Luna bijna verkocht!!! GING NIET GOED!!!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Luna bijna verkocht!!! GING NIET GOED!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:22

Mijn pony staat al een tijdje te koop. Ik wordt te groot voor haar dus het moet eigenlijk wel. Verdrietig Ze staat nu bij een stal tijdelijk omdat we nu stallen te kort hebben maar daar word ze gewoon ook goed verzorgd en bereden. Maar nou waren en mensen die geintresseerd waren en die gingen toen 's ochtends bij haar kijken. Ik kon er niet zijn vanwege school en Mariska, de eigenaresse van de stal, die was er gewoon. Ze waren helemaal gek van Luna, de pony, en hadden al een keuring gepland. Verward Dat hoorde ik dus 's middags. Ik had zoiets van daar wil ik bij zijn want het is niet zomaar wat je pony weg doen. Nou dit was dus op een donderdag.
Zaterdag zouden de kindjes (7 en 8 jaar), die ongeveer net 20 lessen gehad hadden erop rijden. Ik wou natuurlijk komen kijken maar had al niet zo'n lekker gevoel omdat het zo snel ging en zelfs die ouders heel weinig verstand van paarden hebben. Ze kunnen volgens mij nog niet eens een pony opzadelen.
Nou Luna is een wels/arabier en dus niet zo'n ontzettende rustige 'manege pony' als dat die kindjes gewend waren en ze waren dan ook best wel een beetje bang. Toen ze gingen rijden merkte ik aan allebei dat ze niet lekker zaten. Ze wilde er ook af en durfde ook niet zoveel.
Ik dacht nog steeds van dat kan allemaal goed komen enzo dus dat viel wel mee.
Toen we gingen afzadelen enzo zeiden die ouders zo van het is al rond enzo maar ze moet alleen nog goedgekeurd worden. Daar schrok ik bestwel van. Die man vond het ook heel stom en dom ( dat zei die niet in die woorden) dat ik er bij wilde zijn maar ik zei ook zo van dat ik het heel moeilijk vind enzo en dat je zoiets niet zomaar doe. Maar door hun reacties voelde het natuurlijk helemaal niet goed en stond ik daar al BIJNA te janken. Verdrietig Ik hield me in!!
Toen we naar huis gingen spraken we het allemaal effe door, ik af en toe jankend omdat ik er zo'n rotgevoel over had. Stel dat die kindjes echt bang worden en niks meer willen doen, die ouders kunnen ook niks dus ook die kindjes niet gebeleiden. De les is een keer in de week dus ze gaan ook niet zomaar effe rijden want dat kunnen ze niet. Die kindjes gaan der ook niet effe lekker knuffelen want ze durven de stal al bijna niet in. Kortom: IK ZAG HET NIET ZITTEN. Maar als er gezegd werd dat Luna het er goed zou hebben, zou ik akkoord gaan want daar gaat het mij tenslotte om. Misschien zou ze daar wel gewoon een lekker luizenleventje krijgen met af en toen twee kindjes op haar rug die niet veel van haar vragen. Ze is immers ook al 15. (al zou je dat niet zeggen!! Knipoog )
Nou we spraken het door en me vader had al gezegd, als het niet goed voelt moet je het niet doen, maar ik dacht nog steeds dat het niet terug kon. Dus ik huilde nog steeds......
's Avonds, toen was ik wel uitgehuild Tong uitsteken , toen belde me moeder die moeder op omdat die ook meer wilde weten, die was namelijk niet mee die middag dus had ook niet met ze gepraat.
Ze merkte al gauw dat het die mensen niet uitmaakte wat wij vonden en dat ze Luna gewoon het liefst morgen al zouden willen hebben. Me moeder zei ook dat het voor ons niet zo werkt en dat wij ook tijd nodig hebben in ieder geval om te bedenken of dit is wat we voor Luna zoeken. In de advertentie staat ook dat we haar alleen verkopen aan een goed huis en dat wij er ook achter moeten staan. Hun snapte dat totaal niet! Verkopen is toch verkopen!!! Verward
Die vader kwam uiteindelijk kwaad aan de telefoon omdat wij zo moeilijk deden en die houdt helemaal niet van dieren volgens mij want die snapt het verschil niet tussen een auto kopen of een pony!
Hij zei uiteindelijk zelf dat hij het af wou blazen en daar was ik erg blij mee. Ik had Luna misschien gerust wel naar hun toe laten gaan maar omdat ze zo gevoelloos reageerden en niet snapte wat wij kunnen voelen, dat er gevoel bij zit, wil je je pony al niet naar zulke mensen laten gaan.
Nogmaals, misschien had Luna het er gerust wel goed gehad, maar ik zoek nu graag verder naar andere mensen die ons wel snappen en begrijpen en ik weet zeker dat die er nog genoeg zijn. Er is namelijk vandaag weer twee keer gereageerd waar ik enorm van schrok omdat je bang ben dat Luna weer bijna de deur uit gaat zonder dat je er iets van vernomen heb. (iets overdreven Scheve mond )
Nou, hehe, dat lucht op!
Ik hoop dat jullie het ook een beetje snappen want er zijn genoeg mensen die denken: te koop is te koop. En daar is wat voor te zeggen maar NIET MET EEN PONY WAAR JE VAN HOU!!!

