Halsverlengers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Halsverlengers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 13:21

Mijn nieuwe verzorg Fries heeft zo'n ding. Het gaat achter de oren langs door ringen van het bit en dan tussen de voorvoeten aan de singel vast...Iemand ervaring met deze dingen?...Waar zijn ze voor? Hebben ze wel nut? enz enz...

Groetjes Jildau

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:42

RodeoGirl schreef:
Mijn nieuwe verzorg Fries heeft zo'n ding. Het gaat achter de oren langs door ringen van het bit en dan tussen de voorvoeten aan de singel vast...Iemand ervaring met deze dingen?...Waar zijn ze voor? Hebben ze wel nut? enz enz...

Groetjes Jildau


Wij noemen het een rekker, maar er zijn er die het een halsverlegner noemen. Het dient eigenlijk om je paard te laten afbuigen. Maar dwingt ze eigenlijk in een krul te lopen,...het wilt niet zeggen dat wanneer je paard afbuigt met zo'n rekker dat zijn achterhand er ook netjes onder komt. Het kan zijn. Maar niet alle paarden doen dat. Als een paard correct naar beneden wordt gereden, komt je paard z'n achterhand er mooi onder. Daarvoor kan een halsverlegner helpen. Het dient vooral dat je paard leert naar beneden te lopen, en ook dat jij leert hoe ie moet zijn, en hoe je eventueel je handen moet houden. Maar je kuiten moet je ook wel gebruiken natuurlijk.

Dit is maar een korte uitleg. Maar zo begrijp je het mss al een beetje? Verward

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:45


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 17:51

BlanCarla schreef:
Wij noemen het een rekker, maar er zijn er die het een halsverlegner noemen.


Ik wist niet hoe het heette heb het ff in de divoza opgezocht. Bedankt voor de uitleg!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 17:52