shetlander in garage --> dierenbescherming gebeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

shetlander in garage --> dierenbescherming gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 10:16

Daar heb je ze weer. Mensen die de ballen verstand hebben van paarden en er toch 1 kopen. "Leuk voor de kinderen".

Gisteren kwam er een auto aanrijden, nee hij parkeerde niet op de parkeerplaats, hij reed gewoon tot aan de schuifdeur van de stallen.
Toen ze uitstapten kwam de staleigenaar er al aan.
Ik stond perplex toen deze mensen vertelden waar ze voor kwamen.
Ze hadden namelijk een shetlander van een paar maanden oud gekocht en ze vroegen wat deze moest eten!!!!! De staleigenaar vroeg dus waar hij stond. Nou gewoon.. in de garage!!!!! Goh, heb je die leeggehaald en omgebouwd tot stal dan? Vage gezichten....
Nee hoor, de pony staat dus gewoon op het beton, tussen de fietsen en de rommel OP HET BETON! Het arme beest durft waarschijnlijk niet eens te plassen.

Anyway, toen de staleigenaar hem had wijsgemaakt dat dat echt niet kon vertrokken ze weer met een volgeladen auto met stro en hooi.

Ik heb het nummerbord genoteerd en toen ze weg waren heb ik de dierenbescherming gebeld. Aan een nummerbord hadden ze gelukkig genoeg en ze zouden gaan kijken.

Nu maar hopen dat de auto wel op hun naam staat....................


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:37

Tja, ik weet niet. Ik vind dat sommigemensen zo snel naar de dierenbescherming gaan....
Je weet helemaal niks zeker...
Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:37

djeeeeeeez hoe gestoord zijn sommige mensen Lips are sealed

goed dat je hun nummerbord hebt genoteerd en de dierenbscherming hebt gebeld~! ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:42

xxappiexx schreef:
Tja, ik weet niet. Ik vind dat sommigemensen zo snel naar de dierenbescherming gaan....
Je weet helemaal niks zeker...
Verward

nou, als ze dat zelf zeggen... ik vind het erg domme mensen hoor. Die mogen gerust aangesproken worden.

Stel dat ze he beestje nu wel verder goed gaan behandelen, dan kan de dierenbescherming altijd nog tips geven hoe het beestje erbij hoort te staan. De dierenbescherming hoeft niet perse te straffen, ze kunnen ook advies geven bij het houden van dieren.

MAar dan nog iets anders: zeer waarschijnlijk wonen die mensen in een woonwijk. Mag je daar een shetlander houden?

De hond is de betere mens

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:51

Je snapt het niet he? Volgens mij zijn het geen mensen die echt iets om dieren geven. Een pony in de garage, dat zou wel mogen. Ik woon midden in Arnhem en ik heb eens aan de gemeente gevraagd wat mocht, wel wat jaren geleden hoor, maar we mochten toen 3 paarden in de garage-schuur houden mits de omwonenden geen overlast ondervonden van mest. En dat is dus altijd! Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:56

Bravura"]
maar we mochten toen 3 paarden in de garage-schuur houden mits de omwonenden geen overlast ondervonden van mest. En dat is dus altijd! Verward
[/quote]
het is te gek voor woorden. paarden hebben ruimte nodig, die moet je niet opsluiten in een stal of garage zonder uitloop.

MAar je zult zien, bij uitloop zullen mensen gaan klagen over vliegen. Voor de paarden is het goed als buren gaan klagen over de stank etc.

[quote="Heike schreef:
http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noord Hollands Dagblad

bovenkarspel-Stede Broec gaat de teugels aanhalen voor het houden van paarden in achtertuinen. De gemeente vindt dat de edele viervoeters hier niet thuis horen en beraadt zich daarom op stappen om de dieren in achtertuinen te weren.

