Het klikt niet meer, verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Het klikt niet meer, verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:45

Ik vroeg me dus wanneer iemand haar paard zou verkopen. Ik bedoel wanneer beslis je dat het geen goede combinatie is, dat het voor t paard en voor jou beter zou zijn om het paard te verkopen.

Ik heb nu mn paardje dus al 1,5 jaar. Maar sinds zon 4 maanden gaat t gewoon niet. Ik heb geen zin om t rijden, behalve als iemand me vraagt of k hun paardje ff wil rijden. Ik heb geen zin om mn eigen paardje te rijden, poetsen of wat dan ook. Terwijl ze zo van aandacht houdt. In het begin dacht k ff een dipje te hebben, maar dat zou allang over moeten zijn. Ik vind t eigenlijk gewoon niet leuk om met mijn paardje bezig te zijn, wel met paarden maar niet met haar.
Ook is er gewoon geen vertrouwen meer, van mijn kant. K schrik bij elke stap die ze verkeerd zet. Terwijl k dat bij een ander paard geen effect heeft, dan maakt t me niet uit wat hij uitvreet. Maar bij mijn paard wordt k er weer zenuwachtig van. Verward

Dit klopt toch niet, alle paarden zijn leuk en daar durf k van alles mee. Behalve met mijn paard. Huilen

K weet niet wat k nou verder moet want inmiddels heb ik er geen lol meer in en mijn paardje mist ook aandacht...

Iemand goed advies??????

alvast bedankt want k weet t niet meer Huilen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:49

Als het niet leuk meer is (zei mn instructrice ook bij mijn pony!!) moet je niet aan blijven modderen, want dan kan het zijn dat je straks in geen enkel paard meer zin hebt. Vooral as het al zo'n tijd duurt en je paardje eronder gaat lijden zou het misschien inderdaad een idee zijn, maar ja...het is je eigen beslissing, maar paardrijden doe je oor je lol!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:50

wat is er voorgekomen dat je je nu zo voelt?

het vertrouwen moet blijkbaar weer terugkomen,een andere richting inslaan helpt.
doe een cursus met haar,tteam,vd,longeren,grondwerk dat soort dingen.


wat vond je leuk toen je hem/haar net had?waar was hij/zij goed in?
in de 1 1/2 jaar tijd dat je nu je pony/paard hebt ben je verbeterd in dressuur of wat je ook deed met je pony.


succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:57

Er is niks gebeurd. Het ging juist gewoon goed. Ze s hartstikke braaf, loopt lekker enz

We hebben nu zelfs een binnenbak dus k kan altijd rijden.

Maar zo blij als k eerst met dr was, zoveel moeite kost het me nu om naar haar toe te gaan. En dan nog mezelf te overtuigen om te gaan rijden

Normaal kon k ook echt niemand anders op haar zien rijden. Nu maakt t me niet uit, ben blij dat ze beweging krijgt.

Ik zie mn paard nu gewoon als iets wat moet, en niet als iets wat mn hobby is.....

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:01

Ik ken het gevoel ook hoor.

Mn eerste dip duurde 5 maanden, daarna nog dipjes gehad van 2/3 maanden.

Nu pas, na 2,5 jaar begin ik echt een band te voelen tussen mijn pony en mij. Echt het is een heerlijk gevoel, zeker omdat het zo lang heeft geduurd.
Maar ik doe een paard niet zomaar weg, misschien als ik bang vor hem zou zijn. Ik zet liever door, geef het niet zo snel op.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:02

Dat gevoel heb ik ook een paar maanden gehad, en soms nog steeds wel. Je voeld je er verschrikkelijk rot en poedersuiker bij.. Bij mij is het nu vrijwel over, ook omdat ze ziek werd. Hierdoor wou/wil ik voor haar zorgen. Ook probeerde we toentertijd meer nieuwe dingen, ook echte uitdagingen die net iets verder gingen dan dat ik normaal zou doen. Zo begon ik het langzaam weer leuker te vinden en zag ik er de lol weer van in.
Nu ze ziek is wil ik haar verzorgen, alhoewel dat nu ook een last voor me begint te worden. Zelf moet ik denk ik ook nog 'het knopje' vinden zodat ik omsla en het wel weer ontzettend leuk ga vinden en er weer met plezier heen ga.
Maar je bent dus niet de enige, met mij gaat het ook met vlagen. Op andere paarden rijden, of voorijden doe ik met alle plezier!! Maar mijn eigen paard zadelen of rijden heb ik soms minder plezier in. aar meetal als ik er ben is het ook wel weer over.

