paard uit utrecht hoelang appart stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

paard uit utrecht hoelang appart stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 23:14

beste bokkers,morgen komt er een paard uit Utrecht terug bij ons op stal, hij heeft daar een maand gestaan.
Ik zelf heb er toch wel wat slechte ervaringen mee en wil hem dus voorlopig even appart zetten en niet naast de andere paarden(ivm ziekte,s bacterien etc die hij eventueel mee neemt) wie weet hoe lang hier voor staat? dus wanneer zou je hem weer in zijn oude stalletje kunnen zetten?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!


ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 10:28

SCHOPJE!!!!!!!!!!!!!!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:26

Ik zou het minstens een maand doen weet je het helemaal zeker...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:26

Waarom eigenlijk? Wat had hij precies? Kan me niet vorostellen dat hij zoveel gekke dingen mee kan nemen, toch?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:31

Je zou eigenlijk zeggen dat hij juist gezond is als hij terug komt uit Utrecht. Ik heb er nog nooit over gedacht om zo'n paard apart te zetten.
Als je echt zeker wilt zijn van zijn gezondheid, zet hem dan eerst een weekje apart en laat hem dan even nakijken. Dan weet je het volgens mij zeker.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:35

paarden die bij utrecht of andere klinieken vandaan komen hebben regelmatig, schimmel of een verkoudheid...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:27

twee weken zou ik aanhouden, dan komt het meeste wel door... aan het eind ff tempraturen en als er dan nog niets te zien is gaat het wel goed komen... Alleen de vraag is wel, stel dat ie wat heeft, in hoeverre je besmetting kan voorkomen... bijv. met voeren kom je toch weer in een hele korte tijd bij alle paarden...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:27

Hoe zie je apart zetten?. Als je hem apart zet moet er niemand bij kunnen dus ook niet even langs lopen en ook uit stal halen moet apart van de rest. Ook in de bak lopen gaat niet betekent eigenlijk als je het goed wil doen dat hij in 3 tot 6 weken niet uit stal mag komen om alle problemen te voorkomen. Is dit mogelijk en haalbaar?

Voor droes is het verstandig 3 tot 6 weken voor schimmel en verkoudheid zou ik hem niet snel apart zetten want ze kan ook via een ander komen en is goed te behandelen zonder veel moeite. Maar hetzelfde geld voor droes er kan zo iemand van een andere stal op bezoek komen en het meenemen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:29

Kim is 3 keer in Utrecht geweest en ging altijd weer gewoon in haar eigen box.
Ze heeft nooit wat 'engs' mee genomen en we hebben er ook nog nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd.


droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:24

Vraag het anders even bij je dierenarts of bij de UIthof. Ze adviseren bij de Uithof om een paard bij terugkomst op stal even apart te zetten. ik dacht 2 weken. Tieme heeft er ook 2 x gestaan, maar hebben we ook niet apart gezet. eigenlijk ook niet aan gedacht.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:56

Ik denk dat dat er heel erg vanaf hangt waarvoor het paard in Utrecht heeft gestaan. Als het iets besmettelijks was zou ik het paard wel even apart zetten, als het niet iets besmettelijks was heeft het geen nut.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 23:00

nee het paard heeft niet iets besmetelijk.Het gaat er mij om dat het daar toch stikt van de bacterien.Ik heb er dus al een rot ervaring mee gehad dat ik een paard terug kreeg uit utrecht die de hele stal aanstook met 1 of ander virus(verkoudheid etc)
en ik ben met jullie eens dat het nooit helemaal te voorkomen is maar het betreffende paard staat tussen mijn paarden in en ik denk dat je neuscontact dan beter toch even kan vermijden. hij staat dus nu in een apparte stal niet naast andere paarden.

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:00

Tja maar voorkomen doe je het toch niet want als iemand langs dat paard gaat en dan naar jou paard heb je het probleem ook al.

Een virus op stal heb je toch al snel en valt bijna niet te voorkomen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:28

En aangezien transport ook nog eens stress met zich mee brengt, is de afweer tijdelijk lager en kunnen virussen sneller aanslaan. Het kan dus ook zijn dat er op stal een virusje heerst en dat het desbetreffende paard het sneller oppikt. Als het echt van een kliniek af zou komen, zouden daar ook alle dieren ziek moeten worden.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Happy16, Marigo, nien81 en 49 bezoekers