De hond is de betere mens

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:00

Mijn vriendin vroeg bij de gemeente ofdat ze een stal mocht bouwen in haar garage.
Dit was niet mogelijk,of anders moest ze 2 jaar wachten op een of andere vergunning ofzo.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:03

Ik vind dat het sowieso verboden zou moeten worden om paarden in je garage of tuin te houden.
De meest onervaren mensen kopen dan een beestje,en om de kosten te drukken zetten ze die dan in hun garage of achtertuin.
Ik vind het echt nogal belachelijk,kijk,dat je nou kippen in je achtertuin hebt,oke maar een shet in je tuin.....

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:08

dit vind ik dus echt niet normaal joh vet sielig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:50

Ik mis het "m'n bek valt hiervan open" smiley!

Goed gehandeld denk ik. Als ze dat zelf vertelden durf ik nauwelijks te denken aan hoe het arme beest er in werkelijkheid bijstaat!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:20

goed dat je gebeld heb, dat soort dingen zijn toch te gek voor woorden! Arm beestje, waarschijnlijk net weg van de moeder, kom je bij zulke mensen terecht...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:46

Ik sluit me er bij aan. Goed dat je beld hebt. Kijken kan geen kwaad en beter te vroeg gebeld dan te laat. En wie weet kunnen ze idd tips geven en komt het helemaal goed met het pony'tje.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:49

jemig zeg zoiets doen je toch niet
zet dan de poy op een weitje neer ofzo!
dit slaat echt nergens op!
goed dat je gebeld hebt

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:52

Ik was vanmiddag weer naar stal en vroeg dus meteen of "ze" nog waren geweest. Wat blijkt.... De man had gisteren in de namiddag naar de staleigenaar gebeld of de pony daar kon staan want "hij moest daar weg".
Ben erg benieuwd of dat naar aanleiding van een bezoekje van de dierenbescherming is geweest.

Als het goed is krijg ik daar nog bericht over van de dierenbescherming.
Het is overigens een ontzettend schattig ding. Hij heeft nu een enorme stal voor zich alleen.. nou ja enorm, gewoon een 3 bij 3 box maar het beestje is niet eens een meter lang.
Ik ben blij dat hij nu daar staat met allemaal paardenmensen om hem heen en dat is nodig ook want deze meneer in kwestie ging vanmiddag wel even met hem wandelen met zijn zoontje erop. Hij is daarop aangesproken.. gewoon vriendelijk gezegd dat dat niet kan op een pony van een paar maanden.

Ik verwacht dat deze mensen de pony heel snel weer door zullen verkopen nu ze doorhebben dat ze er niets mee kunnen doen en hij niet eens bereden kan worden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:54

Desiree"]

[quote="Heike schreef:
http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noord Hollands Dagblad

bovenkarspel-Stede Broec gaat de teugels aanhalen voor het houden van paarden in achtertuinen. De gemeente vindt dat de edele viervoeters hier niet thuis horen en beraadt zich daarom op stappen om de dieren in achtertuinen te weren.
[/quote]

Toevallig woon ik in deze gemeente en het komt maar door een bepaald persoon dat dit verbod er nu is hoor!!!
Mensen die het hele verhaal willen horen kunnen mij een pb sturen ik ga hier geen gal lopen spuwen over iemand anders...

En als dit verbod ook in Enkhuizen van kracht wordt dan hebben we een probleem want mijn paarden staan ook bij iemand achter het huis...

Daarbij ken ik iemand die ook een shet achter het huis heeft en je hoeft helemaal geen overlast te hebben hoor. Als je mest in zakken opslaat en afvoerd en regelmatig uitmest, deze mensen hebben nog nooit last gehad.

Tuurlijk is dit specifieke verhaal anders, een pony tussen de troep op een betonvloer kan ook gewoon niet...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 21:07

Nee, dat klopt... en zeker niet bij mensen die er echt totaal geen verstand van hebben.... Bovendien heb ik ze niet eens gehoord over een tuin.
Wat ik nu ga zeggen getuigd misschien wel van vooroordelen van mij, maar het waren mensen van marrokaanse afkomst die slecht nederlands spreken en die zie ik nou ook niet in een riante woning met een grote tuin wonen......

