eerlijk tegenover kat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

eerlijk tegenover kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 16:18

Nou kijk het zit zo.
Sinds een half jaar hebben wij er een twede kat bij.
Mijn vader was er al tegen maar om een lang verhaal kort te maken hij is er toch gekomen.
Nou heeft hij een probleem: Als hij niet eet of slaapt is hij aan het mauwen.
En dan niet gewoon nee echt dat krolse kattengeluid. (het is een man Knipoog )
En mijn vader word helemaal gesterst van het beessie. Gooit dingen naar zijn hoogt en loopt de hele dag tegen hem te schreeuwen waardoor mijn moeder ook weer zenuachtig word en de kat maar buiten doet.
Nou hebben we beslooten dat hij weg moet omdat mijn vader soms helemaal door het lind kan gaan als hij weer gaat "schreeuwen"
Maar ik vraag me af of dit wel een goede beslissing is. Je neemt geen kat om hem na een half jaar weer weg te doen, maar thuis loopt iedereen behalve ik tegen hem te schreeuwen en met dingen naar hem te gooien en dat is ook zielig. Is dit de juiste beslissing?
Hij gaat toch wel weg hebben mijn ouders besloten maar ik zou graag jullie mening hierover willen weten.
sorry voor het lange verhaal maar ik zit hier best wel mee.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:21

Tjonge, met schreeuwen en dingen gooien naar dat beestje is ook geen oplossing wordt hij alleen maar bang en gestressed van. Daardoor gaat hij misschien nog meer miauwen. Is hij gecastreerd?

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 16:22

nee dat is hij niet.
Ik mag er geen geld insteken van mijn vader.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:25

catreren kost volgens mij bijna niets! ik denk dat dat moet kunnen voor 25 euro! Maar goed, het besluit is al genomen begrijp ik.

Mijn katten miauwen ook best veel, maar ik praat altijd terug, zo hebben we hele gespreken Haha! Haha!

Sterkte ermee, en misschien kun je via bokt wel een goed baasje vinden!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:26

Je hebt er geen geld voor over en toch beginnen jullie aan een kat. Zoals het verhaal er nu ligt zijn jullie dus onverantwoord begonnen met een nieuwe kat. Bedenk in vervolg even goed na of jullie wel voor de gevolgen van een nieuwe huisdier kunnen opdraaien voordat het beest later weer weg moet!! Jullie hadden kunnen weten dat die gecastreerd moet worden.

Nog wat, wel heeeeel onvolwassen van een vader om te schreeuwen en dingen te gooien naar een dier. Lekker voorbeeld voor alle andere kinderen!! Gek he, dat de kinderen van tegenwoordig zo agressief worden, zeker met zo'n voorbeeld in huis!!!!

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:28

Zonnebloem schreef:
nee dat is hij niet.
Ik mag er geen geld insteken van mijn vader.



Ik denk dat het toch de enige oplossing is hoor voor hem. Castreren en het beestje zal heel wat rustiger worden en castreren zal denk ik niet zo veel kosten. Het is werkelijk een kleine ingreep.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:45

Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet eerlijk tegenover de kat. Wij hebben thuis ook een kat die heel vaak aan het zeuren is, maar het is dan ook een kruising met een Siamees en die staan erom bekend.

Ik denk dat als 1 of meerder personen tegen die kat gaan schreeuwen en dingen naar zijn hoofd gooien, dat die kat daardoor alleen maar meer gaat zeuren. Wij geven onze kat op dat moment gewoon geen aandacht waardoor hij vanzelf wel ophoudt.
Ik ga met iedereen mee, laat hem castreren. Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen aan een huisdier beginnen als ze er toch geen geld in willen steken.

Iig succces!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:50

Tsja... misschien niet de reactie die je zou willen horen, maar ik persoonlijk ben van mening dat mensen zoals jouw vader dus absoluut geen dieren zouden moeten hebben... Lekkere stoere vent die tegen een kat die het niet begrijpt loopt te schreeuwen en dingen naar de kat gooit... Dat vind ik dus echt niet kunnen, sterker nog, ik vind het ronduit schandalig... Ik snap wel dat jij er niks aan kan doen hoor, dus ik hoop dat dit berichtje niet al te hard op je overkomt... het is slechts mijn mening... ik denk dat de kat absoluut beter af zou zijn als hij geplaatst kan worden bij mensen die hem met begrip, liefde en respect kunnen behandelen... en als in jullie huis jouw vader dat niet kan dan denk ik dat de kat verkeerd zit bij jullie. No offense btw... Is dit trouwens de kat die laatst even vermist was?