Werkt dit alles niet bij jou en je voeld je je er echt niet goed meer bij zou ik je adviseren om hem toch te verkopen, hoe ontzettend moeilijk dat ook is. Ondanks dat je er geen plezier meer in hebt, ga je het 'eigen paard' gevoel toch missen.. Misschien kun je dan zelfs weer opnieuw beginnen met een ander paard!! Succes in ieder geval Lachen


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:08

ik heb ook wel van die dipjes, jezelf niet teveel onder druk zetten, het komt vanzelf weer....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:21

Zoals je weet heb ik mijn kereltje ook te koop gezet, ben vreselijk bang geworden en na 3,5 jaar is het voor mij genoeg geweest...!

succes...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:27

Heb je les??? Ik heb ook zo'n mega dip gehad, en hóe en toen een vriendin van me wat les gaf, is het beter gegaan, ik dacht ook dat het niet meer te redden was, ik had er ook geen zin meer in maar nu gaat hetstukken beter!!!!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:29

ja lessen hebben bij mij ook erg geholpen Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:29

kun je er niet voor zorgen dat het weer klikt dan? je moet er voor investeren, net als in een relatie. en probeer te regelen dat ze haar bewegingsvrijheid heeft overdag en het 'moeten' er af halen... dus jezelf en haar eerst wat ruimte geven. wellicht gaat het daarna weer beter.

verkopen wordt altijd zo snel aangedragen als het even niet goed gaat. Scheve mond dan kun je net zo goed een andere hobbie gaan zoeken want imo krijg je dit bij het volgende paard ook.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:30

Dat paard is er uiteindelijk voor jouw plezier, niet andersom. Heb je er echt geen lol meer in (dat is wat anders dan eens een weekje down), dan zou ik er mooi mee ophouden. Dit is voor allebei niet leuk.

Nulla tenaci invia est via

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:30

zo dus.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:32

Een hele vervelende situatie, jij bent de enige die daar wat aan kan doen, want de kans is groot dat je met een ander paard uiteindelijk tegen dezelfde problemen aan loopt. Vaak zie je problemen van ruiters altijd terugkomen, al wisselen ze honderd maal van paard.

Probeer een instructeur te zoeken die het vertrouwen weer kan geven, en dan zal het zeker beter gaan. Ga voor jezelf na waarom je bang bent geworden.

Alleen jij kan dit veranderen!

Succes!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:37

Ik heb al les sinds ik haar heb. 1 keer in de week.
t rijden gaat opzich ook prima.

1,5 jaar vind k lang genoeg om t proberen. Als er dan nog geen vertrouwen is....

en f een dipje heb k wel s eerder gehad, en dat s dit echt niet...

en als j s wist hoeveel moeite k er al mee heb om alleen maar t uit mn mond te krijgen dat k dr wil verkopen. Dan zou j dit niet zeggen. Stoom uit je oren

Huilen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:38

Pellie schreef:
zo dus.


Verward

Nulla tenaci invia est via

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:40

excusé maar je zegt net dat het sinds 4 maanden niet gaat...? Verward zoeken naar de oorzaak lijkt me verstandig en dan handelen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:43

Dan zal k het zo zeggen dat het de laatste 4 maanden erger is geworden, dat k nou gewoon helemaal geen zn meer heb maar dat k echt moet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:44

En ik weet ook hoe het voelt om bang te zijn voor je paard!! En ja, soms is verkopen de juiste (in mijn ogen dan) optie. Waarom aanmodderen met een paard waarvoor je bang bent tot in de puntjes van je tenen? Nee hoor Rebeltje, wat ik al zei: je gevoel zegt dat je haar moet houden en je verstand zegt dat het genoeg is geweest... Na 1,5 jaar (mijn geval 3,5) mag je het naar mijn idee best opgeven en het opnieuw proberen. Ook voor je paard betekent dat een nieuwe kans, zij is vast ook niet blij met deze situatie... Zullen we gewoon saampies een verzorgpony zoeken voor de zomer...? Een nieuw besluit kan soms een goede start zijn voor de rest van je leven ;0)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:45

Margreet"]
[quote="Pellie schreef:
zo dus.


