koude handen. Oplossing gezocht :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

koude handen. Oplossing gezocht :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:43

mijn vriend heeft 's winters tijdens het rijden verschrikkelijk koude handen. Zelfs zo erg dat ze praktisch niet meer te bewegen zijn. Dikke handschoenen helpen wel even, maar zijn niet praktisch met rijden.

Weet iemand nog een praktische oplossing? Of is er iemand die van die dunne thermohandschoenen gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:46

wat ik weleens doe is voor het rijden mijn handen onder ijskoude kraan en niet afdrogen dit wil weleens helpen en wat me ook opvalt als ik weer eens mijn handschoentjes ben vergeten dat ze ook warm zijn!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:49

euhm, om de paar minuten onder het rijden onder je zadeldoek stekn?
dat helpt wel, door de lichaamswarmte van je paard
maar niet echt praktisch...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:50

dutske schreef:
euhm, om de paar minuten onder het rijden onder je zadeldoek stekn?
dat helpt wel, door de lichaamswarmte van je paard
maar niet echt praktisch...



idd niet echt praktisch , maar wel creatief *LOL*

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:51

hihi, heb waarschijnlijk een crea bui vandaag, kom met de gekste dingen af
maar als we effe stappen ofzo, en men handen hebben koud steek ik ze onder het zadeldoek,alleen heb je dan wel ferme pech als je paar schrikt Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:56

Handwarmers in zijn zakken stoppen en regelmatig even opwarmen aan die dingen.

Zijn er misschien wel die je in handschoenen kan stoppen, die rubberen zijn volgens mij best wel klein. Maar geen idee of dat dan praktisch gaat zijn.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:06

met de handwarmers is het hetzelfde als onder je zadeldoek, je bent dan ok 1 of 2 handen kwijt dat je voor een moment niet kunt gebruiken...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:09

ik heb van die thermo handschoentjes gekocht bij de hema. ze waren iets van 5 euro maar ze zijn zeker heel warm.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 22:11

rijd je alleen met thernohandschoenen of doe je je gewone handschoenen (mits je daarmee rijdt natuurlijk) er nog over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:22

Misschien een aparte tip, maar zorgen dat je verder warm bent aangekleed scheelt een boel.

Ik heb bijvoorbeeld nooit koude handen en tenen als ik rondloop in een dikke trui, bodywarmer, 2 jassen en thermobroek...

Als ik geen thermobroek of minder jassen aanheb, dan heb ik ook standaard ijskoude handen en tenen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:38

Er zijn van die breekzakjes, die warmte afstralen, misschien zijn ze er in het klein en kan je ze in een handschoen vrotten

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:11

sjakie schreef:
mijn vriend heeft 's winters tijdens het rijden verschrikkelijk koude handen.



Dacht altijd dat dit een typische vrouwenkwaal was Knipoog !?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:16

heb zelf ook altijd koude handen. 2 jaar geleden heb ik speciale dunne thermo handschoenen gekocht bij spac sport, maar in andere goed sport zaken zullen zie die ook vast hebben. dat zijn hele dunne handschoentjes die je onder je leren of nog andere dikkere handschoenen aan kan trekken. Ze zijn heel dun dus je hebt niet het gevoel dat je 2 paar handschoenen aan hebt maar o wat is het lekker warm. heb jaren koude handen gehad en nu nooit meer

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:20

Die heb ik ook liggen. Helpt echt. Mocht dit ook net werken, dan kan je altijd nog ff langs de huisarts gaan. Een kennis van mij, die heeft het ook en die krijgt er wat voor van de ha.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 07:32

sannah"]
[quote="sjakie schreef:
mijn vriend heeft 's winters tijdens het rijden verschrikkelijk koude handen.



Dacht altijd dat dit een typische vrouwenkwaal was Knipoog !?
[/quote]
Helaas niet
Ik heb er al jaar en dag last van en het is verschrikkelijk pijnlijk. Vanavond ga ik in ieder geval dunne thermo handschoenen uitproberen. Kijken of dat werkt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 07:51

Ik zou eens aan de huisarts vragen, want dat klinkt alsof de doorbloeding niet goed is! M'n vader heeft twee halve vingers (geamputeerd) en die worden ook altijd stijf en koud van de pijn. Die vingers doorbloeden gewoon niet goed.

