Onze stal staat!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Onze stal staat!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:09

Eindelijk na bijna 2 jaar, bouwaanvraag, hoorzittingen, rechtzaak en dergelijke is dan eindelijk vandaag onze stal geplaatst!!!! Lachen

Ik kon er niet bij zijn, want ik moest werken. Aanvankelijk hadden we het op komende dinsdag gezet, ik had vrij genomen en het is Marc zijn vrije dag. Belde de stallenbouwer vorige week op. Er was wat uitgevallen, en of wij ook eerder konden. Natuurlijk! OK dan!

Vanmorgen waren ze er dus rond 10:00. Mijn ouders waren er (ma paste op Verena en pa hielp mee spullen naar achteren sjouwen, Marc ook). Toen alle spullen achter stonden was er een fikse tegenvaller... We hadden een dubbele box uitgezocht, met aan de achterkant een grote overkapping zodat we er wat stro en hooi konden opslaan. Er zou een paadje van ca 1 meter breed naar de achterkant lopen. Blijkt dat ons perceel iets smaller is als volgens de kadastrale kaart. Bovendien hebben we aan weerszijden een hek staan, en kunnen de stallenbouwers de stal niet recht tegen het hek aan bouwen. Kortom er zou maar ruimte zijn voor een paadje van ca 40cm breed, Niet echt handig.... Boos!

Ze hebben er in overleg maar voor gekozen om de overkapping weg te laten, en de stal zelf verder naar achter te plaatsen. Dan kunnen we altijd zelf nog een klein afdakje timmeren voor stro. Bovendien is de stal hoog genoeg om er een kleine zoldering op te maken, waarop ook het een en ander kan staan....

Vanmiddag rond 3 uur waren ze klaar. Des kan er vooreerst nog niet in staan, aangezien er eerst een vloer moet worden gelegd, waarna de tussenwand geplaatst moet worden.... Maar hij is al helemaal toppie (voor zover ik het in het donker kon zien, ben er met een grote zaklamp heengelopen Bloos ) Van de zomer nog verven en dan is 't ie helemaal klaar!

Hehe, hier hebben we dan bijna 2 jaar gewacht........ Nu alleen Des nog bij huis en dan is het helemaal perfect.... *LOL* *LOL*


Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:18

he,he,vertel mij wat over al die rompslomp!!!
maar je ziet wel...,geduld word beloond!!
gefeliciteerd met jullie stal,en ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben....
bofkont!!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:19

Poehee, kan me voorstellen dat je heel blij bent, wat een rompslomp allemaal Maar nu kan je des te meer gaan genieten van je nieuwe stal

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:22

Gefeliciteert hoor!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:48

Goed zeg, heeft die maffe buurman het toch verloren! Nu snel een goede bodem en het tussenschot er in en dan kan Des er mooi van gaan genieten!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:57

Toppiefloppie!
Ik kan niet wachten op fotos van Des in haar nieuwe villa

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 17:43


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:49

Ben niet nieuwsgierig hoor.. maar ligt er land achter het huis ofzo ??

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:25

ja dat zou ik ook wel willen weten

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:57

wat fijn dat de stal van Des er eindelijk is naar die tijd van zoveel romp slomp erom heen

ONDERSCHRIFTLOOS

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:28

en nog commentaar van de buurman gehad? Of heeft die zich er nu eindelijk bij neergelegd?
Heb je weiland vlakbij? Ik had in mijn gedachten veel meer ruimte om jullie huis voorgesteld...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 22:17

Wij hebben dus geen land. We hebben een tuin van 55 meter diep, en dat is al. Het is ook niet de bedoeling dat Des altijd bij huis staat, maar af en toe. De belangrijkste reden voor de stal is dan ook bergruimte.

Des staat op 5 minuten fietsen, en dat is vooreerst dichtbij genoeg. Het is natuurlijk leuk als we in de toekomst land van onszelf zouden hebben... maar dat zijn nog verre dromen.... weliswaar lekkere dromen.....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:14

Ik kan ook niet wachten tot de stallen eindelijk bij onsgeplaatst worden. Maar dat is ook al zo'n gedoe, voornamelijk met het opeisen van ONZE schuur die verhuurt word door iemand anders..

Ik vind die stal erg mooi, wilde eerste ook zo'n stal, maar vanwege de ruimte hebben we toch besloten om het in de grote schuur te doen, dus worden het binnenboxen. Lachen

Maar die stal is dus eigenlijk jullie achtertuin,is de breedte die je ziet de hele tuin of is er nog meer?
Ik vroeg me af hoe jullie dat dan met mest deden (gewoon een vraagje)..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:41

de breedte die je ziet is onze achtertuin. 55 bij 7 meter. De mest mogen we naar de stal brengen waar Des nu staat. Maar als ze er maar weinig staat is de kans groot dat we het in de groencontainer mikken.....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:57

Nou, nou.... dat ziet er knap uit! Ben ontzettend blij voor jou (en ook voor Des natuurlijk). Ben benieuwd naar nieuwe foto's Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:29

Nou hèhè daar is 'ie dan!!! OK dan!
Dat heeft jullie heel wat bloed, zweet en tranen gekost!
Nu ik de foto's zo zie had ik me eigenlijk ook wat verkeken op de ruimte achter julie huis. Hoop dat je er toch nog een perceeltje grond bij kunt krijgen tezijnertijd. Wat ga je met het stukje tuin voor de stal doen, wordt dat een uitloopje? Of blijft dat gewoon 'tuin'?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 22:27

We gaan een stuk bestraten. Dat zal zo'n 10 meter worden (bij 7 breed). Dat kan dan als extra terras cq uitloop dienen. De rest tot aan het hek blijft groentetuin, en voor het hek begint onze bloementuin.


Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:35

nou,het ziet er lekker knus en gezellig uit hoor!!
Ik zou zo met je ruilen,hihi,ik geloof dat die stal alleen al groter is dan onze tuin.. Bloos

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:22

Gefeliciteerd, wij willen zelf ook een stal aan huis, wij hebben zelf nog ruimte voor een ruime paddock. Deze stal is mooi, waar hebben jullie die vandaan?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, sterregoud, Titsia en 52 bezoekers