Hoeveel gewicht kan een shet trekken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Hoeveel gewicht kan een shet trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 19:03

Hey allemaal!
Mijn vader heeft een shetje, hij is volgend jaar 3, we willen met hem gaan mennen maar nu vragen we ons af hoeveel gewicht hij mag trekken Verward .
hij is een shet van 1 m groot hier een fototje
Afbeelding
Ik denkd at hij niet veel groter gaat worden, maar hoop van wel OK dan! .
Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij deze vraag!
Knuffiezz
Nathalie


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:07

2oo tot 300 kilo.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:31

Klopt, als je op de verharde weg rijd kan hij 3 keer zijn eigen gewicht trekken (dus incl. het gewicht van je kar). Ga je het bos in is het 2 keer zijn eigen gewicht en ga je zware paden rijden en heuveltjes is het 1 keer zijn eigen gewicht. Veel plezier met mennen straks! Enne, ik denk dat ie nog wel wat groeit hoor, dus wordt een lekkere grote shet. Mijn IJslander is tot zijn 7e doorgegroeid, dus denk dat dat bij shetten ook wel zoiets is. Lijken erg op elkaar, alleen de maat is anders. Maar ze zijn net zo sober qua verzorging en alles.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:36

Heleen1 schreef:
Klopt, als je op de verharde weg rijd kan hij 3 keer zijn eigen gewicht trekken (dus incl. het gewicht van je kar). Ga je het bos in is het 2 keer zijn eigen gewicht en ga je zware paden rijden en heuveltjes is het 1 keer zijn eigen gewicht. Veel plezier met mennen straks! Enne, ik denk dat ie nog wel wat groeit hoor, dus wordt een lekkere grote shet. Mijn IJslander is tot zijn 7e doorgegroeid, dus denk dat dat bij shetten ook wel zoiets is. Lijken erg op elkaar, alleen de maat is anders. Maar ze zijn net zo sober qua verzorging en alles.

2 toch

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:41

? Dacht dat ik eens gehoord had 3 keer, maar alleen als je op asfalt rijd en dus vlakke ondergrond. Ik heb eens een shet van 1 meter voor mijn ponykar (voor C-pony) gehad en we zaten er met 3 man op. Hij galoppeerde er gewoon voor zonder moeite. Was om even te proberen of hij echt wel tuigmak was...ja dus... Was een superbraaf beestje. Maar misschien dat je het kan vinden op de zoekmachines op internet? Er zijn veel men-sites...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:42

horsewisper schreef:
2 toch


Op de verharde weg 3 keer dat klopt wat Heleen zegt.......ze zijn sterk Tong uitsteken

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:06

op de verharde weg 3x zijn eigen gewicht, een shet weegt ongeveer 200 kg, dus die van jou zou dan zo'n 600 kg kunnen trekken. Dit is wel op een vlakke en gladde ondergrond (bijvoorbeeld door landweggetjes in de polder) Met heuvels, kiezelstenen etc is het 2x zijn eigen gewicht en op echt onverharde wegen (zandpad) 1x zijn eigen gewicht.


Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:13

brendageene heeft gelijk *LOL*

Pling Blondie doet het super Pling
Concert Robbiewas super!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Facebook, Jane808, Katyatje, NorwayFjord, Poekkie, Zick_Zack en 78 bezoekers