Kroatië vakantieland?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Kroatië vakantieland?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:28

N.a.v. turkije als vakantieland hebben we bedacht dat Kroatie misschien ook wel een leuke bestemming is Lachen

Even ter informatie:
We zijn 2 meiden van (dan) 18, we willen 10 dagen/2 weken in augustus naar een goedkoop en leuk land. We gaan niet met de bus. Ik bedoel niet het salou achtige maar er moet wel uitgaansgelegenheden zijn. Het liesft in ene appartement of hotelletje.
Als je dit leest, denk je dan aan Kroatië?

Dus mensen die er geweest zijn, of er iets over weten, barst los! Hoeveel was je kwijt, wanneer was je, hoelang, naja alles eigenlijk Haha!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:43

Een jongen uit mijn klas komt oorspronkelijk uit Kroatië en hij is er nog steeds heel enthousiast over ... maar dat is logisch natuurlijk *LOL*
Ik ben er zelf nooit geweest, zou er ook niet zo snel heen gaan...
Vertel wel even hoe het was als je terug bent, ben wel benieuwd Lachen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:44

Het is dus nog niet zeker he dat ik daarhene ga, ik weeg alles tegen elkaar af, en ik wil graag weten wat de mensne hier van kroatie als vakantieland vinden!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:48

hoi
Ik ben zelf niet in Kroatie geweest, maar naar Bosnie, maar vrienden van ons zijn er wel geweest.
goedkoop is het wel, iig in bosnie, en aangezien er weinig verschil is met kroatie zal het daar ook wel goedkoop zijn Lachen
Ik denk dat je de beste vakantieplekken aan de kust vindt, daar is het heel erg mooi en in de zomer heel warm (35 a 40 graden in juli, in augustus is dat alweer minder)
maar er komen zeker nu een beetje vakantieoorden dus uitgaansgelegenheden zullen er ook wel zijn, maar daar weet ik niet zoveel van
Met de bus zou ik zeker niet naar kroatie gegaan (28 uur in de bus zitten )
Ik ben zelf met het vliegtuig geweest, maar dan ben je natuurlijk wel een stuk duurder uit, vooral omdat je ook niet rechtstreeks naar kroatie kan vliegen maar moet overstappen.
en dan zou je landen in zagreb en om nou te zeggen dat de autowegen goed zijn in kroatie/bosnie: nee niet echt. snelwegen wel of zo, maar ik ben ook de bergen in geweest, nou dan zit je niet lekker
allemaal kuilen en bochten en granaatgaten
maar ik vind het zeker een leuke vakantieplek, als je een beetje het land intrekt kan het ook erg indrukwekkend zijn, schitterende omgeving, maar nog duidelijke oorlogssporen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:45

Hoi, ik ben vorig jaar naar kroatie geweest, is super goed bevallen. De prijzen van de hotels vond ik vrij duur (wij zaten in een appartement)
Ik ben ook in turkije geweest, maar kroatie is zoveel mooier. Het is minder toeristisch, de zee is veel blauwer enz. Wij zaten op een vrij groot park, er was daar zat te doen! elke avond live band enzo. Ik ben er voor mn rust heengegaan, dus ben niet in discotheken geweest. Het was zeker de moeite waard. Uiteten gaan is ook super goedkoop, een pizza kost iets van 4 euro!
Ik vind het absoluut een aanrader!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:58

Yep, wij zijn er 2 jaar geleden geweest.
Istrie om precies te zijn.
Aanraders: Porec en Rovinj.
Afrader: Pula (vieze havenstad, ondanks dat het leuk omschreven staat in de reisgidsen Boos! ).
Eten en drinken zijn goed en redelijk goedkoop.
Zwembaden zijn vaak minder, je vindt er veel zoutwaterbaden (met vissen Knipoog ).
Zandstrand is er ook nauwelijks te vinden, de kustlijn van Istrie bestaat voornamelijk uit rotsplateaus en grove kiezels.

Wat wil je nog meer weten ? *LOL*

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:06

Meer hoef ik niet te eigenlijk niet te weten, ik wacht op zo veel mogelijk reacties, want smaken kunnen natuurlijk verschillen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:00

Mijn man komt ook oorspronkelijk daar vandaan. Kroatië is niet echt goedkoop. De pizza misschien wel, maar gewoon boodschappen etc is net zo duur als hier en zeker niet te vergelijken met Bosnië of Servië wat voor ons dan wel goedkoop is.

Kroatië heeft een hele mooie kust en vooral het Noordelijke deel Istrië is erg toeristisch. Daar zul je misschien ook wel uitgaansgelegenheden hebben. Zuidelijker is dat een stuk minder.

In Kroatië komen ook veel mensen uit het land zelf of de landen daar vlak omheen. Je zult er niet veel Nederlanders of Duitsers tegenkomen (vroeger wel).

Ik vind het zelf een mooi vakantieland, maar het lijkt absoluut niet op Salou, het lijkt uberhaupt niet op Spanje.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 00:17

Zou Kroatië goede vakantiebestemming zijn voor ons, of niet?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:54

Volgens mij heb ik het uitgebreid omschreven, ik weet niet of t iets voor jou is, ik ken je niet.

