knakkende knie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-07 11:38

ik heb sinds gisteren steeds bij het fietsen dat mijn knie om de minuut of soms wel 2x achter elkaar knakt. ik heb er geen pijn aan maar tis net alsof ie op slot schiet. weet er iemand wat er aan de hand kan zijn?


__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:43

Mijn knie (beide trouwens) knakken altijd als ik door mijn hurken ga oid. Kun je wel gewoon bewegen als hij knakt of niet?

Trotse mama van Jelte <3

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:44

Ik heb dat altijd, bij mij doet het ook geen zeer, maar ik kraak aan al mijn gewrichten zo ongeveer Vork
Kan je helaas niet helpen, maar heb het zelf al heel lang

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:23

Waarschijnlijk een gekartelde knieschijf, heb ik zelf ook last van Lachen
Kan geen kwaad en over het algemeen slijt zo'n schijf na een poos weer glad, maar als je twijfelt kan je natuurlijk altijd even bij de dokter langs gaan Ja

Bij mij is het trouwens ook zo dat ik onder het fietsen het constant hoor knakken, na het zitten met mijn benen over elkaar mijn knie(en) op slot zitten en als ik lang en veel paardgereden heb ik ook last van mijn knie(en) heb.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:39

Ik volg dit even, ik heb er ook last van. Vooral op de fiets idd, het lijkt net of je knie 'niet goed zit'. Clown

Dressuur pony's Z1+3
    Dressuur paarden Z1+1

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:34

Dan klikt dat ene bot over die andere zo'n vies gevoel Scheve mond

KIMMYY

Berichten: 49
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: rotterdam

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:37

dat heb ik meestal als ik een tijd zit en dat ik dan een tijd ga lopen. lijkt bij mij ook of die op slot zit het doet dan geen pijn maar het is wel een raar gevoel Tong uitsteken ik weet niet wat dat is Tong uitsteken

kyraa. <3


MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:38

Als ik door mijn hurken ga heb ik knakkende knieen.
Het schijnt niet erg te zijn! Knipoog

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:44

Het kan zijn dat je knieschijf of meniscus (schrijf ik dat zo goed?) niet goed zitten. Als je er echt last van hebt, dus pijn, dan kan een bezoekje aan de fysio geen kwaad. Daar kun je zonder verwijskaart een afspraak maken.

Zo te lezen hebben veel mensen in dit topic last van hun knie. Ga echt even langs de fysio. Bij mij begon het twee jaar geleden ook met knakken, plotseling door mijn knie heen zakken en af en toe ontzettende pijn ín mijn knie. Ik heb door gelopen en na een half jaar was het zo erg dat ik amper nog kon sporten. Ben toen voor een tijdje gestopt met hardlopen e.d., maar het bleef aanhouden en uiteindelijk na nog een half jaar ben ik na een doktersbezoekje bij de fysio terecht gekomen. Bleek mijn knieschijf dus scheef te liggen. Een simpele oplossing: tapen. Daardoor trek je je knieschijf dan weer echt. In het begin had ik wel veel spierpijn, omdat je knieschijf weer terug in de goede positie moet komen, maar nu heb ik nog amper last van mijn knie!
Dit probleem komt veel voor bij jongeren die in de groei zijn, en als je er te lang mee door loopt, gaat het echt héél zeer doen.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:47

MamboBeach schreef:
Als ik door mijn hurken ga heb ik knakkende knieen.
Het schijnt niet erg te zijn! Knipoog


ROFL Heb ik ook, laat ik altijd mensen mee schrikken, ik heb het HEEUUL erg *LOL* , familiekwaaltje Haha!

NonsmokingBef kannie winne nie :D

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:42

Ukkiee schreef:
Het kan zijn dat je knieschijf of meniscus (schrijf ik dat zo goed?) niet goed zitten. Als je er echt last van hebt, dus pijn, dan kan een bezoekje aan de fysio geen kwaad. Daar kun je zonder verwijskaart een afspraak maken.

Zo te lezen hebben veel mensen in dit topic last van hun knie. Ga echt even langs de fysio. Bij mij begon het twee jaar geleden ook met knakken, plotseling door mijn knie heen zakken en af en toe ontzettende pijn ín mijn knie. Ik heb door gelopen en na een half jaar was het zo erg dat ik amper nog kon sporten. Ben toen voor een tijdje gestopt met hardlopen e.d., maar het bleef aanhouden en uiteindelijk na nog een half jaar ben ik na een doktersbezoekje bij de fysio terecht gekomen. Bleek mijn knieschijf dus scheef te liggen. Een simpele oplossing: tapen. Daardoor trek je je knieschijf dan weer echt. In het begin had ik wel veel spierpijn, omdat je knieschijf weer terug in de goede positie moet komen, maar nu heb ik nog amper last van mijn knie!
Dit probleem komt veel voor bij jongeren die in de groei zijn, en als je er te lang mee door loopt, gaat het echt héél zeer doen.


Wat ben ik blij om dit te lezen, ik heb dit ook al zolang, mijn knieen doen af en toe zown pijn!
laatst ging ik een stukje fietsen van nog geen kilometer, en het deed erg pijn!!

ik was al bij de dokter geweest en die had gezegd, agh dat gaat wel over, ga dus mooi wel weer gewoon een afspraak maken want loop hier al 2 jaar mee!!! Boos!

Pompiedom.....

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:48

Danielle005 schreef:
ik was al bij de dokter geweest en die had gezegd, agh dat gaat wel over, ga dus mooi wel weer gewoon een afspraak maken want loop hier al 2 jaar mee!!! Boos!


Maak gewoon direct een afspraak bij de fysiotherapeut Knipoog Je hebt tegenwoordig geen verwijsbrief meer nodig en kunt zo terecht.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:05

Bij mij doet het totaal geen pijn, al doet het geluid anders vermoeden Haha!