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 18:15

Het is ook niet echt mijn beslising!!!
Ik vind dit alleen zielig voor Plurk.
Als het aan mij licht kan hij gewoon blijven, het is ook mijn vader die zo doet. Ik vond het alleen zielig dat mijn vader zo tegen hem doet.
Daarom dacht ik dat het eerlijker tegenover hem is om een ander baasje voor hem te zoeken. We hebbeb nog een kat en daar heeft hij geen problemen mee.
En Vikki dat is dezelfde, dat je dat weet!!!
Ik denk dat mijn vader toen heeft bedacht dat het nou echt niet langer kan zo. Maar ik miste hem na twee dagen al!!!! Moet je nagaan als hij helemaal weg is.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:09

Voor de kat is het niet eerlijk als hij steeds belaagd wordt door enge mensen die hem weg willen hebben , dus opruimen naar een goed adres zou ik zeggen , waar hij wel gewaardeerd wordt Lachen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:12

Ga alsjeblieft op zoek naar adres waar meneer wel geacepteerd word en waar hij wel geld mag kosten.
Mensen als jou vader moeten niet aan dieren beginnen...

* ik lees net dat je vader er altijd al op tegen was.. *
Dan heb ik niks gezegd over je vader.. Haha!
Laatst bijgewerkt door Miep op 20-01-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:31

Eeehm.... is het niet gewoon zo dat hij geen geld mag kosten omdat het al zeker is dat hij weg moet , en de investering dus niet waard is , om het zo maar te zeggen ?

Zo vat ik hem op hoor Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:48

Ik ben het met Eleonoor eens dat het niet bepaald verantwoord is geweest om die kat in huis te nemen.

Kom ik ook meteen op papslief... Ik vind het niet echt terecht dat iedereen zo reageerd op het schreeuwen en gooien van dingen. Zonnebloem zegt al meteen dat haar vader er op tegen was, maar dat de kat er toch kwam. Ik vind niet dat je dan kunt verwachten dat paps er leuk, lief, aardig mee om gaat. Daarbij: wij hebben chinchilla's gehad, die zijn uiteindelijk weggegaan omdat mijn pa helemaal gek werd van ze. We hadden een eigen bedrijf, hij werkte 15 uur op een dag, en als ie eindelijk kon zitten dan begonnen die beesten. Als ik nu een hele lange dag gehad heb, dan jaag ik mijn katten ook naar buiten als ze beginnen te zeuren... Maw: Ik kan me erg goed voorstellen dat je, als je eindelijk thuis bent na een dag werken, rust wilt hebben... En ik kan me ook voorstellen dat er een dergelijke reactie komt als het beest, wat je nota bene niet eens in huis wilde hebben, jouw rust komt verstoren (en op wat voor manier... wat jullie kat doet is schreeuwen, niet miauwen...).

Een huisdier neem je met het hele gezin...

Om even terug ontopic te komen: ik zou de kat weg doen. Naar andere mensen wel te verstaan, niet naar het asiel. Die mensen hebben het al druk genoeg...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 11:21

Ik heb de oplossing gevonden!!!!!
Ik heb vroeger een pony verzorgd op een boerderij.
Die pony is inmiddels weg maar heb nog wel contackt met die mensen.
Hun willen hem graag hebben voor op de deel.
Daar kan hij de hele dag in hert stro spelen en er zijn ook andere katten.
Die man heeft een nestje jonge katten en daar mag ik er dan een van uitzoeken, van mijn vader mag het ook maar ik weet niet of ik dat wel wil. Ik denk dat het wel goed gaat maar ik wil geen herhaling van nu.
Maar ik ben wel bij dat hij op de boerderij kan wonen en dan kan ik hem ook nog gewoon zien.
Het is de beste oplossing maar ik ga hem zo missen....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:30

Ja, wegbrengen is de beste oplosing,

maar als ik jou was zou ik die kittens lekker op die boerderij laten in plaats van doorzeiken en je vader met nog een huisdier opzadelen waar hij geen zin in heeft.

Ik geef hem eigenlijk groot gelijk dat als hij in de eerste plaats al tegen een kat is en dan een beest krijgt wat de hele tijd mauwt, dat hij er dan helemaal gek van wordt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:27

Joh, neem een kitten mee, en plaats over 6 maanden weer zo'n topic... Ik snap eerlijk gezegt niet helemaal dat je paps het nu ineens wel goed vindt, maar dat even terzijde. Als dit kitten ook begint te jammeren zit je met hetzelfde gezeur. Daarbij: ik weet niet of jullie de kat buiten laten, maar boerderijkatten zijn vrijwel niet binnen te houden, hoe jong ze ook zijn.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:54

vikki schreef:
Tsja... misschien niet de reactie die je zou willen horen, maar ik persoonlijk ben van mening dat mensen zoals jouw vader dus absoluut geen dieren zouden moeten hebben... ?

Die vader heeft ook geen huisdieren, zijn huisgenoten/gezinsleden hebben huisdieren. Maar hij moet er wel mee samenleven en kan dat niet zo goed opbrengen. Hij is duidelijk niet iemand die van dieren houdt.
Eigenlijk moeten mensen meer voor elkaar over hebben. Als zijn dochter nu zoveel van die kat houdt, dan moet hij niet zo lelijk doen tegen dat beest, als is het maar omdat HIJ van zijn dochter houdt.

WAnt als castratie inderdaad zou helpen (zou ik eens navragen bij de dierenarts, en ook wat het kost), dan moet hij daar niet moeilijk over doen. Dieren kosten zo nu en dan geld. DAt moet je accepteren.