Goedkoop nee
Leuk ja
Veel mensen van jouw leeftijd nee
Niet met de bus? Niet met de auto? Vliegtuig is best duur.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:57

mijn ouders gaan er al jaren heen. schijnt schitterend te zijn, alleen de commercie slaat al aardig toe. je kan dan ook even kijkje nemen bij lippiza natuurlijik Knipoog vaak zijn daar huisjes te huur met paarden aan huis.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:58

vriendin van mij is er geweest. Ze vond het prachtig, heerlijke temperatuur, niet te duur, leuke uitgaansgelegenheden en hele mooie omgeving. Waar ze precies was moet ik nog even navragen Tong uitsteken

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:09

Ben er ook geweest. En ja, als ik dat lees past dat wel bij kroatië. Ik vind het echt een heel leuk land. Uit eten is gewoon super goedkoop (3 pannenkoeken voor 1 euro Haha! ) Lekker weer, hele aardige mensen. De toeristen gelegenheden (hotels appartementen etc) zijn perfect, goede service, aardige mensen, willen je overal mee helpen, werken echt hard voor je. Eten is heerlijk. De huizen in de steden en andere dorpen waar ze zelf in wonen zien er echter niet uit, komt nog door de oorlog. Maar dat wordt ook al met het jaar beter. De wegen zijn ook niet echt goed maar daar hadden wij niet veel last van, we zaten in een vakantiecomplex. En oscar, dat was in Pula. Supermooi complex, nee die stad ziet er idd niet uit, maar de zee daar is superschoon. Heb veel gesnorkeld en leuke vissies gezien. En er zijn idd ook veel zoutwaterzwembaden, maar dat is omdat dat goedkoper is, ze halen nl water uit de zee. Als je naar een vakantiepark met zoetwaterbaden gaat, ben je ws meteen veel meer kwijt. Porec en Rovinj zijn idd aanraders, echt schattige stadjes. Lovers En nadeel is wel dat ze ontzettend moeilijk doen aan de grens (misschien zien wij er wel gewoon crimineel uit Haha! ) Alles wordt gecontroleerd, hele paspoort bekeken, kijken of je er precies op lijkt. Mn zusje had net haar haar geknipt, leek er niet meer op. Wat een drama! En op de terugweg waren we ons paspoort vergeten (ja ik weet het dom dom dom) Dus wij komen bij de grens, oliebol geen paspoorten. Mn vader terug en wij gaan daar maar ff kaarten op de grond (om half 4 's nachts Frusty ) Maar na een poosje krijgen we wel een beetje zere kont. Dus wij denken we gaan wel ff op die stoelen daar zitten. Komt daar zo'n ventje, hee blijven jullie een even in Kroatië jullie hebben geen paspoorten! We waren 1 meter over de grens, nog niet eens!
Maar goed, voor de rest is het heel leuk in Kroatië de prijzen van de hotels weet ik niet, ik was met mn ouders mee, en die hebben alles betaald. Maar volgens hun was het lang niet zo duur.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:13

Ik ben een keertje met m'n oom en tante mee geweest op vakantie naar kroatië. Ik vond het helemaal gewedig. Ik was toen nog wel wat jonger, dus ik weet niks over het uitgaan, maar de zee en de hele omgeving....prachtig! Het voordeel was wel dat m'n tante de taal sprak...ik weet niet hoe je je anders makkelijk kan redden, want ik heb ze geen engels horen praten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:30

Verootjoo, je bedoelt waarschijnlijk dat grote complex op het schiereiland van Pula (bij het haventje) ?
Dat is inderdaad wel leuk.
De stad zelf vonden wij vreselijk, we zijn er na 3 dagen vertrokken Clown

En inderdaad zorgen dat je papieren in orde zijn, da's heel belangrijk.
Wij hebben totaal geen problemen ondervonden, maar dat kwam waarschijnlijk omdat alles in orde was.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:29

Ik ben in Zagreb geweest de hoofdstad. Dat was wel leuk maar erg armoedig zit het eruit. Ik heb er niet veel van gezien aan gezien ik daar kwam voor wedstrijd te schaatsen en alleen eik het hotel en de ijsbaan heb gezien. Maar ik vond het wel een super mooi land!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:56

Oscar schreef:
Verootjoo, je bedoelt waarschijnlijk dat grote complex op het schiereiland van Pula (bij het haventje) ?
Dat is inderdaad wel leuk.
De stad zelf vonden wij vreselijk, we zijn er na 3 dagen vertrokken Clown

En inderdaad zorgen dat je papieren in orde zijn, da's heel belangrijk.
Wij hebben totaal geen problemen ondervonden, maar dat kwam waarschijnlijk omdat alles in orde was.


Ja daar zijn wij geweest. En nee die stad zag er idd echt niet uit! Maar dat kwam nog van de oorlog denk ik. Ze moesten alles nog weer opbouwen, en hebben heel geen geld.