Haflinger, iemand info?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 18:57

Okey, altijd was me dorom: een mooie arabier, maar aangezien ik een rustig paardje zoek... BEETJE moeilijk!
En haflingers vind ik zulke leuke ponies, zo'n vriendelijk hoofdje, ontdeugend kijkend en zo'n lief karacter!
Dus nou ben ik aan het kijken naar een lieve haflinger... KEUZE ZAT! Maar ik wil dan wel het nieuwe type, (grote D-maat) MAAR natuurlijk zit ik dan weer vol vragen! Verward
- kan je met zo'n NIEUWE type haflinger dressuren? (dus ik bedoel bij B beginnen en gewoon af en toe een wedstrijdje?)
- wat is zo gemiddeld de vraagprijs voor een haffi?
(ik bedoel een 6 jarige bv, met geen wedstrijdervaring, verkeersmak en 146 NETJES gereden..)
Verward Verward Verward
Iemand die me meer info kan geven!???
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet



Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:11

Ik heb geen info voor je, maar ik wil wel graag weten wat je met een NIEUWE haf bedoelt.
De prijs van de OUDE haf die goed aangereden is, ligt rond de 4 a 5 duizend piek.
Ook al weet ik niet wat het verschil tussen een nieuwe en een oude haf is Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:13

Met het luxe type haflinger kun je prima dressuren,je moet natuurlijk niet verwachten dat ze in de top terecht komen,maar als ik jou berichtje zo lees is dat ook niet jou bedoeling.
Haflingers zitten meestal in de prijsklasse van 3 a 4 duizend gulden,de mijne heeft 3 gekost,ik heb hem bij een hengstenhouder gekocht,maar verwacht niet dat ze super rustig zijn want dat dacht ik eerst ook,nou daar ben ik van op terug gekomen hoor(haha) maar ze zijn zeker heel erg leuk,ik zou de mijne voor geen goud kwijt willen.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:02

Je kan prima met een haflinger dressuren!
Ik denk ook dat de prijs zo rond de 3 a 4 duizend gulden ligt. Die van mij was 4 jaar, ingereden en 1.47 en kostte 3 duizend (met zadel+hoofdstel+halster). Weet niet of hij nou echt een nieuwe haflinger is, kijk maar bij de foto's.

Veel plezier met je toekomstige haf! (En ja, ze zijn niet altijd super rustig *LOL* )

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:13

Vergis je niet in die Haflingers. Dat heb ik ook gedaan. Ze kunnen erg sterk en eigenwijs zijn. maar goed, als je echt serieus bent dan weet ik misschien een haf voor je. hij is 154.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:23

Ik weet een 13 jarige haflinger te koop die dragend is, grote maat. Je moet gewoon een niet te zwaar type nemen. MAar het zijn koudbloeds, je moet veel moeite doen om ze aan het lopen te houden. Ze kunnen verschrikkelijk eigenwijs zijn. je kunt misschien beter kiezen voor een ras met meer looplust van nature. uiteraard zijn er uizonderingen bij haflingers, het zou leuk zijn als je die een tegenkwam. Als je nu echt wilt dressuren, zou ik liever kiezen voor een paard dat daar beter bij past: een welsh cob bijvoorbeeld. Lekker stevig type maar qua karakter iets geschikter voor de sport. Ook die heb je in stevige types en lichtere types. Ik zou gewoon voor een rijtypische cob kiezen. het is voor je paard het eerlijkste als je eerst je doeleinden bepaald en een dier uitkiest dat daar het beste aan kan voldoen. Dan krijg je later ook minder ruzies met je paard.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:30

Haflingers koudbloed? Verward
Ik dacht dat ze wel warmbloedjes waren hoor
toch?????????????

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 11:59

in haflingers zit toch veel arabisch bloed???
Verward
En Marieke, ik heb je foto's gezien, KEI LIEF!
ennnuh... ik bedoel met nieuw type, het grotere soort, Het oudere soort liep maar tot de 145 en was echt een werkpaardje, nou heb je de wat sjiekere haffies, en die wil ik een!
En dat ze ontdeugend zijn, weet er alles van hoor...
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:06

Nou Haflingers zijn toch echte koudbloeds Schijnheilig

Voor 3000 heb je denk ik wel een leuke haf. Je kan ook best wel met ze dresuuren maar ze zijn afentoe heeeeeeeeeeeeel eigewijs (in die perioden zit Arie nu) Maar je kan er goed mee dresuren je zal wel niet met ze in de Z komen maar daar gaat het niet om. Springen kunnen ze ook best goed. Arie kan 80 cm springen. Maar met buitenrijden kun je niks beters hebben dan een haf. Ze zijn gewoon geweldig Schijnheilig

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:19

ja idd...haffies zijn toch echt koudbloeds Haha!

ik heb ook een haffie en soms denk je echt dat er een hoop volbloed inzit... Haha! hehe scheuren dat ze kan en BOKKEN!!! Schijnheilig en met voorkeur met mij erop *LOL*

ze zijn ook supereigenwijs, maar wel superlief!! (de meeste dan, je moet ze natuurlijk wel goed opvoeden) maar ik wens je veel succes met je toekomstige Haflinger!!

Welkom in de wereld van de Hafingers Haha!

Het leven is een gebakje!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:22

Een haflinger rond die leeftijd zal rond de 4 en 5 duizend kosten. Maar ga heel goed op zoek want over het algemeen zijn de meeste haflingers niet zo gemakkelijk. Ik spreek uit ervaring.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:39

sorry, foutje moet kunnen.
Maar er zit ook arabierenbloed in, dus ik dacht dat het warmbloedjes waren. Frusty

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:39

zo rond de 2/3 duizend gulden, ik ben ook op zoek naar een haffie, die zijn echt kei gaaf, en dat ze sterk zijn, zijn bijna alle pony's. het licht er net aan hoe je ze africht

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 08:29

Bij ieder ras moet je goed opletten wat je koopt...
en bij ieder ras is het belangrijk dat je ze goed opvoedt....
MAAR morgen ga ik kijken *ZEUNUWACHTIG*
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:07

Haflingers zijn koudbloeds, maar ze zijn echt niet altijd makkelijk. Die van mij heb ik nu zo'n vijf maanden onder zadel en hij is absoluut niet sloom. het is een echte race-eend en bovendien erg ontdeugend. Hij is wel heel leergierig, pakt alles vrij snel op, maar als meneer iets niet wil, laat hij dit ook zeker merken. het is wel een heel mooi diertje. hij komt van haflingerhengstenhouderij Hans en Hariette van den Berg, zijn vader is Wallenstein, ook een mooi ventje!!! zie http://www.haflinger.nl
succes met kijken!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:46

Ligt er maar net aan waar je een haflinger koopt, en met die prijs loopt het ook nogal uit een, tussen 3000 en 4000 is de meest gangbare prijs (die van mij was 2300, half jaar onder het zadel, 5 maand gecastreerd en goede afstamming, hangt tussen luxe en oud type in, stkmt; 1 48) en hij is enorm goed om onder zijn werk uit te komen door hard te gaan lopen, en hij kan nog steeds erg hittepetittig doen verder issie lief hoor Lovers

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 11:30

Lovers
Ben wezen kijken
Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 10:18

En, hoe was het?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 11:30

Mag ik toch nog even proberen iedereen uit de droom te helpen dat de meeste arabieren geen rustige paardjes zouden zijn... Schijnheilig Ik ken namelijk alleen maar rustige arabjes (zolang je zelf maar rustig met ze omgaat) en ik heb ook als pure beginner een arabier gekocht...een hele lieve! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, YandexBot en 26 bezoekers