De hond is de betere mens

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:15

Ik zal mezelf even verduidelijken... ik vind dat mensen die dus blijkbaar absoluut geen dierenliefhebbers zijn dus geen dieren in huis moeten hebben... ook niet als de dieren van een ander zijn, want irritaties komen er imo onvermijdelijk... Jammer maar waar. Verder ben ik het op zich met je eens Desiree... ben alleen bang dat het zo helaas niet werkt... (anders had ik ook 2 katjes gehaald! Haha! )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:37

Desiree schreef:
WAnt als castratie inderdaad zou helpen (zou ik eens navragen bij de dierenarts, en ook wat het kost), dan moet hij daar niet moeilijk over doen. Dieren kosten zo nu en dan geld. DAt moet je accepteren.


Het gejammer kan net zo goed van niet opvoeden komen... Of het in huis houden... Kan zoveel oorzaken hebben. Ik ben het overigens met een eerdere opmerking eens dat er wsn vanwege het feit dat de kat weg moet geen geld meer aan mag worden uitgegeven.

Daarbij vind ik het accepteren van een kat hier niet op gaan... Zo wie zo vanwege mijn eerder genoemde reden (hele dag werken...), daarbij was papslief er al vanaf het begin op tegen. Als hij het toendertijd best vond, dan geef ik hem nu geen gelijk. Maar in dit geval geef ik hem wel degelijk gelijk...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:39

Zonnebloem schreef:
nee dat is hij niet.
Ik mag er geen geld insteken van mijn vader.


Als je een huisdier hebt moet je nu eenmaal rekening houden met onverwachte kosten, hij kan toch ook een keer ziek worden?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:15

Alsjeblieft!!!! Leer wat hier staat onder deze topic. NEEM NOOIT MEER EEN HUISDIER ZOLANG JE ER NIET VOOR KAN ZORGEN!!!!

Tjeetje, ben je echt zo blond? Je vader wil al niet zorgen voor deze kater die je nu ongecastreerd op een boerderij zet. Gevolg is dat er straks nog meer nestjes zijn die de boer moet kwijtraken (of verzuipen). Of inderdaad weggeven aan mensen zoals jij!!

Begin nu niet en over 6 maanden niet, gewoon weg nooit meer aan huisdieren zolang je er niet voor kan zorgen, zowel wat tijd, ruimte en geld betreft.


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:16

Ik herken dat miauwen, sinds ik verhuist ben doet mijn kat dat ook. Vooral 's nachts Frusty Volgens mij moet hij gewoon wennen en gaat het vanzelf weer over. Hij heeft het nooit eerder gedaan nl.

Ik zou je vader vragen of hij het niet nog een bepaalde termijn wil aankijken. Laat de kat castreren, ga in de weer met Feliway, dat helpt om de kat zich thuis te laten voelen (bij d.a verkrijgbaar) en gaat het dan echt niet over kan je altijd nog een ander baasje proberen te vinden.

En neem iig geen nieuwe kat!!

זכור

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:54

Katten die continu lopen te schreeuwen voelen zich vaak ontheemd en niet goed thuis. Een bange kat verstopt zich, een kat met een beetje lef loopt rond en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Of er moeten willige poezen in de buurt zijn, dan willen katers ook wel vaak gaan zeuren (op een monotone manier MAUW roepen en dan zo hard mogelijk. Wat bij mijn kater helpt is om 'm voor te zijn, dus op 't moment dat hij MAUW wil roepen, heel hard EUH zeggen waardoor hij zo verbauwereerd is dat hij die poezen buiten vergeet en iets anders gaat doen.)
Verder ben ik met de rest eens; jouw vader houdt niet van dieren en moet ook niet met ze geconfronteerd worden. Jullie wonen met z'n allen onder één dak, dus hou rekening met elkaar. Het is nooit goed te praten als je schreeuwt tegen een redeloos wezen als een dier of er dingen naar toe gooit maar ik kan dat op zich best snappen. Als jij een zware baan hebt en jouw dochter neemt, tegen jouw expliciete wil in, toch iemand mee naar huis die niets anders doet dan, op een door merg en been gaande manier, schreeuwen zou jij ook willen dat die 'persoon' op hield of gewoon wegging. Ik vind niet dat je jouw vader iets kunt verwijten. De enige persoon aan wie de kat het te wijten heeft dat hij weer weg moet ben jij, en jij alleen.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:00

Ik ken mensen waarvan hun kat ook de hele tijd miauwde.
Beestje was wel al wat ouder en ze hebben het later onderzoeken enzo en het bleek dat ze gewoon dement was. Het kan zijn dat je kat ook iets 'scheelt' of pijn heeft ofzo..

Ik heb ook een jonge kat, maar ik zou het niet normaal vinden als hij opeens begint te miauwen.. En wellicht komt je kat nog meer in de stress omdat hij allerlei dingen naar zijn kop krijgt gegooid..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:17

Gewoon weg doen die kat. Ik zal ook helemaal door het lint gaan als dat beest de godsganselijke dag liep te bleren.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~