Ik wil even van mij afschrijven.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 15:58

Ik heb een flinke angina. Vandaag bij de huisarts geweest (een invaller) die mij een antibiotica zou voorschrijven. Dat was tenminste de bedoeling. Belt hij om een uur of half een op om te overleggen. Wil hij mij iets voorschrijven, maar daar zou ik wel last van mijn maag van kunnen krijgen. Zo`n slimmert he. Ik ben bekent met maagbloedingen. Staat ook vet in mijn dossier. Maar ja, na overleg zou hij een andere medicatie voorschrijven en die kon ik laten ophalen. Om twee uur komt manlief thuis met de medicatie. Ik begon te lachen toen ik het doosje zag. Arthrotec 50 mg. Bob keek mij raar aan en vroeg waarom ik moest lachen. Dus ik zei hem, kijk eens naar het doosje. Van de 75 mg, het medicijn wat ik vorig jaar gebruikte, kreeg ik vorig jaar een maagbloeding. Dus die arts heeft niet verder gekeken dan zijn neus lang was. Ik proberen hem te bellen had hij geen praktijk meer. Dus ik weer een ander bellen en na lang heen en weer gepraat mocht ik het doen met een paracetamol codeinne. Ik vroeg of ze mijn dossier wel hadden gelezen en ze zei heel vrolijk, ja hoor. De rest van de medicatie moet u laten staan en alleen die paracetamol codeinne innemen. Ik heb toen lachend (lees half exploderend) de telefoon weer neer gelegd. Die zijn echt niet goed bij hun hoofd die artsen.
Hoe kunnen ze iemand die normaal morfinepreparaten gebruikt in samenwerking met diazepam ( allebei voor de pijn) nu ineens over laten stappen op de paracetamol. Ligt dat nu aan mij of is er iets mis met het huisartsenbeleid.
Wat ik nu ga doen is maar wachten tot mijn eigen huisarts er maandag weer is. Die weet tenminste wat hij doet. Zo ik moest het even kwijt. Wie heeft er nog meer van die oerstomme dingen meegemaakt met zijn/haar artsen?

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:29

Vreselijk is dat, hoe hard je ook schreeuwt ze luisteren gewoon niet!!!
Wat medicatie betreft zijn ze bij jou wel link bezig zeg, willen ze patienten kweken of zo?

Bij mijn huisarts is het al zo erg dat ik een week moet wachten tot ik op spreekuur mag komen, alleen als je flink kwaad wordt kan het eerder.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:34

Wow... toen ik in Australië naar de kaakchirurg moest, vroeg hij van tevoren zelfs of ik allergisch was voor penicilline en zo ja, voor welke! IK heb idd een allergie voor flemoxin (of hoe je het ook mag schrijven). Het was maar goed dat hij er naar vroeg, want juist die soort bleken ze daar standaard voor te schrijven. Artsen... aan hun kundigheid wil ik niet twijfelen, maar wat jij beschrijft riekt toch wel erg naar nalatigheid. Kwestie van naar je patiënten luisteren en je in hun geschiedenis verdiepen, lijkt me zo!

Overigens kreeg een oud-huisgenootje van mij ooit rustgevende tabletten voorgeschreven toen ze rijexamen moest doen. Op de verpakking stond alleen een grote gele sticker met 'Kan de rijvaardigheid beïnvloeden'... Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:41

Niet alle huisartsen zijn onzorgvuldig maar ik hoor de laatste tijd zoveel klachten over huisartsen. Misschien de druk van de baan, misschien zijn de opleidingen minder, misschien kijken mensen tegenwoordig minder op tegen een huisarts en hebben ze zelf meer kennis. Allemaal hypotheses, maar het feit is dat er veel onnodige fouten worden gemaakt. Je hebt geluk dat je nog een beetje verstand van zaken hebt!
Zo kreeg een vriendin van mij ooit eens een middel tegen haaruitval. Wat stond er in de bijsluiter? Bijwerkingen haaruitval Verward Dan vraag ik je toch. Ook ik heb heel wat te stellen gehad met huisartsen, op een manier dat de situatie toch wel levensbedreigend werd. Je moet zelf echt meedenken, er wordt teveel over het hoofd gezien.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:47