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:54

My god! Dat soort mensen verdienen toch helemaal geen pony? Er zijn genoeg mensen die zich lam zeuren/werken/oid. om een pony, en deze mensen kopen er gewoon een en zetten hem "gewoon" maar in de garage.
Ik vind iig dat je ontzettend goed gehandelt hebt .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:10

Sommige paarden/pony's die in tuinen gehouden worden hebben nog meer leefruimte dan paarden/pony's die een kleine 23 uur per dag in een box op een manege staan. Die kunnen even de stal uit om gepoetst te worden (soms alleen even een veeg met de hand voor het stof) en dan een uurtje werken en dan hop de stal weer in. Paarden/Pony's in een achtertuin hoeven er niet altijd slechter bij te staan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar als je thuis een uitloopstal hebt of zelfs een paddock dan zijn ze toch een stuk beter af volgens mij.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:42

Vanessa schreef:
Nee, dat klopt... en zeker niet bij mensen die er echt totaal geen verstand van hebben.... Bovendien heb ik ze niet eens gehoord over een tuin.
Wat ik nu ga zeggen getuigd misschien wel van vooroordelen van mij, maar het waren mensen van marrokaanse afkomst die slecht nederlands spreken en die zie ik nou ook niet in een riante woning met een grote tuin wonen......


Ben het volkomen met je eens dat dit echt niet kan. Vind het dan ook super dat je de db. erop afgestuurd hebt, maar je laatste uitspraak raakt kant nog wal. Over hokjesgeest gesproken...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:49

Maar dat van die shetlander in de garage tussen de fietsen en alles vind ik dus niet kunnen. Dat bedoelde ik dus niet met mijn verhaal.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 00:26

Ikeje"]
[quote="Vanessa schreef:
Nee, dat klopt... en zeker niet bij mensen die er echt totaal geen verstand van hebben.... Bovendien heb ik ze niet eens gehoord over een tuin.
Wat ik nu ga zeggen getuigd misschien wel van vooroordelen van mij, maar het waren mensen van marrokaanse afkomst die slecht nederlands spreken en die zie ik nou ook niet in een riante woning met een grote tuin wonen......


Ben het volkomen met je eens dat dit echt niet kan. Vind het dan ook super dat je de db. erop afgestuurd hebt, maar je laatste uitspraak raakt kant nog wal. Over hokjesgeest gesproken...
[/quote]

Snap ik wel hoor deze reactie... Het was een beetje een ongelukkige manier om te overtuigen dat deze pony echt niet lekker in een tuin vol met gras stond.
Maar ik denk dat je die mensen gewoon gezien en gehoord moet hebben voor je begrijpt wat ik bedoel......

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:35

Zulke mensen verdienen het gewoon niet om een paard of pony te houden

Het zou verboden moeten worden (denkt aan autodrop reclame Haha!)

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:36

Ik begrijp van jouw kant ook wel dat je deze conclusie trekt. Maar er wordt tegenwoordig gewoon veel te snel geoordeeld op afkomst. (en dat trek ik mij dan weer persoonlijk aan)

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:33

Ben blij dat jij nooit gezien heb hoe ik vroeger altijd mijn D-pony in de garage parkeerde... (alleen om even mijn spullen te pakken hoor, minuutje of twee) Alleen was ik 1x vergeten de garagedeur achter me dicht te trekken en kwam de pony door de bijkeuken de keuken in wandelen.... Mijn moeder schrok zich bijna een hartverlamming.... Overigens heeft hier ook al eens een paardeveulen van 6 maanden in de kamer gestaan. (weddenschap gewonnen) We hadden op dat moment toch alles uit de kamer omdat er een nieuw plafond inkwam. Hij vond het allemaal wel best, gek beest....

Overigens wist ik over het algemeen wel waar ik mee bezig was en dat kan ik van die mensen uit jouw verhaal niet zeggen... Strakke aktie.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:36

Dat moet je zien als opvoeding hihi. Ze kunnen nooit aan genoeg wennen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, GabberGill, ImkeTarek, lina1998, Nieknollie en 83 bezoekers