Waar heb jij je paard vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Waar heb jij je paard vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 17:10

dat vroeg ik me namelijk af. Ik kan over een poos een paard kopen maar ik heb echt geen idee waar je het beste heen kan gaan? Verward Tips zijn welkom Haha! En waar hebben jullie je paard vandaan en moocht je hem ook een week op proef?? *LOL*


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:12

Advertenties
Marktplaats
Fokkers/handelaren

Ga je specifiek voor n ras zoeken of maakt dat je niet zo veel uit?

Dan kan je gewoon ook fokkers op internet vinden. Sommige nemen ook zoekopdrachten aan.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:23

Als je weet wat je zoekt !!! mond op mond reklame !!!!!

Proeftijd is tegenwoordig heel moeilijk !!! Maar je kan het altijd aan kaarten !!!! Mijn merrie is ook te koop !!!! (stiekume reklame)

Verder veel advertenties na pluizen en veel heel veel gaan kijken !!!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:26

Advertenties... en langs handelaren gaan !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:27

ik heb me paard van paard en sport maar dat krijg je denk ik niet.en ik kreeg hem niet op proef,maar dat is bij de meeste denk ik wel,
www.marktplaats.nl,
www.sporthorses.nl
en ook op bokt
mond op mond reklame veel mensen die in de paarden zitten weten wel paarden te koop
en verder weet ik niet zoveel

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:29

Wij hebben een handelaar waar we toen bij op stal stonden een paard voor ons laten zoeken.

Mocht ik ooit weer een ander paard willen zou ik zeker een aantal handelstallen afgaan. Daar staan vaak meerdere paarden en kan je mooi vergelijken.
Natuurlijk ook op advertenties in paardenbladen en op internet letten. Hier kijk is nu ook naar, al ben ik niet opzoek, maar zo blijf ik op de hoogte Lachen

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 17:44

rebeltje schreef:
Advertenties
Marktplaats
Fokkers/handelaren

Ga je specifiek voor n ras zoeken of maakt dat je niet zo veel uit?

Dan kan je gewoon ook fokkers op internet vinden. Sommige nemen ook zoekopdrachten aan.


nee, maakt niet veel uit, maar zowieso geen arabier of koudbloed.. en 1.70 of hoger

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:50

Van mn instructrise... Mijn paardje is daar geboren in maart 2002 en ik ken hem al sinds die tijd en heb em in juni 2003 gekocht. En het bevalt nog steeds Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:01

Ik heb mijn pony via de endurancesite gevonden.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:02

De ene (schimmel) van een handelaar, die, als ik ze niet kocht, haar naar de paardemarkt in Den Bosch zou nemen, dit paard was een lot uit de loterij en is in de 19 jaar dat ik haar nu heb, geen dag kreupel/ziek geweest (afkloppen !!!!)
De bruine heb ik van een fokker, en had al arthrose voordat ik haar inreed........m.a.w.. je weet maar nooit !

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:10

Ik heb Dennis eerst een jaar verzorgt en toen gekocht. Ik heb dus niet gezocht.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:41

Ik ben via een lerares aan mn pony gekomen, haar dochter ging voor een half jaar naar zuid-afrika en was 18 geweest. Allegro stond daar alleen nog maar op wei enzo en aangezien ik opzoek was naar een E-pony. Ik ben toen gaan kijken en heb er toen op gereden. Allegro is daarna nog een aantal keren mee geweest naar de ponyclub voordat we haar kochten. En is opnieuw gemeten want ze was vrij groot, we moesten natuurlijk wel zeker weten dat t een pony was en gelukkig 1.56,5 Haha!
We hebben Allegro toen (op haar 10e verjaardag) gekocht. Waar ik heeel erg blij mee ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:46

Van de handelaar waar ik toen ook voor reed.

Ik heb hem daar zelf zadelmak gemaakt.
Toen hij L sprong heb ik hem gekocht.
Dus een jaartje proeftijd Tong uitsteken

Volgens hem was hij niet goed genoeg voor het zware werk, volgens mij wel, maar ik zei dat het allemaal te snel ging voor dat paard en wilde hem nog een kans geven.

