Lekkere andijvie (pittig)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lekkere andijvie (pittig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:07

Deze recepten komen van snelklaar.nl en ik vond het echt lekker. Het is dus een gekopieerd recept maar ik wou het och doorgeven. Normaal hou ik niet zo van andijvie maar zo lust ik het wel vaker Tong uitsteken

Maaike's pittige andijvie
Ingrediƫnten (4 pers.):
pond andijvie
spekjes om uit te bakken (ca. 200 gram)
1 spaanse rode peper

Bereiding:
peper fijnsnijden en de zaadjes behouden. Andijvie klein snijden. Spekjes uitbakken in een wok en als ze bijna klaar zijn de stukjes peper en naar smaak de zaadjes toevoegen.
Andijvie beetje bij beetje toevoegen en goed roeren tot alle andijvie geslonken is.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:44

En wat heb je er dan bij gegeten? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwschierig naar (vooral omdat ik 3 stronken andijvie heb liggen...Knipoog )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:57

Is het de bedoeling dat je er stamppot (met aardappels) van maakt ?
Zo maak ik nl. altijd stamppot rauwe andijvie klaar, alleen dan zonder pepertjes.
Klinkt trouwens wel lekker hoor Vingers aflikken

Wmijn, je kunt je andijvie prima klaarmaken als stamppot, is echt lekker hoor
Je kookt de aardappels (op de normale manier) in een grote pan, en als ze klaar zijn even opstomen.
Daarna prak je er de fijngesneden andijvie doorheen en nog even doorwarmen.
Je kunt er ook nog uitgebakken spekjes doorheen doen en evt. wat slasaus.
Als je er een gehaktbal of verse worst bij serveert, dan heb je een echt ouderwets gerecht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:07

Je kan er gewoon bij eten wat je lekker vindt. Ik had er varkensfiletlapjes in pestosaus bij en gebakken aardappels. Het is gewoon een bijgerecht.

En andijviestamppot is ook best te versmaden inderdaad Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:58

Dat was ook het eerste plan, die andijviestamp Haha! Het was vooral over omdat er op het groepsweekend niet genoeg aardappelen waren in verhouding met de hoeveelheid andijvie, dus de optie was bekent. Maar toch bedankt natuurlijk Haha!

Misschien maak ik er wel een pittige stamp van, heb ook wel eens een recept gelezen met abrikozen erdoor. Misschien een combi van zoet en pittig. Eens kijken of mijn huisgenoten het lusten of dat ze liever zien dat ik meteen vertrek (in plaats van over 1 week) Knipoog