Verward
[/quote]

ja ik heb een wat andere instelling dan veel paardenmensen hier. ik heb hier wel eens het idee dat de paarden waar het dan niet meer mee klikt maar verkocht moeten worden. dat vind ik dus grote onzin. er zijn oorzaken waarom het niet meer klikt en die moeten verholpen worden. als je poedersuiker in een relatie zit zet je er na 4 maanden toch ook geen punt achter? ik heb mijn paard dus gekocht met het idee dat dit een binding voor het leven is net als mijn relatie. en vind het moeilijk om te lezen dat de optie 'verkopen' zo snel wordt aangedragen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:48

Jah is misschien wel handig. K heb namelijk gewoon nu ff in 5 sec een beslissing genomen omdat k niet al in t z rijd met mn paard.
Boos!

Zucht, k ben al 4 maanden aan t nadenken over n oorzaak. Verschillende mensen hebben geprobeerd me te helpen. Oorzaak is niet echt te vinden omdat het alleen bij mn eigenpaardje zo is en niet bij n andere. Ik ben niet bang om te rijden op andere paarden die vanalles flikken. Rashani is gewoon braaf, af n toe schrikken maar dat is alles.

Dus als jij me kan vertellen waaraan het ligt...

graag dan

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:49

Pellie"]
[quote="Margreet"][quote="Pellie schreef:
zo dus.


Verward
[/quote]

ja ik heb een wat andere instelling dan veel paardenmensen hier. ik heb hier wel eens het idee dat de paarden waar het dan niet meer mee klikt maar verkocht moeten worden. dat vind ik dus grote onzin. er zijn oorzaken waarom het niet meer klikt en die moeten verholpen worden. als je poedersuiker in een relatie zit zet je er na 4 maanden toch ook geen punt achter? ik heb mijn paard dus gekocht met het idee dat dit een binding voor het leven is net als mijn relatie. en vind het moeilijk om te lezen dat de optie 'verkopen' zo snel wordt aangedragen.
[/quote]

Ik ken Rebeltje en weet dat niet 'zomaar' is... Boos!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:51

Dank je Haha!

Ik zou alles doen om gewoon lekker met mn paard om te kunnen gaan en het gewoon leuk te hebben. Maar dat gaat niet. En zo is t niet eerlijk voor mn paard omdat zij veel meer kan en wil. En ook niet voor mij. Maar mn paard is waar t om gaat!!!!!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:54

Ik denk in dit geval dat je het beste voor je paard moet kiezen. Jij hebt geen zin meer in haar, vervelend voor je, maar nog meer voor je paard! Je zegt zelf dat ze gek is op aandacht, maar staat nu dus niks te doen omdat je geen zin in haar hebt. Dan verkoop d'r, zoek iemand die wel voor haar wil gaan want dat verdient ze! Of zoek er iemand bij die met haar aan de gang gaat en zet het voor jezelf een tijdje op een laag pitje. En als je verkoopt, koop dan voorlopig geen nieuwe maar ga eens ergens verschillende paarden rijden. Dat vind je wel leuk, is het niet de afwisseling die het leuk houdt voor je? Of gaat dat ook vervelen. Wat voor soort paarden vind je leuk? Een handelaar is denk ik een goede optie, want mocht je er nou 1 tegen komen waarvan je denkt, dit is hem helemaal, dan kan je hem direct kopen. En vaak ga je dan ook al even met zo'n dier om, je hoeft het niet in 2 bezoekjes te beslissen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:55

Pellie, je suggestieve toon staat me helemaal niet aan

Voor paard is het niet leuk zo, die is veel meer gebaat bij een baasje dat er lol in heeft om aan het werk te gaan. En voor Rebeltje is er zo ook geen lol aan te beleven. Wat is er dan op tegen om een meer passende combinatie te proberen te zoeken? Bij een binding met elkaar hoort ook elkaar los kunnen laten als dat beter is.
Investeren in een relatie, met mens of paard, ben ik met je eens. Maar na anderhalf jaar investeren en geen winst is het ook een keer op, de rek eruit. Ik ben ook niet meer bij m'n eerste vriendje (ook niet bij de tweede en de derde en... Haha! )

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess1 en 41 bezoekers