Informatie over Variant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Informatie over Variant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:10

De titel zegt al veel, heeft iemand info over deze hengst? Foto's van hemzelf, nakomelingen, eventueel zelf een kind/familie op stal staan?

Ben benieuwd wat typisch van hem is, wat fokt hij door?



petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:12

mijn merrie Roxette is een dochter uit een Uniform x Variant moeder. foto's in mijn profiel van haar.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:20

Afbeelding

Variant dus Haha!
Afrikaner xx x Eros x Centurio x Orlando x Linvasion, dus via moederskant ingeteelt op Linvasion en de Wittensteins staan ook nog heel dichtbij.

Een mooie hengst met een super karakter, een "modern degelijk" type noem ik het altijd maar Haha!

Ik heb eeuwen geleden een merrie van Variant gereden, een super mooi dier en op wedstrijd kwamen ze vragen of-ie al gecastreerd was Knipoog
Niet zo makkelijk met rijden, nogal snel in paniek maar wel onbeperkte mogelijkheden. Ik weet niet meer wat er van moederskant in zat.

Wat hij typisch doorgeeft volgens de kenners: veel kap, groot oog, degelijk beenwerk en een oersterke bovenlijn.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:24

Ik heb een tijdje een Variant merrie gereden, niet een van de makkelijkste, en erg moeilijk in de rug en hals..
Dit was trouwens een Variant X Amethist. Verder wel een leuke merrie om te zien, ook koffievos..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:43

Reden van vraag: ik ga zaterdag rijden op een Gribaldi x Variant (verdere moederlijnen weet ik niet). Een vos met veel wit (echt hoge witbenen, over de knie!). Ik vroeg me ook af waar het vandaan kwam, Gribaldi heeft zelf niet zo veel wit maar misschien geeft hij het ergens ook wel door? Maar ik dacht dus dat het misschien van de mv, Variant dus, kwam,...

Miss ook bedankt voor de plaatjes Haha!!

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:37

Ik heb dus een Variant-merrie. Voor foto's kun je in mijn profiel kijken.

Ik kende Variant en zijn moeder zelf ook erg goed.
Nou, dat veel wit heeft het paard dan toch ook niet van Variant. Variant zelf had niet veel wit en de moeder van Variant ook niet. En over het algemeen zijn de nakomelingen toch ook 'beschaafd' van kleur.

Mijn merrie heeft een super karakter en een juist makkelijke hals. Over het algemeen geeft Variant wel fijne karakters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:46

Helaas heb ik daar een andere mening over Emem, maar dat wist je al.
een Uniform of Variant is goed te rijden door een zeer consequente ruiter, zoniet komen er vaak toch problemen.

Ik zit op de hoek van STV en in de buurt is er veel van die afstammingen te vinden.
Daarom genoeg ellendelingen onder me kont gehad van Uniform, Variant.
Je krijgt ze er op den duur wel door, maar als ze dan weer naar een gewone ruiter gaan, is het zo weer raak.

Dat vind ik wel iets waar rekening mee gehouden moet worden.
Ben je zeer consequent en boven gemiddeld als ruiter, kun je er idd fijne paarden aan hebben.

Uiteraard zit er bij elke afstammingen uitzonderingen, maar buiten STV om staan ze hier in de regio dus zo bekend.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:03

Tja Runningkawa, die discussie hebben we inderdaad al eerder gehad Lachen
Maar ik wil toch even wat rechtzetten.

Ik vind zowieso dat de nakomelingen van Uniform en Variant niet te vergelijken zijn. Ik weet dat Uniform niet altijd makkelijke karakters geeft. En als mensen het moeilijke paarden vinden kan ik me daar best iets bij voorstellen. (ook al is het vaak lang niet zo dramatisch met zijn nakomelingen gesteld als ik ooit in de discussies lees).

Maar de Variant-nakomelingen wil ik tot in den treure verdedigen. Over het algemeen (want ze hebben ook allemaal een moeder en een opvoeder gehad) zijn het lieve, makkelijke paarden. En in die jaren die ik op STV heb rondgelopen heb ik er toch aardig wat langs zien komen.

Runningkawa: ik denk juist dat jij de uitzonderingen hebt gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:07

Alle uitzonderingen om op recht spoor te brengen, die heb je bij STV niet zo snel, als bij een handelsstal Lachen
Vandaar dat ik er misschien verschillende heb zien passeren.

En ik geef meteen toe dat het om opvoeding gaat, maar dat lees je ook in het bovenste berichtje van me. Lachen

Maar goed, die dicussie zullen we nu niet verder gaan lijkt me Lachen

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:32

Ik heb zelf een Variant x Uniform, ik denk dat er weinig lievere paarden te vinden zijn. Toevallig vandaag bij een stal geweest welke ook een stuk of 4 Variant nakomelingen hebben, en het zijn stuk voor stuk echte kroel beesten (wel allemaal merries). Er zitten geen echt grote paarden tussen, wel een aantal van laag in de 160.

Met vrijwel alles is de mijne echt vlug, maar (tot nog toe) geen stap verkeerd en ook nog Cool. Ik heb dus niets slechts te melden *LOL* *LOL*

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:49

Ik heb zelf ook een variant merrie gehad een Variant x Lt. Generaal. Dit was wel een zeikmerrie beetje aanstellerig maar heb daar wel twee hele mooie veulens uit gefokt. De merrie was ook een mooie type om te zien, ze leek heel veel op d'r vader, dezelfde aftekeningen ook, maar ook zij was niet zo groot, 1.63m mete ze. De nakomelingen van haar waren wel hele fijne en bewerkbare beestjes en wat groter van maat en hadden een goed karakter.

Betreft Variant vind ik het nog steeds vreemd dat hij nog nooit in aanmerking is gekomen voor een predikaat, vond het opzich wel een bewezen hengst zowel in de sport als in de fokkerij!

groetjes, Primadonna Tong uitsteken

Stal Centaurus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperMinx en 112 bezoekers