik dat nummer hoor gaat gelijk de radio uit.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:42

World Greatest - R. Kelly, was een super tijd die ik toen gehad heb

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:46

I believe I can fly -R. Kelly
werd gedraaid op de begrafenis van een schoolgenoot die door een vrachtwagen overeden werd toen ze 16 was....
blij word ik van girls just wanna have fun van cindy lauper

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:59

Bij Van Dik Hout met zo stil in mij hou ik het ook niet droog evenals Lightnin' Crashes van Live, Crockets theme van Jan Hammer en God is a DJ van Faitless... Ben de laatste jaren al teveel vrienden verloren maar deze platen zijn toch voor mij verbonden aan dierbare personen.

Platen waar ik blij van word: Alles van CCR (vakantiemuziek in de auto) Live met the Dolphins cry, Queen met don't stop me now, och eigenlijk zijn dat er teveel om op te noemen.....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:10

Een nummer van Paradise Lost heb ik ooit op m'n discman gehad toen ik aan het skieën was op een heerlijke piste, echt alles ging goed, ik krijg daar altijd een super 'vrij' gevoel bij...

Sommige liedjes die raken me in één keer, soms om de tekst (niet lachen: flappie) soms om de herinneringen die eraan vast zitten. Avond van boudewijn de groot bijvoorbeeld, was een liedje dat m'n ex ook mooi vind, heeft heel lang geduurd voor ik er weer 'normaal ' naar kno luisteren

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:12

the great below- NIN
Dit nr roept bij mij heel veel verschillende emoties op, zowel positieve als negatieve.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:15

Barcelona van Queen.
Dat is echt mijn vaders nummer, en toen mijn vader vorig jaar op de hartbewaking lag hadden we het over dat nummer, en we zaten te geinen, gewoon door alle stress...
En op de terug weg, kwam dat lied op de radio...
Samen met mijn moeder wel zo hard zitten janken.
Gelukkig is hij weer gezond uit het ziekenhuis Lachen
Maar dat nummer bezorgt nog steeds kippenvel.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:57

Super Girl van ????. Dan zie ik super Floor altijd trots staan. En bedenk ik me altijd dat ik haar wel erg mis.

Zo is het goed van Acda en de Munnik doet me aan m'n oma denken. Dat liedje beschrijft precies hoe ik me voel over haar overleiden. Afscheid nemen bestaat niet van Marco Borsato doet me ook aan haar denken, dat nummer is uitgekomen op de dag dat ze overleden is. Toen dat nummer voor het eerst gedraaid werd moest ik op de een of andere manier aan m'n oma denken. Later thuis hoorde ik dat ze rond die tijd overleden is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:31

Vlieger van paul de leeuw werdt gedraaid op mijn opa begravenins
Dit nr is voor moeilijk om droog te houden
Ik was zijn oogappeltje
Hij deed alles voor me
Op zijn sterfbed heb ik hem moeten beloven dat ik een paardje koop en dan de wedstrijden zal rijden omdat hij wist dat ik er zo van genoot vooral omdat hij er ook van genoot om mij te zien rijden

The show most go one van Qeen heeft te maken met Dorine en mijn allereerste verzorg pony die ik heb in moeten laten slapen nadat die was geschept

Ciska de rat van?? heeft ook emotinele gevolens omdat ik jarelang ben gepest maar ben er wel sterker van geworden

Strong enough van stacie orico draai ik vaak als ik het niet meer zie zitten met mijn ongeluk maar iedere keer doe ik het wel weer

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 08:52

ik kan het echt niet droog houden bij het liedje Butterfly kisses van Bob Carlisle ..heb t al meerdere malen gehad dat ik m in de auto hoor onderweg naar mn werk en dat ik volledig jankend aan kom! iedereen in paniek "wat is er aan de hand"...gewoon een liedje op de radio!! haha
dat liedje raakt me zo omdat ik tot voor een jaar geleden bijna geen contact met mn paps had...we woonden wel in hetzelfde huis (ouders niet gescheiden ofzo) maar we wisselden bijna geen woord met elkaar....en liedje gaat over de hechte band tussen vader en dochter..de band die ik wilde!

en nummers zoals it's my life van bon jovi en one wilde night kan ik helemaal uit mn dak gaan..maar ook met traffic van tiesto!! t zijn er eigenlijk te veel om op te noemen!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:03

Er zijn legio nummers waarbij ik een bepaald gevoel heb Komt denk ik ook omdat ik erg goed naar de tekst luister en dan ga je de tekst weerspiegelen op je eigen situatie of die van anderen. Vaak komen bepaalde nummers erg goed met een bepaalde situatie overeen… als je dan vervolgens een paar jaar later weer dat nummer hoort denk je geheel automatisch aan die situatie terug en komen bepaalde gevoelens weer boven. Kan soms fijn zijn, maar soms denk je bij jezelf “nu even niet!” Ik heb niet echt 1 specifiek nummer, voor mij hebben ze bijna allemaal een betekenis Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:47

Big girl is een liedje wat ik niet meer kan horen zonder op zijn minst kippenvel te krijgen, meestal beginnen er ook tranen te branden.
Een meisje van de manege was op 17jarige leeftijd overleden aan K en dit nummer draaiden ze op haar begrafenis, had haar zusje uitgezocht...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:55

Bij Life for rent van Dido moet ik altijd even slikken, dat nummer had ik op toen ik hoorde dat de allerdierbaarste persoon in het leven van mijn hartsvriendin was overleden.

Bij If you're not the one van Daniel Bedingfield heb ik het ook altijd even moeilijk...mooie herinneringen aan.
Ook moet ik altijd even slikken bij I love you always forever van Donna Lewis...hele mooie tijd gehad..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:11

Stuck van Stacie Orrico heeft bij mij nu een hele grote betekenis!

Live,LOve,'ndLaugh

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:14

No matter what- boyzone.. Heel oud liedje maar het heeft dan ookal heeeel lang een bijzondere betekenis voor me. Gister zat ik in de auto en toen hoorde ik dat.. owow, oogjes open houden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie