Mijn vader heeft een ZEILBOOT gekocht :D:D:D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Mijn vader heeft een ZEILBOOT gekocht :D:D:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 17:28

Echt ZOOOOOO super... ben echt kei blij. Het is nog een beetje onder voorbehoud. Ze zijn er nu 2 keer wezen kijken, 1 keer in september, en 1 keer afgelopen weekend.

Mijn vader volgt al een aantal jaren zeilcursesen.. en die hobby is eignelijk begonnen door zijn beste vriend.. theo die al JAREN zeilt. Maar eignelijk droomt mijn vader de afgelopen jaren al van een eigen zeilboot. Dus sinds een jaar of zo, zijn ze actief aan het zoeken, rekenen met de financien en wat rondkijken bij potentiele boten. Het moest een boot zijn die niet te groot was, zodat hij alleen het water op kon, niet te klein, zodat we met zijn 5en (het gezin) erop zouden kunnen overnachten, en zodat eventueel de hond mee kon...

Nu waren ze in september al bij deze boot wezen kijken, en eigenlijk op slag verliefd, ze hadden gelijk al zoiets van, dit moet onze boot worden... dit is ze...

Nu waren ze er afgelopen weekend weer geweest en papa was toch wel HEEL erg enthousiast, we zullen het een en ander moeten opofferen, niet echt merketen meer kopen.. coca cola is dus verleden tijd en dat soort dingen. Maar daar tegenover staat wel heerlijk onbeperkt zeilen ...

Het is nog een beetje onder voorbehoud, pap is er zelf nog niet mee weg geweest om er mee te zeilen en dat wil die eerst nog graag doen. Daarnaast willen ze hem nog uit het water halen, zodat ze de de onderkant (de romp) kunnen bekijken of daar geen verassingen zitten.. het is toch die factor die je drijvende houd Knipoog


Ik kan niet wachten... er zijn foto's gemaakt van het weekend, ik vraag aan mijn moeder om die naar mijn computer te sturen, dan zal ik ze plaatsen Haha!...

echt super!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:29

ooooo lekker zeg wil ik ook wel lekker varen
ben jaloers

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:38

Ooh heerlijk! Cool

Mijn vriend heeft ook een zeilboot, echt genieten. We gaan er zomers ook mee op vakantie, IJsselmeer enzo. Echt geweldig OK dan!

Wat voor boot is het?

Huisje, boompje, beestje...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:42

Wat voor merk is het?

Ik weet niet beter of mijn vader heeft een boot. Die is er gewoon altijd geweest, kan zeilen niet eens meer bijzonder vinden, slecht he... Bloos!
De boot is nu in Portugal (en m'n vader ook, hij woont erop) en dat is 's zomers toch wel heel erg fijn! Cool

Nulla tenaci invia est via

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 17:43

wat voor boot het is en zo dat weet ik eigenlijk niet ... ze heet Jana in ieder geval Knipoog ... maar ik zal nog wat details later aan mijn vader vragen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:48

Wat leuk! Ik vind het altijd zo heerlijk om op het water te zijn!
Al voor mijn geboorte deed mijn vader aan waterskien, maar is rond 1990 overgestapt op het zeilen. Eerst met kennissen mee om te oefenen en hij huurde af en toe een open bootje voor een paar weken. In 1994 hebben we een open zeilbootje gekocht, nu heeft hij inmiddels een wat grotere kajuitboot (een platbodem van 8 meter voor de kenners) zodat hij ook op de wadden kan zeilen, want dat is toch het mooist!

Veel plezier ermee!

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 17:50

mij lijkt zeilen in zeeland ook geweldig, je kunt zo de zee op, de biesbos is ook te doen.. en vooral LEKKER DE RUIMTE! want in de biesbos zelf loop je daar nog wel eens tegen aan. De open zee weet ik nog niet of ik dat gelijk durf hoor Verward eerst maar eens zeeland zelf uittesten Lachen

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:57

Met onze boot kun je alleen de wat diepere wateren doen. Hij heeft een behoorlijke diepgang namelijk. Dat is weer het voordeel van een platbodem. Dan kun je op veel meer plaatsten zeilen.

Wij hebben een Dufour 24 (voor de kenners) het is een kajuitzeiljacht van 7,5m.

Huisje, boompje, beestje...

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 18:00

ik geloof dat die wij "gekocht" hebben 1.30 diep is.. dat valt best mee geloof ik voor een zeilboot van 9 meter

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:01

Met een platbodem droogvallen op een zandbank is ook leuk! Kun je tenminste je boot een keer flink schoonmaken, je loopt er gewoon omheen en je kan overal bij! *LOL*

Toen ik nog op Vlieland woonde vorig jaar vond ik het altijd een heel mooi gezicht, al die boten op zo'n zandplaat!

