*mislukte castratie*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 16:08

Hallo ik ben net nieuw bij de bokkers, vind het erg leuk tot nu toe. Ik zit met een probleem misschien dat iemand mij nog een tip kan geven.....
Ik heb in Juli mijn 3 jarige paardje laten castreren, dit ging in het begin goed. Alles goed schoongehouden en ontsmet. na ongeveer 3 weken kwamen de eerste ontstekingen op zijn (zeg maar zak) en aan de binnenkant van zijn been. Veearts een paar keer erbij geweest antibiotica (poeder) gehad ongeveer 5X 250 gram gehad en nog een injectie kuur. Maar de ontstekingen bleven maar terug te komen (veel pus) dus elke dag schoonmaken en ontsmeten. Twee weken geleden heeft de veearts hem weer onder narcose gehad en heeft het allemaal goed schoongemaakt en gevoeld (hij dacht aan een zaadleider ontsteking). Heb gelijk nog contact met Utrecht gehad en die gaven mij de tip om het na het schoonmaken van de veearts ongeveer 3 a 4 weken aan te kijken , maar nu 2,5 weken later zie ik nog geen vooruitzicht , dat het ook maar iets beter wordt. Hij moet dan waarschijnlijk over twee weken naar utrecht voor ongeveer 4 a 6 weken (snik snik) en dan willen ze gaan kijken wat er mis kan zijn en de eventuele ontsteking eruit halen?????Mijn vraag is eigenlijk of iemand dit ooit mee heeft gemaakt, of misschien een reactie van een veearts wat ik nog eventueel kan doen, weet het echt niet meer..... Dus als iemand een tip heeft, dan graag. Heb ook al Homeopatische middelen gebruikt (zwavel ) enzo... Nou inieder geval bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: charene op 2001-11-13 16:11 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: charene op 2001-11-14 09:24 ]</font>

[edit Zep]titel iets aangepast[edit/]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-11-14 21:24 ]</font>


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:43

sorry k kan je niet helpen

maar veel sterkte en veel beterschap aan je paardje zijn altijd mee genomen Scheve mond\


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 09:53

Hoe is je hengst gecastreerd, staand en plaatselijk verdoofd of liggend en volledig onder narcose?
Staat ie op stal of kan hij overdag de buitenlucht in?
Misschien is de boel niet helemaal schoon gemaakt. Bij een van onze veulens hebben we ook heel lang gesukkeld met ontstekingen die maar niet weg wilde gaan. Het bleek later een spier te zijn die bij het knippen van de ballen was gaan ontsteken. Dus dat viel achteraf wel mee. Het kan dus echt iets sulligs zijn maar het kan ook zijn dat er iets is blijven zitten. Was hij goed ontwikkeld of had hij kleine ballen, in dat geval zitten de teelballen vaak wat dichter bij de buikholte.
Blijf niet te lang rondlopen met zo'n ontsteking, vraag anders een second opinion aan een andere DA.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 16:20

bedankt voor je reactie, hij is volledig onder narcose gegaan in de wei. Hij had volgens de veearts aardige ballen?? Maar van die spier zou ook goed kunnenwant ik blijf bovenin (noem je dat lies geloof ik ) een verharding voelen, wat hebben jullie er aan gedaan. Dus jij denkt ook gelijk maar naar Utrecht brengen en niet langer meer afwachten... het duurt natuurlijk al ongeveer 3.5 mnd. Nou alvast bedankt

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:50

3.5 maand is in mijn ogen veel te lang om mee rond te sukkelen. Je moet de knoop doorhakken wat je ermee wil doen.
Die spier was kapot en is voor een gedeelte verwijderd en samen met ontstekingsremmers en veel weidegang is het vanzelf over gegaan.
Hier mag je niet te lang mee blijven doorlopen, is gevaarlijk. Een ontsteking die blijft hangen kan in het ergste geval een bloedvergiftiging veroorzaken en dan is het einde verhaal. Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen of je hem wil laten opereren. Bespreek dit goed met je DA zodat je weet wat je te wachten staat. In zulke gevallen kan je de dA beter een keer teveel dan te weinig over de vloer hebben. Mijn DA wordt helemaal gek Extreme duivel van mij, ik vraag de oren van zijn kop maar ik wil dan ook ALLES weten.
Succes en laat effe weten hoe het verder gaat.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 13:55

nou ik heb de knoop doorgehakt, en ik ga morgen (vrijdag) om 13.30 naar Utrecht met Texas Jack (dat is dus zijn naampje) Ook gewoon even voor de zekerheid, wat hun er van vinden. Wil je alvast even bedanken voor je tips en ervaringen hiermee. Zal morgen wel even vertellen hoe het gegaan is.

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:21

Hee, heel veel sterke met je mannetje, ik hoop dat ie zich snel weer beter voelt. We duimen met zijn allen voor jou en hem...

