austalian stock zadel past op elk paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

austalian stock zadel past op elk paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 11:01

Ik ga van het weekend kijken naar een australian stock zadel nu heb ik gevraagd of hij op een breede haflinger zou passen waarop ik het antwoord kreeg dat de stock zadels geen verschillende boombreedtes hebben en dat ze op elk paard passen en ook veel op tinkers enz liggen.
Heeft iemand enig idee of dit klopt.

Kunnen jullie me vertellen of je knie bij dat zadel stabieler ligt dan bij een vzh zadel.
Ik heb nl ontstekingsreuma en dat zit in 1 knie en trekt door naar mijn bovenbeen het rijden doet zeer omdat ik meer steun nodig heb, daarom zoek ik ook een ander zadel, mijn been moet stabiler blijven liggen zonder dat ik hem zelf op zijn plek moet houden.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:18

Nee natuurlijk klopt dat niet.. Geen enkel zadel past op ieder paard. Een boomloos zadel misschien, maar als er een boom in het zadel zit kan het niet zo zijn dat het op ieder paard past.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:19

Een boomloos zadel past ook niet op elk paard. Sommige zadels passen om meer paarden dan anderen, maar op alle is gewoon uitgesloten Knipoog

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:20

sonjabelgium schreef:
Een boomloos zadel past ook niet op elk paard. Sommige zadels passen om meer paarden dan anderen, maar op alle is gewoon uitgesloten Knipoog


Nee dat klopt maar het past iig op meer paarden dan een stockzadel

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:44

Hahaha, moet je een stockzadel op Honey leggen, zie je gelijk Hon niet meer Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:49

stef schreef:
Hahaha, moet je een stockzadel op Honey leggen, zie je gelijk Hon niet meer Haha!


Nee.. Ik heb ook weleens een stock op Es geprobeerd en die verdween er ook helemaal onder..

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 13:08

Ik vond het al zo raar geloofde er al niet veel van.
Ga dan niet eens kijken moet er best ver voor rijden en hij heeft bij haar op een heel ander type paard gelegen dus gaat het janouk nooit passen.
Bedankt allemaal voor de reacties

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:36

Als die mensen er zo makkelijk over denken lag dat zadel misschien niet eens goed op hun eigen paar. Als dat zo is kan het best zijn dat het wel op de jouwe past.. Als je het echt een mooi zadel vind zou ik dus wel gaan kijken. Let wel op dat je het niet koopt zonder te passen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:41

Heb je een pb gedaan