Letten op andermans rijstyle

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 21:00

Wat mij opvalt, ook bij mijzelf, is dat elke keer als er iemand aan het rijden is er heel erg wordt gelet op zijn rijstyle; "hoe heeft ie z'n handen, hoe is zijn houding, hoe geeft ie zijn hulpen".
Ik vindt dit niet alleen heel irritant van anderen, maar ook van mijzelf, als ik iemand zie rijden, zit ik eigelijk al gelijk commentaar te geven (in mijn gedachten)
Waarom doen ruiters dit nou eigelijk?
Zijn ze jaloers? Vinden ze diegenen nou echt zo slecht rijden?
Meestal ken je diegenen niet eens! Verward

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:08

Klopt! Rottig is dat, dat je naar rijstijl bepaald hoe diegene rijdt. Dat is af en toe best flauw eigenlijk, want ik weer nog wel hoe ik een poos geleden nog op Marco zat te zweten en te bonken, want die knol deed het gewoon niet voor je. Terwijl het er al veel netter uitziet nu op Mylord. Ik zeg echt niet dat ik perfect rijdt, maar mijn rijstijl ziet er nu wel beter uit. Daarom heb ik het zelf al meer afgeleerd om andere daarop te beoordelen....best handig eigenlijk Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:21

Dat doe je gewoon automatisch.
Moeder en dochter bij ons op stal.
Dochter is een meisje van 7 met een kleine Welsh B, mooi beestje trouwens. Kwijl
Meisje is net een pinguin, en maar klapperen met die beentjes. Moeder rijd super goed, echt goed. Maar je geeft idd gewoon automatisch commentaar, in je gedachten of je zegt het tegen iemand anders die langs je staat.. Scheve mond\

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:26

Doe ik ook altijd. En het valt mij elke ker weer op dat er zo slordig wordt gereden.
Op stal zei ik er eens iets van, omdat de persoon in kwestie eigenlijk heel netjes kan rijden, schrok ze zich wild. Is het echt zo? Ja dus. Heb ik haar een half uurtje les gegeven. Heel leuk, want ze kan heel goed rijden, dus dat geeft van die Kwijl Kwijl aanblikken. Alleen bleek na wat gehobby dat haar zadel eigenlijk te klein was, voor haar. Ze dacht het eigenlijk zelf al wel, maar nu was het wel erg duidelijk. Gaat haar dus geld kosten, ai.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:26

ik let ook wel op anderen hoe die rijden, dan gaan er in m'n gedachten rond die zit te zagen die zit scheef maar met wedstrijden en zo ook dan word er ook heel veel op je gelet dit kan me niet zoveel schelen, niemand is de perfecte ruiter duz er zal altijd wel wat op aan te merken zijn vind ik

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:47

Ik let ook altijd op anderen! Hoe goed ze het wel niet doen of hoe slecht!! JA en dat zeg ik dan meestal tegen mijn buurvrouw. dus gaan we samen commentaar geven.
Bij manege paarden zeg ik er wel eens wat van. BIj die bijdehante kinderen die denken dat ze het wel ff kunnen en dan in hun mond zitten te rukken van hier tot tokio dan zeg ik gewoon dat ze hun teugels wel wat losser mogen houden want hij rent echt niet zomaar weg! Maar dat doe ik alleen bij kinderen die ik niet mag hoor! (Eigenlijk best wel erg van mij, maar ik vind het zo zielig voor die paarden...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:11

Als ik zelf aan het rijden ben ga ik echt niet op het rijden van andere ruiters in de bak letten hoor. DAn ben ik al druk genoeg om in de gaten te houden waar iedereen rijdt en hoe ik daar veilig tussendoor kan sturen Haha!

Als ik niet op het paard zit en ik zie een andere ruiter dan kijk ik eerst hoe het paard loopt. Je komt zo nu en dan nog wel eens wat ouwetjes tegen, vooral in de springring, die helemaal krom op hun beestjes zitten maar de paarden toch lekker los door hun lijf laten lopen. Dat vind ik echt leuk om te zien *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:24


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:29

Ik kiijk tegenwoordig ook veel naar andere niet om diegene af te zeiken of zo. Nee om van te leren want doet diegene en hoe reageerd het paard. Je kan daar veel van leren.

Vaak neem ik bepaalde dingen mee en probeer ik ze uit op Leys kijken of het werkt ja of nee.

Je kan er dus een hoop positieve dingen mee doen Lovers .

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:07

Hai,

Het valt mij ook op..maar dan heb ik het vooral over hier.Bij mij op de manege gebeurt dat gelukkig niet.Alleen als je het vraagt.
En als je het vraagt is het een ander verhaal.
Ik vind het superirritant als iemand zomaar ongevraagt commentaar geeft.
En ik denk dat het bij sommige mensen ook wel iets te maken heeft met dat ze zichzelf beter vinden.

groetjes
Janneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:19

Ik kijk ook altijd naar anderen, kan ik misscvhien nog wat van leren.
Hier zeggen de mensne eigenlijk nooit wat tegen elkaar over je rijstijl. Ik zou dat eigenlijk graag wel hebben. Ik bedoel dat iemand het even zegt als ik bijvoorbeeld teveel met mijn binnenhand zit te werken.
Maar als er de hele tijd wordt afgeraakt is het wel irritant natuurlijk.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:41

Ik kijk ook altijd maar is dat niet logisch en menselijk? Ik kijk ook kritisch naar andere vrouwen: hebben ze een dikke kont of zijn ze superslank. Je vergelijkt toch en hoopt eens wat te kleren. Ik kraak niemand af, geef complimentjes als ik vind dat iemand het goed doet naar zijn kunnen (dus niet alleen aan Z-ruietrs maar juist aan die B-ruiter die zijn paard eindelijk eens mooi rond en ontspannen krijgt). Daarbij kan ik juist enorm genieten van mensen die mooi rijden. Of mannen die mooi springen. En ik kijk ook kritisch in de spiegel en naar foto's van mijzelf. Door naar anderen te kijken kan je gewoon zelf veel leren.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:57

je ehbt helemaal gelijk, maar ik ben zo'n pietlut, als ik op andersmans paarden rijd dan vraag ik altijd hoe hij/zij het paard rijd dat doe ik vanaf nu ook niet.