Uiteindelijk heeft hij me gelijk moeten geven toen hij goed M liep en de kopers met flinke boden om me heen zwermden.
Maar helaas voor hem was hij toen van mij.

En helaas voor mij, ben ik een muts...

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:47

Ik heb mijn pony gekocht bij een bedrijf waar ik altijd reed als we op vakantie waren. Daar heb ik later ook gewerkt. Dat is Stalhouderij van Bijnen.

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:02

Ik heb sting van A1markt.nl Haha!

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:03

ik heb amber als een half jarig veulen op een veemarkt en grietje van de zelfde markt Haha!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:04

via de radio (maar is niet echt aan te raden hahaha) mijn eerste pony was namelijk niet te koop, hij stond op ponypark slagharen. Mijn moeder heeft toen een brief geschreven naar het radioprogramma van Jack spijkerman en zo ben ik aan mijn eerste shet gekomen. (aan BN-ers verkopen ze wel pony's)

Mijn tweede pony via particluier en de laatste via een handelstal. Dat laatste is fijn omdat je gelijk meerdere pony's kan bekijken, maar is wel minder betrouwbaar. mijn pony was drachtig en dat wist ik niet. Later kwam ik erachter dat daar meer drachtige paardjes verkocht worden zonder dat de nieuwe eigenaar wordt ingelicht...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:12

Mijn pony was eerst mijn verzorgpony, daarna mijn huurpony en tenslotte is hij nu bijna een jaar mijn eigen pony Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:12

Mijn eerste pony was in bruikleen en dat ging via via.
Mijn eerste eigen pony kende ik al en die reed ik al af en toe, toen hij te koop kwam heb ik hem gekocht
Cheeka heb ik als jaarling gekocht via een advertentie in de P&S. Ik was niet op zoek(eigenlijk wel, maar naar een shetlander als gezelschap voor Jamir, want die kwam door omstandigheden alleen te staan), maar moest om de een of andere reden bellen...
Ontario heb ik via horses.nl gezien en daarna een foto hier op bokt.
Otermo ben ik op het spoor gekomen, omdat iemand me het telefoonnummer gaf. Die vond het echt wat voor mij (achteraf stond hij ook op internet, maar ik was niet op zoek dus keek daar ook niet echt )


Als ik nu een paard zou kopen zou het een 3/4-jarige zijn dus wsl zou ik dan meer bij fokkers en handelsstallen gaan kijken

Proeftijd is erg lastig
Ik begin er ook alleen maar aan met hele goede afspraken...(Ontario staat trouwens te koop Lachen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:16

Toscar via kennissen.
Janosz via Marktplaats.
Mabel via kennissen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:26

Nappie heeft heel lang op een manega gestaan toen die er bijna mee stopte hebbe we der gekocht..
en Rivjenn van een meisje bij de ponyclub..
en lizzie van marktplaats..
het friesje die we hiervoor hadde hebbe we bij een handelaar vandaan,
maar dat is een goede kennis van me moeder, dus we hadde haar 5 weken op proef..

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:42

Ik had mijn shetlander eerst 2 jaar verzorgd en daarna gekocht, omdat hij weg zou gaan!
De pony die ik nu heb, heb ik gekregen... Zie onderschrift... Ik kon haar al een paar jaar en heb haar ook eerst een maand ofzo vast gedaan en daarvoor mocht ik haar pakken wanneer ik wilde!


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:51

Ik heb mijn paardje gekocht van een medebokker Gewoon via Bokt dus Haha!
De pony van onze dochters via een advertentie bij een tuincentrum/veevoerwinkel. Bloos

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:55

Ik heb mijn paard gekocht bij een man met meerdere paarden maar die dus geen handelaar is Haha!

Ik heb zelfs 3 maanden proefperiode gehad, maar dat is heel erg zelden naar wat ik hoor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:03

Tieme komt bij een Friezen-handelaar uit Friesland vandaan, en Joplin heb ik van mijn vorige baas gekocht.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: uiltje001 en 95 bezoekers