(sorry voor het gigantische lange verhaal!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:28

Gelukkig dat je dr nu nog hebt, anders had je je misschien nog een hele tijd zorgen om dr gemaakt...

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:31

Nou als ik je verhaal hoor ben ik blij dat je pony niet naar die mensen is gegaan!
Dat was waarschijnlijk niet goedgegaan.
Maar wat je zelf al zegt, er lopen waarschijnlijk genoeg mensen rond die wel snappen hoe veel je van een paard kan houden en dat het moeilijk is om zo'n beessie te verkopen.
Veel succes met het zoeken naar een geschikt baasje!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:51

Da's inderdaad een lang verhaal *LOL*
Maar uiteindelijk lijkt het me maar goed dat ze niet verkocht wordt aan die mensen.
Bange jonge kinderen in combinatie met ouders die niets van paarden afweten is een slechte start, grote kans dat er niks van terecht gekomen was.
En dan is Luna de pineut, want die moet dan natuurlijk hals over kop verkocht worden onder het motto "het is geen goede pony" Scheve mond
Ik hoop dat je alsnog een goed baasje voor haar kunt vinden !

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:11

Ik denk dat je gevoel heel juist was !!!
Als je denkt dat het niet goed zit ( en dat zat het zeker niet als ik je verhaal zo lees ) dan moet je nooit je pony verkopen aan zulk soort mensen
Je gaat je dan alleen maar zorgen maken.
Hopelijk vind je binnenkort wel een geschikt baasje

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:08

niks gek aan, aan jouw gedrag! Je hebt tenslotte zelf ook goed voor die pony gezorgd, dan wil je gewoon dat hij het minstens net zo goed gaat krijgen of nog beter. Lekker je gevoel blijven volgen.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:13

ik vind dat je volkomen terecht hebt gereageerd...
aan zulke mensen zou ik ook mijn schat niet meegeven...

gewoon lekker de juiste mensen afwachten waar je wel een goed gevoel bij hebt.... die zijn er echt wel voor luna

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:52

Als je jezelf er niet goed bij voelt is het niet fijn en kun je haar idd beter niet aan zo'n mensen verkopen. Gelukkig hadden ze het afgeblazen.
Veel succes met een goed tehuis zoeken voor Luna

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:35

Pfff, toen ik je verhaal las was ik ff bang dat ze wel verkocht zou worden aan die mensen. Gelukkig gaat het niet door, wat achterlijk dat ze zo reageerde! Luna is echt een schat van een paard, die verdient het het beste van het beste, en dat zijn dus geen kinderen die amper in de stal durven Knipoog Gewoon verder zoeken naar hét ultieme tehuis! Lachen

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:39

Volg je gevoel, door schade en schande geleerd dat je echt beter op je gevoel kunt vertrouwen dan op je zogenaamd 'gezonde' verstand!
Sterkte