NonsmokingBef kannie winne nie :D

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:14

MissPromiss schreef:
Mijn knie (beide trouwens) knakken altijd als ik door mijn hurken ga oid. Kun je wel gewoon bewegen als hij knakt of niet?


Dat heb ik ook altijd ja.
Vind het wel griezelig klinken.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:36

Ik heb het ook met fietsen , en ook met traplopen etc. Laatst ben ik geopereerd omdat ze dachten dat ik een gescheurde meniscus had , toen hebben ze gelijk naar mijn knieschijf gekeken , er zat wat kraakbeen wat er niet hoorde en mijn knieschijf was ruw. Dat verklaarde waarschijnlijk het geknak.. Het kan dus gewoon zo zijn dat je een ruwe knieschijf hebt Lachen.

Edit ; Het geval hierboven hebben ze mij ook verteld , dat me knieschijf verschoven kon zijn . Ik had het gekregen met volleybal , gesprongen en daardoor veel pijn gekregen. Oorzaak : me knieschrijf was verschoven en heeft daarbij misschien mijn kruisband geraakt , die is zwaar gekneusd geraakt. "Gelukkig" hebben ze nu ook het overtollige kraakbeen weggehaald , wat pijn kán veroorzaken en weet ik dat ik verder nog helemaal heel ben Clown

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:49

Bij mij weten ze de oorzaak er niet van. Begin momenteel weer wat last te krijgen, maar ik kan nu zelf intapen dus ik hoef niet gelijk naar de fysio. Waarschijnlijk is het ontstaan met snowboarden, ben toen over de kop gevlogen, waarbij halverwege mijn snowboard bleef hangen en ik nog verder draaide. We dachten eerst dat mijn been gebroken was, want het zag er heel raar uit en ik kon 'm niet meer bewegen. Toen hebben ze uiteindelijk toch op aandringen van mij mijn board losgemaakt, zodat ik kon omdraaien (ik lag op mijn buik) en daarbij draaide ik mijn been ook weer goed. Flinke pijn gehad, maar daarna eigenlijk een paar maandjes helemaal niets. Misschien toch door hardlopen e.d. daarna nog te veel overbelast waardoor het niet meer helemaal goed is gaan zitten.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

Tess__

Berichten: 1067
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:29

Ik heb er ook last van, nouja last, heb t ondertussen al 3 jaar maar 't voelt zoo vreemd, zoals al eerder beschreven staat net alsof je boten over elkaar schuiven... Bij mij komt het omdat mijn kniebanden wat ver uitgerekt zijn en mijn knie daardoor net iets meer ruimte heeft als normaal zou moeten Lachen.

Mees Maximiliaan 01-05-2015 <3

Anoniem

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:59

Mijn knieen vinden het tegenwoordig normaal om minstens 1x per weerk te ontwrichten.

Dat mn knie zeg maar naar rechts staat en mn been recht.

Anoniem

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:01

De eerste tien keer deed het nog verschrikkelijk zeer, nu is het alleen zo'n eng gezicht.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:02

Klinkt niet erg fijn Roseane ! Ik heb tips meegekregen om mijn bovenbeenspieren sterk te houden , ik moet 2 pakken Ice Tea (b.v) aan mijn been tapen en dan op de eettafel gaan zitten en hem streken , vasthouden en weer loslaten.. Het schijnt dat mijn knie daardoor beter "klappen" aankunnen Lachen

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:42

Ik heb heel veel van zulk soort oefeningen meekregen van de fysio Tong uitsteken Die moest ik doen als mijn knie ingetapet was, dus zodat mijn knie getraind zou worden in de juiste positie.

Tegen een deur aanleunen en dan op een onzichtbare stoel zitten, dat bijv. 45 seconden volhouden en dan op je tenen leunen, en weer terug, op je tenen leunen, en weer terug, dat ong. 15 sec., dan op één been leunen en de andere voor je uit strekken (let goed op je evenwicht) en weer terug, andere been strekken en weer terug, dat ook ong. 15 sec. en dan nog 15 sec. gewoon "zitten". En natuurlijk steeds meer opbouwen.

Of met één been op een krukje staan, vervolgens voorover leunen en je andere been naar achteren strekken. Het beste kun je het krukje naast een tafel zetten o.i.d. zodat je niet om kunt vallen.

Schaatssprongen maken. Dus op je buitenbeen leunen en met je binnenbeen alleen met je tenen de grond raken, handen op je rug gevouwen. En dan een sprong opzij maken, zodat je op je andere been komt te staan, en nu je binnenbeen omhoog houden natuurlijk. Net alsof je schaatst.

Op je zij liggen, benen gestrekt, en dan één been omhoog doen. Let wel op dat je je heupen niet draait, maar echt recht op je zij blijft liggen.

Op je zij liggen, benen gekromd zodat je knieën bijna voor je heupen liggen en je als het ware zit. Bovenbeen net boven je enkel vastpakken en dan naar je kont toe trekken, vervolgens je knie naar beneden bewegen, en dan zo lang mogelijk volhouden. Zo train je je bovenbenen.

Op één been staan, licht gebogen en met je andere been gestrekt voor je de grond aantikken met je voet, dan draaien en naast je aantikken en dan verder draaien en achter je aantikken, en weer terug naar voren.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: knakkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:32

Ik heb geen knakkende knie, maar met regelmaat een zere knie. Zeurende pijn, enkel aan één kant. Heel vervelend, kan er soms amper van lopen. Denk dat het wel een ontsteking kan zijn, maar vrees dat ik door de dokter toch weer van het kastje naar de muur word gestuurd. Nagelbijten / Gniffelen

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fris en 32 bezoekers