Horsebal gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 13:23

Wie weet waar ik zo'n mega skippiebal zonder handvat kan kopen, een zogenaamde horsebal.
Heb het ooit ergens zien staan, maar ik heb geen idee meer waar.
Dus hebben jullie zo'n apparaat op de manege of ponyclub, wil je dan vragen waar ze die vandaan hebben?
Alvast bedankt!
Viv

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:25


Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:45

Hoi,
wij hebben zo'n bal op de rijvereniging, hij is inderdaad erg gaaf!
Deze kostte 250,-
Hij komt bij de KNF vandaan.(daar kun je hem bestellen)
Succes!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:16

wij hebben een paarden voetbal van 1 meter doorsnee bedoel je die? hij kostte 140,- ik weet nie of je die bedoelt maar anders kan ik wel even navragen waar ik hem ook alweer heb gekocht moet je maar even een pb sturen Koe

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:13

Even voor de mensen die als kleuter nooit met een skippy bal hebben gespeeld.... Wat laat je je paard er mee doen, behalve bang worden..
Ik bedoel doe je die bal in de bak als je je paard losgooit of leg je die bal in een stal. Wat als je paard valt... Ik snap het niet. Wat gaat een paard daarmee doen?/??

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:23

Ik heb een grote skippybal voor Siebus gekocht, hij vindt die handvatten juist leuk, kan hij de bal vastpakken en tegen z'n borst stuiteren.
Verder voetbalt hij er met z'n neus mee, ik denk dat hij wel snel een keer lek is maar vaar F.20,- kan ik er niet mee zitten.

Is dus ook een goed alternatief Haha!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:26

Je gooit die bal samen met je paard los in de bak. En de meeste paarden vinden dat erg geweldig en spelen ermee. die van mij gaat er met zijn voorbenen op liggen, moeilijk uit de leggen maar echt heel leuk. Hij voetbalt ermee en hij pakt de bal op aan die lus en gallopeert er mee door de bak. De meeste paarden zijn er niet bang voor. En als dat wel zo is dan wint de nieuwsgierigheid het meestal van de angst. Het is een leuke bezigheid voor je paard als hij lekker los is. Beter dan aan de omheining bijten...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:41

Gaaf ja! Ik heb ook eens zo'n demonstratie gezien. In het begin zijn paarden natuurlijk wat angstig en is die bal erg SNURK en SNUIF, maar vooral pony's hebben snel door wat voor leuke dingen je ermee kunt doen. Tegenwoordig hoor je er niet zo veel meer over, maar een jaar of wat geleden werd het best veel gespeeld.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:44

Die van mij gooide hem elke keer in de sloot *LOL* (dan een kleine he)
Eerst hele tijd mee spelen en daarna, hup, de sloot in. *LOL* Wat is het toch een sukkel

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 09:03

Voor Linda-M
Bang worden??????? Tsja dat ligt aan de opvoeding van je paardje denk ik, die van mij is nergens bang voor (Rotjes, vuurwerk, paraplu's, bal, wipwap waar ze zelf over moeten).
Tis de bedoeling dat we met dat ding gaan voetballen, dus bal in de bak en schoppen/duwen maar!
Lachen toch?
Viv

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:01

Gewone skippybal bij Intertoys kopen en veulentjes spelen leuk met een gewone voetbal. Ik heb een veulentje gehad die ermee door heel de wei balde. Ook heb ik van die wegwerkpionnen, spelen ze ook leuk mee.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:16

Een gewone skippybal werkt ook heel erg goed.
De paarden kunnen er leuk mee spelen doordat er juist een handvat eraan zit.
Je moet er wel op letten dat er een kleine handvat aan zit.
Ik heb er ook 1 in de stal en hij speelt de hele dag door.
groetjes:Corina

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 13:21

We willen er mee gaan voetballen, dus dan vindt ik het gevaar te groot dat er een (allemaal pony's) met zijn voet vast komt te zitten in het handvat. Beter voorkomen dan genezen. Bij voetballen zit zo'n handvat ook in de weg met rollen van de bal, dus vandaar dat we op zoek zijn naar een echte horsebal.
Viv

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:50

Zoals ik al zei, probeer het eens bij de KNF...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 17:07

We zijn bezig, ben benieuwd of het wat wordt.
Thanx, Viv