Wat te doen tegen zere nek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Wat te doen tegen zere nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 11:26

Gister begon het al: een stijve nek, en vandaag is het eigenlijk nog erger. Kan mijn hoofd zo op mijn rechterschouder leggen, maar richting links lukt voor geen meter. Heb de hele dag al een sjaal om, maar het helpt maar bar weinig. Iemand nog tips hoe ik hier een beetje vlot vanaf kom??


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:29

Goed ermee blijven bewegen, anders blijft hij stijf, idd een dikke sjaal om en je hebt van die speciale (infrarood?) lampen ervoor, maar die moet je maar net hebben.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:31

Kersenpitje in je nek leggen (opgewarmd natuurlijk) kan helpen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:32

Oh ja die vergat ik nog Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:37

- warme douche of een lekker warm bad!
- Kersenpit in je nek leggen
- Blijven bewegen!!! (heel erg belangrijk)
- Zoek een lekkere masseur die t ff los maakt Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:42

Hete douce met bibberstraal in je nek. En lekker je sjaal om houden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:55

Even in de gaten houden, als je er ziekig bij wordt, even naar de huisarts toe gaan.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:43

Idd blijven bewegen. Wel voorzichtig natuurlijk.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:50

Lovely schreef:
Even in de gaten houden, als je er ziekig bij wordt, even naar de huisarts toe gaan.


Hoezo??

Ennem wij gebruiken altijd Tantum, dat is een soort zalf. werkt geweldig tegen zere nek of andere spieren Lachen

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:13

spierpijn kan denk ik ook een teken van griep zijn. Vooral als tegelijkertijd een flinke koppijn en steeds koud hebt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:15

Ik mag toch hopen van niet Verdrietig Wel gisteravond barstende koppijn gehad, maar ik ben net de periode kerst en nieuwjaar ziek geweest, 2,5 week om precies te zijn...

Ik heb het gevoel dat er iets geblokkeerd is, denk dat ik gisternacht verkeerd gelegen heb op mijn kussen.
Zal zo eens de douchestraal erop zetten, bedankt voor jullie tips alvast.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:19

probeer je schouders rond te draaien, heel zachtjes met kleine draaibewegingen.
Ga rechtopzitten op een stoel of kruk en kijk een richting de grond (ong. een meter voor je voeten) leg je wijsvinger op je kin en druk je hoofd zachtjes naar achteren terwijl je naar de vloer blijft kijken (je maakt een soort la-schuif-beweging).
Maak een ja knik beweging terwijl je je ogen recht vooruit gericht heb staan.

(ik heb deze oefeningen gehad van mijn fysiotherapeute omdat ik nekletsel heb, en daarom dus vrij vaak een stijve nek.)

Probeer op je houding te letten, goed rechtop zitten en eventueel een kussentje in je onderrug om een goede houding te maken.

Succes

....

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:48

Een massage van mijn moeder (maarja, dat is een beetje ver weg). Helpt bij mij altijd goed. Sterkte er mee!!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:51

Stoppen met bokken....!!!! Knipoog Haha!




Sorry, flauw.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:23

inderdaad warmte en beweging

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:40

petraaken schreef:
spierpijn kan denk ik ook een teken van griep zijn. Vooral als tegelijkertijd een flinke koppijn en steeds koud hebt.

Of nekkramp/hersenvliesontsteking.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:59

wij hebben thuis zo'n chinese spuitbus, en als je dat er op spuit en daarna een sjaal om je nek doet, wordt het heel warm, en gaat het broeien, en dan worden je spieren lekker los. Het stinkt alleen wel, maar het werkt goed.

[o]

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:00

Ik heb erg veel baat bij 'kraken' (lees; op en neer bewegen, níét rond draaien) Dat verlicht mijn dagelijkse nekpijn wel iets.
(dat kraken gaat automatisch bij mij. Dat hoor je dan op 10 meter afstand Bloos)

Verder heb je van die pads die je warm kunt maken. Kun je in je trui doen of met een sjaal vast binden.

En lekker warm bad is ook erg goed. Of even laten maseren door iemand met warme olie wil ook helpen.

Ik vermoed ook dat het ook gewoon een aankomende griep is. Dan krijg je van dit soort dingen.

Beterschap he! Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:08

bij nekkramp krijg je toch last van vlekjes die je niet kleurloos kunt drukken? Normaal gesproken als je een rood plekje hebt en je drukt erop - druk je het bloed weg en krijg je een wit plekje en stroomt het na een tel of wat weer terug. Een indicatie van nekkramp is dus als je geen wit plekje krijgt als je op een rood plekje drukt. (of iets van die strekking)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:08

Tantum schint goed te helpen, verder iemand zoeken die masseert met tijgerbalsem of een paardenmiddeltje! Die werken bij mij altijd het beste! Je hebt van dat spul, dan wordt het heel warm en dat werkt supergoed!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:21

Roos schreef:
bij nekkramp krijg je toch last van vlekjes die je niet kleurloos kunt drukken? Normaal gesproken als je een rood plekje hebt en je drukt erop - druk je het bloed weg en krijg je een wit plekje en stroomt het na een tel of wat weer terug. Een indicatie van nekkramp is dus als je geen wit plekje krijgt als je op een rood plekje drukt. (of iets van die strekking)


ja maar dat is pas het laatste symptoom. Als die verschijnt is het vaak al te laat.

[o]

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:00

Zo gewoon mogelijk blijven bewegen en een warme douche!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:08

Volgens mij is ook een verschijnsel van nekkramp dat je je kin niet meer naar je borst kunt brengen.
Toen ik vorig jaar stage liep is een leerling uit een van mijn klassen overleden een meningokokken C en volgens mij heb ik dat toen ook gehoord. De vlekjes inderdaad ook.

Maar bij mij is het gewoon dat mijn nek vanaf de centrale positie zeg maar niet meer naar links wil. Naar voren en naar achteren gaat prima, maar als ik mijn hoofd naar mijn linkerschouder wil brengen gaat er echt een enorme pijnscheut rechts door mijn nek.

Ik heb er nu een sportgel op gesmeerd, vanmiddag al een warme douche erop gehad, sjaal weer om, en dan hopen dat het na nog een nachtje slapen toch wat beter is

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:09

Pff ik heb ook al zo'n last van mijn nek!
Hij is heel erg stijf enzo, heel irritant...
Ik blijf hem veel bewegen, en een nachtje zonder kussen slapen helpt ook nog weleens.

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:17

Een ontzeeeettend leuke jongen zoeken die goed kan masseren Schijnheilig Helpt altijd tegen nekpijn Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ange29, Chantalla, ComscoreBot, Fayyah19, fleurtjeuh, fotolijstje, hagelslag, juval, Macs, Marcato, Plus_en_Min, SemrushBot, spookyskippy, xKatinkii, YandexBot en 187 bezoekers