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:40

ik heb zelf ook een pony verkocht vorig jaar, die mensen wilde haar ook gelijk hebben, maar die vroegen zelf of wij ze die week terug wilde bellen of wij het wel een goed idee vonden. Dit waren dus mensen die zeker snapte dat je een pony niet zomaar verkoopt. Die vrouw had zelf ook nog een pony staan vanaf haar jeugd en al haar hele leven met paarden bezig. Mijn pony was voor haar dochter van bijna 5, maar die kreeg elke dag begeleiding en er reden ook oudere kinderen op zodat mijn pony genoeg beweging kreeg. Ik zou idd nooit mijn pony verkopen aan mensen die het als een auto ofzo zien...

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:14

Ik vind dat je goed hebt gehandeld en naar je gevoel hebt geluisterd.
Als je haar toch aan die mensen had verkocht had je er geen vrede mee kunnen hebben.
Wacht gewoon af er zullen vast wel lieve toekomstige baasjes rondlopen!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:16

Ik geef je groot gelijk hoor, goed dat jullie het afgeblazen hebben.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:47

Wat ontzettend lekker dat iedereen het met me eens is!!! *LOL*
Want je twijfelt toch of het wel goed is gegaan. Maar dat is nu al effe een heel stuk minder OK dan! DANKJULLIEWEL!!!
Maar nu ga ik toch maar wel echt op me gevoel af want dit moet goed zijn met een paard kopen, maar al helemaal met een paard verkopen!!!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 02:04

Wees maar heel blij dat je haar niet aan die mensen verkocht hebt. Deze mensen zouden naar mijn idee helemaal geen paard moeten kopen. Ze hebben er de ballen verstand van en kindjes van 7 en 8 jaar kun je al helemaal de verantwoording niet geven.

Neem lekker de tijd tot je een koper vind waar je wèl een goed gevoel bij krijgt.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:13

wat een verhaal zeg!
je mag echt blij zijn dat je je pony niet aan hun hebt verkocht!
nu kan je tenminste een goed tehuis voor je pony zoeken waar hij goed wordt behandeld en de liefde krijgt die hij nodig heeft!
succes met je verdere verkoop! Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:30

Je hebt er imo hartstikke goed aan gedaan om haar niet aan die mensen te verkopen . Ik heb vaak genoeg gezien hoe dat afloopt als pa en ma niks van paarden snappen en de kinderen er bang voor zijn. Daarbij, als je gevoel zegt dat het niet in orde is blijf je er een rotgevoel over houden als ze eenmaal weg is.

Goed gedaan, hoor OK dan! .

saxie
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:31

Groot gelijk dat je haar niet aan hun wilde verkopen. Als ik je verhaal zo lees, had ik het zelf ook niet gedaan. Je wilt toch alleen het beste voor je pony. En als zij dat niet begrijpen, jammer dan. Laat ze een hobbelpaard nemen.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:14

saxie schreef:
Laat ze een hobbelpaard nemen.

Hihi, die vin ik goed! Lachen

Berusha
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:57

Beste Rytje,

Denk niet dat mensen die er geen verstand van hebben niet goed voor een beest zullen zorgen. Die mensen nemen tenminste nog eens wat aan van mensen die er echt verstand van hebben. Zij gaan ervoor en willen hun eerste pony een hemel op aarde geven.

Dat kun je van veel mensen met verstand van paarden niet altijd zeggen. Ik ken er genoeg waar ik het paard graag weg zou halen omdat ze het paard niet goed verzorgen of er op een verkeerde manier mee omgaan. En weet je zeker dat die mensen geen begeleiding zouden krijgen? Misschen hebben ze wel een enthousiaste instructrice of een stalhouder die veel tijd aan zijn klanten besteed? Ik denk dat je iets te snel je conclusie trok.