Dat Arthotrec heeft mijn vader ook een keer gehad toen hij last had van zijn polsgewricht...
Ik weet het zeker aangezien ik gister heb geholpen met het verhuizen van mijn ouders en het doosje (wat inmiddels al vet over de datum was) nog in mijn handen heb gehad.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 16:51

Dit soort stomme dingen bedoel ik nou. Je gaat naar je huisarts om hulp, en als je niet oplet kom je er slechter vandaan. Ik zeg niet dat het bij alle artsen zo is, want mijn eigen huisarts hoef ik maar te bellen en hij weet dat het dan ook echt nodig is. Ik vind alleen dat met de technologie van tegenwoordig er toch geen fouten meer gemaakt mogen worden wat betreft medicatie. Het staat zelf in de computer en als ik dan vraag of ze mijn dossier gelezen hebben en ze zegt ja, moest ik dan nog meer gaan uitleggen.
Over het langs gaan bij je huisarts, wat luna schreef is ook weer zo een modeverschijnsel. dat voorbeeld van karin en van mirthe, laten allebei zien hoe goed er op gelet wordt.
Toch vind ik dit kunnen.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:00

Ja hoor, mijn huisarts is ook een kluns. Ik krijg maagbloedingen van bepaalde medicijnen, en die schrijft hij me dus toch vrolijk voor. Gelukkig heb ik een oplettende apotheker die meteen zoiets had van "oh maar dit mag u absoluut niet hebben want u bent maagpatient"....
Ik vond de term maagpatient errrrrreg overdreven, maar was wel blij dat hij het op tijd zag....

Beterschap Chrico!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:48

Mijn dochter had toen ze 11mnd was heel haar lichaam vol met exceem staan ,ik naar de huisarts..zalf . Lees ik de bijsluiter staat er op ,deze medicatie kan de bijnierschors aantasten.. Dus op naar de alternatieve artsen . t.was varkensvlees...op dieet gezet en binnen 2 weken was alles weg ,,,,,ik dus de huisarts opgebeld om hem te informeren en wie weet heeft er iemand iets aan ,,,,weet je wat ie zei????? och ..das psychisch....nou vraag ik je met inmiddels 12 mnd en dan psychisch.?????????????

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:06

Citaat:
Wie heeft er nog meer van die oerstomme dingen meegemaakt met zijn/haar artsen?


Komt-ie
1. Ik kreeg een aantal maanden geleden een tetanus prik omdat ik door een hond was gebeten. Na heel veel geharrewar, moet ze nu geen prik of wel, bleek ik dus allergisch voor de drager van de entstof (wist mijn moeder zelfs te vertellen dat ik daar niet tegenkon). Ik de dokter bellen, dat het wel erg dik en rood werd: Ja dat kon wel kloppen... niet wetende dat ik na 1 dag met 40,5C koorts in bed lag, met een been met uitvalsverschijnselen, wat de omvang van een olifantenpoot had. Bleek dus achteraf dat je door dit soort allergische reacties zelfs een hartstilstand kunt krijgen, ach ja.
2. Ik ben dus ook allergisch voor peninciline (vnl. Acipen-V). Wat krijg ik toen ik blaasonsteking had.. jawel ja... gelukkig was ikzelf zo bijdehand om het te zien.
3. Ooit kreeg ik prednisolon-druppels om een ooginfectie de kop in te drukken. Oogarts had gezegd, alleen in het RECHTERoog druppelen. Haal ik mijn druppels op bij de dorps-apotheek. Staat er op het etiket: 3 ml. daags 1 dr. in LINKER oog... Gaaaap