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 20:15

Daar ben ik weer, ze hebben Jack in Utrecht gehouden en gaan hem d.m.v. (waarschijnlijk) twee operatie weer beter maken. Ze zijn namelijk bang dat de ontsteking naar binnen is geslagen (in zijn buikholte). Ben ik dus niet zo blij mee, heb dit wel 10000000 keer gevraagd aan mijn veearts en die zij dus dat dit niet kon, en daar hoefde ik mij niet druk om te maken. Morgen ga ik naar Utrecht op bezoek uur en om even te vragen hoe en wat en wanneer er wat gedaan gaat worden. Als jullie het vervolg willen weten lees ik het wel, groetjes

_________________
Morgen ga ik sparen...... Frusty Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: charene op 2001-11-20 13:38 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:38

Ja zekers willen wij vervolg!
weet je al wat meer.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:23

Hoe is het nu met je knolletje? Balen dat je dierenarts je zo lang heeft laten aanmodderen. Wel heel goed dat je zelf aanvoelde dat dit zo niet goed ging. Ik hoop voor je dat Utrecht je paardje goed kan helpen, succes!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 10:11

Nou hier komt het vervolg: het is trouwens wel raar wakker worden kon gewoon een soort van uitslapen, heb nog wel een shetlander maar die staat nu gewoon lekker buiten bij de geitjes, maar mist zijn grote vriend wel afentoe echt zo`n zielig hinnikje. Maar misschien gaat hij een tijdje bij een vriendin staan tussen nog meer shetlanders wel zo gezellig voor hem , alleen voor mij iets minder gezellig, maar daar kom ik wel overheen, hoop ik.
Ben dus gister bij Jackie boy wezen kijken in Utrecht, vond het er allemaal erg verzorgt uitzien. Hij vermaakte zich prima ik kon alleen geen arts ofzo vinden. Maar zo als het er nu uit ziet wordt hij dinsdag of woensdag geholpen , ze willen het in twee keer doen, omdat de ontsteking in zijn lies nogal een apart geval is, dus allemaal even duimen dat de ontsteking niet zijn buik is ingegaan, weet niet wat er dan nog gdaan kan worden. Maar we blijven positief..... En dan doen ze de andere kant een week later of twee weken , moet hem dus zeker een maandje missen. Zijn er trouwens nog meer bokkers met een paard in Utrecht, of die er gestaan hebben (wel graag positieve reacties hihi). Nou maandag ga ik weer naar hem toe en zal hem een dikke knuffel van jullie geven. Even nog een ander vraagje hoe krijg ik een plaatje of foto bij mijn naam of een foto bij mijn profile, dan kan ik een foto van jackie boy laten zien dan weten jullie tenminste wie het is. En hoe krijg ik zo`n leuke smile door mijn tekst (heb nog niet zo`n computerervaring) Allemaal een fijne zondag en jullie horen het wel weer.....

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:18

waar ik nou nog benieuwd naar ben is: wat is nu de allereerste oorzaak van de ellende, en hoe had dat voorkomen kunnen worden. Is daar al iets meer over bekend ? Verder veel sterkte natuurlijk !

En oh ja... die smilys of hoe ze ook heten kun je gewoon aanklikken naast je typevenster, uit de voorbeelden. Lachen Je ziet ze dan niet meteen in die vorm in je tekst die je aan het typen bent, maar komen wel bij je reactie in het forum als zodanig naar voren.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 21:03

Okay, morgen om 13.30 allemaal even duimen dan gaat het gebeuren (operatie) voor Texas Jack, hoop dan daarna meer te weten hoe of wat er mis is gegaan. Dan lezen jullie morgen wel hoe het gegaan is...
Knipoog (ja gelukt)

_________________
Morgen ga ik sparen......

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: charene op 2001-11-20 21:28 ]</font>

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:30

OKE SUC6 ik zal aan hem denken
_________________
Party!! Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:13

Ik ben ook benieuwd!!!

Vraag ook eens of zo'n dingen vaak gebreuren of het dan in zekere zin 'gevaarlijk' is ene paard te castreren (of er risico's aan verbonden zijn) en heeft je dierenarts dan wel juist gehandeld??? Verward Verward Verward

Veel sterkte!!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 21:23

Hallo daar ben ik weer Haha! met een brede lach. Het is dus allemaal goed gegaan vandaag. Ik was er om 12.30 en om 13.00 werd Jack opgehaald naar de operatiekamer, kreeg eerst een rustgevend spuitje en werd erg wiebelig (jack dus), toen de operatiekamer in , ik mocht kijken maar dat heb ik maar niet gedaan Verward (hihi). Het duurde allemaal erg lang ondertussen naar huis gereden (ja je moet toch wat) en gelijk weer terug met mijn mannetje en om 16.30 waren ze eindelijk klaar , dacht dat ik gek werd Frusty . Maar goed toen vertelde ze mij dat het allemaal in * een * operatie gelukt was i.p.v. volgende week de andere kant te doen.Toen hebben we hem naar de uitslaapkamer gebracht en gewacht tot hij weer een beetje bijkennis was hij moest daar nog een uur blijven om goed wakker te worden en dan weer terug naar zijn stal, toen zijn wij maar weg gegaan om hem lekker de rust te geven Wat was er nou aan de hand: De zaadleiders waren dus vreselijk ontstoken en er zat wild vlees in of op daardoor bleef de ontsteking aktief. Dit was dus niet te voorkomen en gebeurt dus maar een enkele keer, het is dus gewoon vreselijk pech hebben voor Jackieboy. Nu is de gehele zaadleider aan beide kanten eruit gehaald. Morgen ga ik er weer even heen , dus tot morgen..............