Weet je nog hoe je je voelde toen je je eerste pony ging kopen? vond je het toen niet onwijs eng en was je niet erg zenuwachtig? dat was je met Pros tenslotte ook. Misschien had die mevrouw ook gemengde gevoelens. Deze kinderen zijn verlegen en bloednerveus. Maar hun moeder was bereid er in te investeren tijd geld en moeite. Tja en niet iedere vader is als jouw vader...... Er zijn kinderen die het met botte vaders moeten doen.

Maar ik vind dat je naar aanleiding van jouw persoonlijke voorkeur over een bepaald persoon geen mening kan vormen of een pony wel of geen goed leven krijgt. Misschien had je bij wederzijdse kennis meer informatie moeten proberen te krijgen. Je pony verkopen is nu eenmaal een verdrietige zaak en iedereen denkt dat de pony het nergens beter heeft dan dat hij het nu heeft. Maar mijn ervaring is dat het verkopen niet altijd op een drama hoeft uit te lopen. Ik zeg niet dat je niet op je gevoel af moet gaan. Maar je moet wel de omgevingsfactoren en de personen met wie je te maken hebt in ogenschouw nemen.

maar het is voorbij dus maak je er maar niet meer druk om. Probeer alleen op dit soort sites namen van personen te vermijden. De paardenwereld is maar klein. Veel geluk met de verdere verkoop van je pony ik hoop dat je iemand vind waar zowel jij als je pony gelukkig van worden.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:24

Rytje"]
[quote="saxie schreef:
Laat ze een hobbelpaard nemen.

Hihi, die vin ik goed! Lachen
[/quote]


haha, ja die is goed...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:34

Gelukkig heb je je bedacht, anders zou je er misschien alleen spijt van hebben gehad omdat je er nu al geen goed gevoel bij had..

succes met verdere verkoop in ieder geval Lachen

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:49

Hey, ik had precies hetzelfde een tijdje geleden. Een vrouw met haar dochter kwam kijken en ze waren helemaal enthousiast. Dat kind kon in stap en draf op zich best lekker rijden, maar als ze wou galopperen zat ze mijn pony gigantisch in de weg, waardoor mijn pony ging bokken en dan trok dat kind haar weer op de rem. de moeder vond het helemaal geweldig want ze zochten een 'niet saaie pony' en ze wilden haar dus heel graag hebben. Het zat mij ook helemaal niet lekker Huilen !!! De volgende dag belde ze op met een bod, ik was helemaal sprakelijkoos, ik wilde niet dat ze daarheen ging, maar dat durfde ik niet te zeggen.
Op een gegeven moment ging dat mens heen ongevoelig lopen doen en ze zei dat mijn pony nog helemaal niks kon en de hele tijd liep te bokken (maar dat kwam alleen omdat dat kind niet kon rijden, die pony kan echt wel veel). Op dat moment was ik zo kwaad, dus ik heb d'r even duidelijk gezegd dat ze maar lekker gaat zoeken naar een andere pony. IK BESEFTE OP DAT MOMENT PAS DAT IK ALLES ZELF IN DE HAND HAD!!!

Nu is mijn pony verkocht aan mijn nichtje, ze komt 3km bij mijn huis vandaan te staan op een weiland met een schuilstal en mijn nichtje kan er echt supergoed op rijden OK dan! OK dan! OK dan! . En ik heb er nu echt een goed gevoel bij. DAAR MOET JIJ OOK NAAR OP ZOEK!!! DAT JE ER ECHT EEN GOED GEVOEL BIJ HEBT EN ANDERS ZEG JE MAAR GEWOON DAT ZE LEKKER OP ZOEK GAAN NAAR EEN ANDERE PONY!!!!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 15:11

wel goed van je jarrah dat je dat zo gezegt had. Tis ook zo erg om je pony onder iemand anders ze kont te zien en als diegene dan ook nog es niet kan rijden.....

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:42

helemaal gelijk hoor!
ik zit ook een beetje met het probleem, mijn paard staat ook te koop, zie maar eens goede kopers te vinden! dat is zo moeilijk!
ik vind het goed dat je zo gehandeld hebt, ik ben ook zeker van plan om dat precies zo te doen!
hij moet wel heel goed terecht komen!