Ik vind die artsen niet zo dom, meestal zijn het de assistentes die niet uit hun doppen kijken en de verkeerde info op de flesjes plakken!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:38

Jeetje, wat een achterlijke arts! Hij zou het dossier moeten doorlezen en een medicijn moeten voorschrijven die bij jouw past! Ik denk dat je maar op je eigen huisarts moet wachten!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 12:39

Eigelijk was ik ook van plan om te wachten, maar ik heb weer zo een rotnacht achter de rug. Dus ik vanmorgen die eerste arts weer gebeld. Bleef hij eerst doorzeuren of ik niet zelf naar hem toe kon gaan en uiteindelijk, na wat dreigementen mijnezijds, besloot hij om toch maar langs te komen.
Nou, ik zit nu nog te wachten en om 1300 uur ga ik hem maar weer vrij boos opbellen. Ligt het nou aan mij of worden de artsen steeds lakser?

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:44

vreselijk!!!
mijn vriendin is ook bijan door een fout van de dokter overleden.
Ze had al 2 dagen ofsu erge buikpijn, dus de dokter komen, nee hoor ze steld zich aan. Dag later nog meer pijn en misselijkheid erbij en hoofdpijn enzo. Dokter weer nee hoor nix aand e hand, misshcien komt het omdat ze ongesteld meost worden ofsu zei die.
Nou de 's avonds nog mee rpijn dokter weer, zei die weer hetzelfde, dr ouders bellen naar het ziekenhuis, vroegen of ze ook op een speciale plek pijn had, hoe langz e het al had, nou ze had dus aan de rechter (of linker?) kant pijn al een paar dagen, het was dus dr blinde darm die ontstokenw as.
Snel emt ambulance naar eht ziekenhuis, bleek dat dr blinde darm zeg maar ontploft was,a sl ze dr nog langer mee had gezeten was ze overleden Huilen

domme dokters.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:46

Gewoon platbellen die hap en laten zien dat je het er abslouut niet mee eens bent. Wat denken ze wel niet Extreme duivel

Voor ik naar amerika ging moest ike en medische verklaring aanvragen dat ik dus gezond was (belangrijk voor de verzekering) er stond uitgebreid in dat de arts dit en dat en zus en zo moest onderzoeken. Ik afgesproken (erbij gezged dat het om een verklaring ging..) kom ik daar (na natuurlijk weer 3 kwartier wachten want het was uitgelopen) zegt ie 'nou je hebt er geen klachten van he dus het lijkt me niet nodig om alles te onderzoeken. Ik geef gewoon accoord. Nou PARDON zeg he. En bedankt. Daarnaast had ik een lijstje vragen (ik zou toch voor langere tijd wegblijven) maar kreeg als response dat de wachtkamer erg vol zat... ik ben dus pissig en zonder antwoorden weggegaan.. met flut-medische verklaring...

Ik ga dus volgende week weer ofzo maar ik wil een andere huisarts. Die Janssen gaat zich maar lekker bezig houden met zijn volle wachtkamer hoor.. maar dan zonder mij er in. Frusty

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:03

hoi
ik begrijp je heel goed ik herken dit
ik zelf heb in het ziekenhuis gewerkt
daar kom je de meest stomme dingen tegen zo als een arts die de verkeerde been amputeerde,verkeerde nier er uit gehaald,baby;s met verkeerde ouders mee naar huis en ga zo maar door .maar zo als je ziet zijn het net als ons gewoone mensen met grove fouten die ze niet willen erkennen vriendijke groet engela

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:39

MOet je voor angina eigenlijk niet peniciline krijgen? Wat je in ieder geval kunt doen is veel ijs eten en cola drinken. Ik weet trouwens nog iets dat helpt! Lysterine mondwater! Spoel daarmee maar eens je keel, reken maar dat het helpt! Het helpt de bacterien en de ontsteking om zeep. Niet doorslikken he, want dan krijg je het ook in je maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:10

Artsen zijn natuurlijk ook maar mensen en die maken nu eenmaal fouten. Maar ze maken wel vaak stomme fouten.