Wat helpt is zorgen dat je handen goed warm zijn als ze je handschoenen ingaan. Als ze al koud zijn dan word het nooit warm daarbinnen! Dus even onder de lauw-warme kraan of tegen je eigen nek houden om ze op te warmen, dan gelijk goede handschoenen aan.
En ook, klinkt misschien gek, flink stevig rijden. Ik had gisteren koude vingertopjes tijdens het warmstappen, maar zodra ik lekker ging draven (endurancetraining) had ik er geen last van, en aan het eind van m'n rondje was het flink warm in m'n handschoenen en heb ik ze uitgetrokken! Misschien dat het actievere rijden de doorbloeding opgang hielp ofzo.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 07:58

Doorbloeding is niet zozeer het probleem en een huisarts heeft daarbij dan ook geen zin. Probleem zit hem in het feit dat ik snel warmte kwijtraak (Alhoewel iemand anders altijd zegt dat ik lekker warm ben Schijnheilig ) Mijn handen gaan warm de handschoenen in, maar de handschoenen die ik heb laten teveel van die warmte verloren gaan aan de buitenlucht.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:13

Arno24"]
[quote="sannah"][quote="sjakie schreef:
mijn vriend heeft 's winters tijdens het rijden verschrikkelijk koude handen.



Dacht altijd dat dit een typische vrouwenkwaal was Knipoog !?
[/quote]
Helaas niet
Ik heb er al jaar en dag last van en het is verschrikkelijk pijnlijk. Vanavond ga ik in ieder geval dunne thermo handschoenen uitproberen. Kijken of dat werkt.
[/quote]
nog nooit gehoord dat een man er last van heeft...
maar het kan dus Haha!
en hoe rijden die dunne thermo handschoenen? waar heb je ze gehaald?
ben er echt benieuwd naar, wil ze anders ook wel Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:14

Arno24 schreef:
de handschoenen die ik heb laten teveel van die warmte verloren gaan aan de buitenlucht.


Ja, dàn moet je natuurlijk gewoon op zoek naar goede handschoenen!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:16

Dan zul je nog even moeten wachten Gollempje Haha! Zoals ik al zei, ik ga ze vanavond uitproberen Knipoog

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:20

Arno24 schreef:
Dan zul je nog even moeten wachten Gollempje Haha! Zoals ik al zei, ik ga ze vanavond uitproberen Knipoog

sorry ik slaap nog...
dacht dat je ze gisteravond had uitgeprobeerd Haha!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:38

even naar een hengelsport speciaalzaak gaan die hebben zat vernuftigheden om warme handen te krijgen

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:25

gollempje schreef:
ben er echt benieuwd naar, wil ze anders ook wel Haha!


Ik ben ook benieuwd, alhoewel ik moet zeggen dat ik tijdens het rijden zelden last van koude handen of voeten heb. Dat komt pas als ik weer thuis ben Haha! .

Of misschien moet je juist de goedkoopste 'rommel' nemen, die zijn vaak gemaakt van een slecht ademende stof.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:32

Even een klein vraagje: rook jij, Arno? Dan is namelijk de doorbloeding ook niet goed.

Verder zou ik proberen ook tijdens het rijden met je handen te kneden, Dus vuist met meer druk en daarna weer loslaten...

En ik had vroeger heel veel last van koude handen en koude voeten, maar sinds ik mijn Reiki graad heb is dat over. Misschien ook een tip voor jouw?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:34

Cassidy schreef:
Even een klein vraagje: rook jij, Arno? Dan is namelijk de doorbloeding ook niet goed.

Verder zou ik proberen ook tijdens het rijden met je handen te kneden, Dus vuist met meer druk en daarna weer loslaten...

Nou, ik word kotsmisselijk als iemand aan het roken is, dus nee, ik rook niet Haha!
Ik kneed mijn handen regelmatig. Ook ben ik altijd in beweging. Ondanks dat helpt het niet.