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:44

Oh!!! Goed hoor, dat het weer beter gaat en dat hij het er met 1 operatie vanaf gebracht heeft! Je moet wel zot geworden zijn toen je thuis zat te wachten. Ik zou denk ik het plafont op lopen van de zenuwen Haha! .

We horen nog van je!
Femke

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 13:57

Ben net weer terug uit Utrecht, het ging even niet zo goed met jackie boy. De bloeding wilde niet echt stoppen, maar nu is dat weer onder controle gelukkig Schijnheilig . Hij krijgt ook pijnstillers en zijn zak is enorm (hihi). Komt wel weer goed hoor. Clown . Hij was vreselijk lief en wilde alle aandacht hebben en vond zich zelf heel erg zielig, maar dat is hij ook wel . Nou morgen ga ik er maar weer heen want ik mis hem best wel...

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:52

Vertroetel hem maar goed en houd ons op de hoogte. Wat een geluk dat ze het met 1 operatie konden oplossen. Hebben ze nou ook werkelijk alles weggehaald??? Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:48

pff wat een verhaal, ben blij dat het goed is afgelopen!
houd ons op de hoogte!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 19:37

Hier weer een berichtje: Jack is nog steeds erg zielig , maar gaat wel al iets beter. Hij mag nou elke dag een beetje afstappen. Ze stappen daar s`morgens met hem en spuiten hem af. Maar het is goed voor hem om meerdere keren te lopen , dus ik probeer er elke dag even heen te gaan Schijnheilig . Ze hebben dus zijn beide zaadstrengen (of hoe dat ook heet ) in hun geheel er helemaal uitgehaald, . Wil nog wel even kwijt dat ik ze in Utrecht erg aardig vind, en ik er zeker de volgende keer weer heen ga(hoop niet dat dat nog een keer nodig is). Texas Jack moet er denk ik nog zeker 2 weken staan denk ik... (Dus als jullie een kaartje willen sturen, hij staat ingeschreven onder Texas Jack en eigenaar C.Harting nee hoor geintje)Maar inieder geval weer bedankt voor jullie berichtjes en ik hou jullie op de hoogte/ Clown

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 22:12

Boos! Extreme duivel Boos! Extreme duivel Huilen Frusty Jaja daar is ze weer, was vandaag weer bij Jack (het ging vorige week erg goed), en ik dacht hier nu ongeveer te vertellen dat Jack met sinterklaas weer naar huis mocht, helaas Huilen een tegenvaller, was er vanmorgen met mijn moeder en de verzorgen van Jack was net met hem bezig en vertelde mij dat het er nog niet zo goed uitzag, de rechterkant blijft enorm dik en nog steeds erg veel pus en troep wat eruit komt, dit had dus al veel minder moeten zijn of eigenlijk helemaal niet meer. Het duurt dus zeker wat langer dan we dachten. Zijn arts was vandaag niet te bereiken en iemand anders nam haar zaken waar en wist er niet zoveel van . Dus dat wordt morgen Utrecht plat bellen want ik wil het natuurlijk wel precies weten wat er aan de hand is. Dus ik weet niet of jullie nog willen weten hoe dit afloopt maar morgen weet ik dus meer...... Dromen Hoop dat Jack nu eens een Schijnheilig heeft.

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:14

Ik heb je berichten met erg veel belangstelling gevolgd, en ben zeker erg benieuwd hoe het afloopt. Ik denk anderen ook.
Bedankt en we blijven duimen voor je Charita !

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:30

We willen zeker wel weten hoe dit afloopt, je paardje heeft al genoeg te verduren gehad en ik hoop dan ook dat de ellende voor jullie binnenkort voorbij is.
Keep in touch! Party!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 17:35

ben ik weer , heb net Jack zijn arts gesproken. En die zei dus dat het aan een kant nog veel te dik is en dat hij vandaag ook wat verhoging had en als hij dat morgen nog heeft gaat hij weer aan de antibiotica... dat was dus geen leuk sinterklaas kadootje. Maarja ik ga er morgen vroeg heen en dan hoop ik dat het weer wat beter gaat. Lips are sealed Allemaal een fijne sinterklaasavond.

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Evalien86 en 37 bezoekers