Ik heb vroeger een keer een kattekrab gehad waarna ik een abces kreeg aan mijn arm. Ik werd daarna ook ziekjes/slap/niet fit maar werd niet getest op toxoplasmose. wel belachelijk veel anti-biotica waarna mijn darmflora flink van streek was waardoor ik heel lang hele gevoelige darmen heb gehad. Ze hebben ook nog foto's gemaakt of mijn arm niet gebroken was Frusty Frusty Frusty .
Een paar jaar later heeft een andere kinderarts mijn bloed eens getets op toxoplasmose (kattenkrabziekte, gevaarlijk voor zwangeren en als je niet zo'n goede weerstand hebt kan je er ziek van worden en ik ben er toen flink ziek van geweest) en uiteraard droeg ik sporen van een toxoplasmose besmetting in mijn bloed Frusty

Of afgelopen zomer ben ik gebeten door een insect. Ondanks dat ik het niet vertrouwde vond de huisarts het het stereotype beeld van een beet door een pardenvlieg. Niks aan het handje dus.
Nadat er naar 2 weken een kring om de plek kwam ben ik terug gegaan. Was dus toch wel een teek en dan ook besmet met Lyme. (heb ik nog enge foto's van mijn enkel op Bokt gezet toen). Ik kreeg een antibiotica kuur. Lees ik aan het einde van mijn kuur op internet dat ik maar de helft heb gehad en dat ik nog voor een week moet slikken. Gauw gebeld en inderdaad had de huisarts per ongeluk maar de halve kuur voorgeschreven terwijl het met Lyme juist superbelangrijk is dat je een zware anti-bioticakuur krijgt en die helemaal afmaakt.

Veel beterchap Chrico en nog een fijne verjaardag!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:28

M'n vader had verontrustende klachten. Gaat naar de huisarts, die zegt : o, da's een griepje, kijk het nog maar even aan. Een half jaar later was hij dood. Bleek het een aardig vergevorderd stadium van kanker te zijn. Voor die tijd hadden we al een andere huisarts hoor, en niemand had hier nog wat aan kunnen doen. Maar dit met een griepje afdoen, dan sla je de plank toch wel heel erg mis...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:49

Ik schrik werkelijk van de laatste 2 reacties!!!

Sterkte Kriek en congrats anyway!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:55

Toen ik met mijn moeder naar de dokter ging voor de pil, vertelde mijn moeder van een vriendin van mij die een kindje heeft gekregen op haar 16de. Vroeg die dokter: "WIL JIJ DAT DAN NIET?" Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Ik geloof dat ie het niet helemaal snapte

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:06

oh jeetje elles wat naar, ik had die dokter aangeklaagd, brrr, meot er neit aandenken

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 16:59

jeemig, wat een verkeerde diagnoses zeg.
Nou die huisarts is net geweest en zijn binnenkomst was al verkeerd. hij doet de huiskamerdeur open zonder te kloppen dus mijn hond vliegt op hem af (een duitse dog) dus die man was lijkbleek. Had hij ook wat. Het enige dat er gebeurd is, is dat wij een heftige discussie kregen en hij uiteindelijk even in mijn keel heeft gekeken en weer is weggegaan. Ik was witheet. Ik begon meteen een brief te schrijven naar het patientenplatform met zijn naam en toenaam, dus hij krijgt het van hun ook nog wel te horen. Wat een gek die arts. Hij bleef maar volhouden dat ik naar de praktijk had moeten komen. zodra ik beweeg zie ik sterretjes, zien jullie mij al met de kids in de auto rijden?

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:33

Nee! Haha! je zou gek zijn als je het wel gedaan had, chrico!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:40

Goed hoor dat je een brief schrijft. Ik heb er afgelopen zomer ook wel eens over gedacht maar nooit gedaan.
Sterkte er mee en laat horen wat er verder nog gebeurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie