Het eerste verslag van Rinse en mij

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Het eerste verslag van Rinse en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 19:47

Dit is een beetje een lang verhaal maar het is wel MIJN verhaal!

Zoals een aantal van jullie weten is een maand geleden mijn droom uitgekomen! Op 13 december kwam Rinse, een 6 jarige Friesche ster-ruin! Ik kan geen woorden vinden die omschrijven wat dit voor mij betekende!

Rinse is een wonder op zich, alles wat met hem te maken heeft verloopt op een hele speciale manier. Ik heb Rinse gekocht van een keurmeester van het FPS, deze beste man zit tevens ook in het bestuur van de vereniging. Hij had mijn advertentie gezien op marktplaats en heeft contact met mij opgenomen. Omdat ik een probleem heb met mijn rug was ik op zoek naar een betrouwbaar en ervaren paard. De keurmeester heeft mij geholpen en is Rinse tegen gekomen. Hij heeft Rinse gekocht en wist gelijk dat dit mijn paard zou worden. Toen ik kwam kijken stond er in de stal een paard aan een box vast, ik dacht: "niet kijken, dat is hem niet, die is te mooi!". Maar het was hem wel, gelijk helemaal verliefd. Mijn vader was mee, die heeft niets met paarden maar ook hij was gelijk verliefd. Het rijden ging helemaal goed, afspraak gemaakt om nog eens te gaan kijken. De tweede keer zijn we gelijk een bosritje gaan maken, kon ik gelijk zien hoe hij daar op reageerde. Dit ging ook helemaal goed. Na veel overleg thuis (want Rinse lag iets qua prijs boven het budget) hebben we besloten om Rinse te kopen, hij hoorde er ook al helemaal bij. Het contact met de keurmeester en zijn familie was ook heel bijzonder, hier is echt een speciale vriendschap uitgekomen! Ik ben hun enorm dankbaar voor hun hulp, aandacht en geduld!

Een maandje verder zijn we nu! Het gaat helemaal geweldig met Rinse en mij. Rinse leert erg snel en we hebben veel plezier samen! Hij heeft een vriendinnetje gevonden op stal, Luna(tic)! Samen in de paddock staan is toch wel erg gezellie! Er is veel gebeurd in onze eerste maand samen! Maar alles is leuk en geweldig! Rinse heeft de galop nu aardig onder de knie en kan zelfs al wissels (alleen gebeuren deze perongeluk natuurlijk). Het wijken was ook nieuw maar ook dit heeft hij binnen een maandje geleerd! Vandaag is het ons zelfs gelukt om vanuit stap in galop aan te springen! En we zijn vandaag voor het eerste samen het bos in geweest, vandaag was een top dag! We hebben nu pas 2 lessen gehad maar ik ben TROTS op ons! Zoals ik al zei, we leren erg snel samen en raken elke dag meer aan elkaar gewent! Nu de lessen weer gewoon gaan en als alles mee zit gaat het er misschien van komen dat wij deze zomer gaan starten in de B! Dit is iets wat een aantal jaren geleden onmogelijk voor mij geweest zou zijn! En dat ik het misschien toch mee ga maken, samen met Rinse is een groot wonder voor mij!!

Hier wat foto's van onze eerste les samen (17-12-03).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:51

leuk beessie

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 19:00

Dank je

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:15

Ik heb ook meteen even je profiel bekeken maareh, petje af hoor! Want je hebt toch al heel wat meegemaakt en dan toch weer te paard gaan! En wat voor 1! Echt een heel mooi dier! Maar, naar wat ik opmaak uit je verhaal, vooral een heel erg lief doer waar je veel steun aan hebt... En dat is mooi! Wat zijn friesen toch geweldig he Haha!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:34

goed jo OK dan! *LOL*
veel plezier in de toekomst en als het wat minder gaat moet je altijd denken na regen komt zonneschijn Haha! (nou dan mag bij mij de zon langsamer hand wel weer eens schijnen Schijnheilig )

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:50

Idd heel mooi beestje

maar ff een vraagiej: heeft hij nou een maanoogje of is dat gezichts bedrog?

het staat hem in ieder geval wel Knipoog

nog heel veel succes met je paardje

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:54

Hey Tal! Wat een superverslag OK dan! Fijn dat alles zo super gaat zeg!