Afbeelding

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:04

Zo, da's zeker een mooi gezicht! *LOL*
Dat moeten we met onze boot niet proberen, dan is het einde kiel...

Wij kunnen 's winters onze boot schoonmaken, als hij op een bok in de winterstalling staat! Knipoog

Huisje, boompje, beestje...

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:11

Hihi, mijn vader is een keer op de wadden het roer krijtgeraakt! Bloos Lang verhaal, maar in het kort bleven ze hangen achter een richel die in de waddenzee liggen om de stroming te breken (ofzo) toen ze een stukje wilden afsnijden van de route. Het werd net eb en het was toch lager water dan ze berekend hadden. Ze bleven met de romp op de richel hangen en werden er gelukkig vanaf getild toen er een wat grotere golf kwam, maar toen klapte het roer op de richel en brak af! Wow! Hij dreef heel hard weg richting Noordzee (omdat het eb werd) en ze konden er niet meer bij!

Ze zijn toen door de kustwacht naar de haven van Noordpolderzijl (Groningen) gesleept en iedereen stond hun lachend op te wachten. Ze hadden het allemaal al gehoord! Haha!

Het mooiste komt nog: de volgende dag werd er naar de haven gebeld door een zeehondenwacht. Hij was op een zandbank zeehonden aan het tellen toen hij een vlag zag liggen. Hij wilde die mee naar huis nemen, maar er zat nog een roer aan vast... Haha! Hij had het verhaal ook al gehoord en het roer netjes teruggebracht! Mijn vader en zijn boot zijn de hele zomer beroemd geweest op de Wadden! Het verhaal heeft zelfs nog in de nederlandse en duitse waterkampioen (= tijdschrift) gestaan!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:14

*LOL* Haha! *LOL*

Hoe lang is dat geleden? Misschien hebben wij die waterkampioen nog?
We bewaren nl alles Schijnheilig

Huisje, boompje, beestje...

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:19

uhm, geen idee! midden jaren 90 ergens denk ik! Ik zal eens vragen in welk nr dat stond!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:47

Eeehhm zo heeeel lang hebben wij de Waterkampioen nog niet geloof ik. Haha! Pas vanaf eind 90-er jaren, denk ik Tong uitsteken

Huisje, boompje, beestje...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:50

hey ingrid SUPER zeg !! *LOL*
Kun je binnenkort lekker verslagen typen van het zeilen Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:56

goh leuk zeg! ben inderdaad ook benieuwd wat voor merk het is. 1.30 diep is voor 9 meter naar mijn weten best diep, wij hebben een Compromis 620, van dus 6 meter 20 lang en die steekt 70 cm.

Nu maar hopen dat het lekker zeilweer is deze zomer!

Ik vraag me alleen af... Heeft die boot gewoon de hele winter in het water gelegen..?

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 19:18

geen flauw idee... eigenlijk .... maar zo koud is het toch niet geweest?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:48

Leuk!
Ik heb ook een boot, we varen er alleen nooit in Tong uitsteken
Veel plezier ermee hoor!

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:07

wrom heb je dan een boot? das toch hartstikke duur Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:09

Hangt er natuurlijk vanaf wat voor boot... Haha!

Huisje, boompje, beestje...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:13

maudy schreef:
1.30 diep is voor 9 meter naar mijn weten best diep


Is voor een zeilboot heel normaal hoor. Die van mijn vader is ong. 9 meter (30 voet) en die steekt 1.70. Dat is wel aan de diepe kant. Maar een diepe kiel heeft ook weer voordelen en hij vaart eigenlijk niet op kleine wateren, dus dan wegen de voordelen op tegen de nadelen.

Wij hebben er zo eentje, een Etap 30i:

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:20

Wat gaaaf!! Haha!
Wij hadden ook een zeilboot vroeger (nou mijn vader dan Bloos ), maar we deden er eigenlijk zeer weinig mee.

Dus nu huren we 1 of 2 keer per jaar in de zomer een zeilboot, dat kan ook. Maar een eigen is natuurlijk veel luxer.

Ik wacht op de foto's Knipoog

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:39

of nette.. je komt gewoon een keer gezellig met fleur en ons pap mee naar de zeilboot Tong uitsteken:P

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:20

we hebben trouwens een Dufour 29 (tenminste ik geloof dat dat het type is.. ik ga nu de foto uploaden en dan zet ik die op bokt Lachen ...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, lies_sparkle, Mark0919, Vagabondo en 34 bezoekers