Als ik binnenkort eens een weekendje tijd heb kom ik buurten en even je mooie vent bekijken Haha! Misschien samen een bosritje de komende maanden? Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 08:34

Tjee wat mooi geschreven. ik baal ervan dat ik nog steeds de tijd niet heb gevonden om te komen kijken. maar ik gun hem je zo.
Heel veel plezier met je topper!!!!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 08:56

Jeetje wat is hij mooi zeg!
Leuk dat t zo goed gaat allemaal!


Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 09:42

XchantjuhX schreef:
Idd heel mooi beestje

maar ff een vraagiej: heeft hij nou een maanoogje of is dat gezichts bedrog?

het staat hem in ieder geval wel Knipoog

nog heel veel succes met je paardje


Het is inderdaad gezichtsbedrog, hij heeft geen maanoogje Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:16

Heel mooi paardje!! En wat fijn dat het zo enorm goed klikt tussen jullie Lachen
Heel veel plezier samen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:36

dit blijft gewoon goed gaan hoor, wees daar maar van overtuigd!!! OK dan!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:11

Gaaf!! Lachen Wat leuk om eindelijk een verslagje te lezen. Klinkt alsof jullie helemaal gelukkig zijn samen Haha! zijn jullie ook vast en zeker Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:37

mickydo schreef:
Heel mooi paardje!! En wat fijn dat het zo enorm goed klikt tussen jullie Lachen
Heel veel plezier samen

wat valt hier aan toe te voegen!!?? OK dan!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:50

Hey Tallie!!

Je verslag is idd de perfect omschrijving van het geluk dat jullie samen uit stralen OK dan! .

Lunatic en ik zijn ook helemaal wild van Rins (alhoewel Luna nog veeeel meer dan ik, denk ik Knipoog ).

Hoop dat we nog eens een stalletje naast elkaar krijgen, kunnen meneer en mevrouw Bucas de hele dag knuffelen Lovers .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:35

Wat geweldig dat het zo lekker gaat met jullie, echt toppie OK dan! Aan de foto's te zien zijn jullie echt een geweldig stel en hopelijk blijven er in de toekomst alleen nog maar zonnestralen schijnen voor jullie saampjes.

heel veel succes verder enne... ik zie graag nog meer foto's Schijnheilig

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:55

Amable schreef:
Ik heb ook meteen even je profiel bekeken maareh, petje af hoor! Want je hebt toch al heel wat meegemaakt en dan toch weer te paard gaan! En wat voor 1! Echt een heel mooi dier! Maar, naar wat ik opmaak uit je verhaal, vooral een heel erg lief doer waar je veel steun aan hebt... En dat is mooi! Wat zijn friesen toch geweldig he Haha!

ja dat vind ik ook friese paarden zijn geweldig vind ik! en dit is er 1 die echt wel in zo‘n bek met van die mooie plaatjes thuis hoort!! Lachen

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:02

Liesbethje schreef:
heel veel succes verder enne... ik zie graag nog meer foto's Schijnheilig


Helaas heb ik zelf geen digitale camera, dus ik ben afhankelijk van andere mensen. Maar als er weer nieuwe foto's zijn dan zet ik ze er weer op! Cheese!

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:04

Merilyn schreef:
Tjee wat mooi geschreven. ik baal ervan dat ik nog steeds de tijd niet heb gevonden om te komen kijken. maar ik gun hem je zo.
Heel veel plezier met je topper!!!!


Ja ja! Ik zit nog steeds op je te wachten Bloos Haha!! Tot ......, snel????


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers