Bartl onderleggers, wie kent ze??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Bartl onderleggers, wie kent ze??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 10:16

Op marktplaats wordt er een schapenvacht onderlegger aangeboden van het Duitse merk Bartl.

Nieuwprijs in de winkel € 90 (volgens verkoper)
verkoper vraagt € 72,50 per stuk (nieuw in de verpakking)

Wie heeft ervaring (zowel positief als negatief) met deze onderleggers en weet of die nieuwprijs klopt??


Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:40

Ik heb er net eentje aangeschaft, vorige week donderdag bij Ooteman in Hoogkarspel. Heb hem nu 2x onder het zadel gehad dus kan er nog weinig over zeggen. De prijs die ik er voor betaald heb is 125 euro, dus de verkoper zit met 90 euro wel aan de lage kant hoor.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 10:43

Barb schreef:
Ik heb er net eentje aangeschaft, vorige week donderdag bij Ooteman in Hoogkarspel. Heb hem nu 2x onder het zadel gehad dus kan er nog weinig over zeggen. De prijs die ik er voor betaald heb is 125 euro, dus de verkoper zit met 90 euro wel aan de lage kant hoor.


Is dit dezelfde die jij hebt??
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... nderlegger

Weet niet of je de link kunt zien, maar hij staat bij toebehoren/kleding

Dus € 72,50 is dan best goedkoop, ze zitten nog nieuw in de verpakking
De verkoper is eigenaresse van een manege, dus ik denk dat ze dan wel eerlijk is

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:47

hm ik ben een muts, ik heb een heel sjabrak gekocht voor 125 euro. Zo'n onderlegger kost volgens mij 75 euro bij Ooteman. Dus dan is 72,50 euro wel een mooie prijs voor een splinternieuwe

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 10:52

ik zie op de site van Ooteman idd ook € 75 staan.. als beste getest in Bit februari 2003. Iemand die dit misschien kan scannen voor me??
als ik er 2 bestel dan kosten ze me € 70 per stuk (heb 2 paarden) Verzendkosten komen er nog wel bij € 5,50, dus dan ben ik toch nog wel goedkoper uit dan de winkel.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:06

Ik heb hem een halfjaar geleden in de uitverkoop gekocht voor €59.50!! Ook bij Ooteman.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:40

ik heb er een shabrak van, was €147,- Scheve mond
maar hij bevalt prima, volgens mij is er geen verschil met de Mattes

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 11:51

Ipsilonka schreef:
Ik heb hem een halfjaar geleden in de uitverkoop gekocht voor €59.50!! Ook bij Ooteman.


dat is een mooie prijs! jammer dat dat nu niet meer is!! Verdrietig
Ik ga dalijk wel Ooteman bellen en vragen wat hij aan de prijs kan doen als ik er 2 bestel bij hem...kan hem pas bellen na 13.30

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 12:52

Stomme vraag misschien, maar kun je je gewone dekjes ook nog gewoon blijven gebruiken als de onderlegger ook onder het zadel ligt??? of blijft dat niet mooi liggen??

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:57

Binar schreef:
Stomme vraag misschien, maar kun je je gewone dekjes ook nog gewoon blijven gebruiken als de onderlegger ook onder het zadel ligt??? of blijft dat niet mooi liggen??


Heb je het over shabrakken dat je eronder wil doen? Verward
Het ligt eraan wat voor vorm je hebt van je Bartl onderlegger, zadelvorm of gewoon alleen net als een onderlegger??? Als je presies zo'n zadel vorm hebt, is het inprincipe niet nodig om er een dekje of shabrakje, ligt er maar aan hoe je het noemen wilt!!!

Verder heb ik ook zo'n onderlegger, ik vind het super fijn, wel er breed en hoog kom je zelf te zitten. Maar opzich vind ik het een fijn en mooi bontje!!
En 72,50 is niet echt duur!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:06

Bij The Gallop kost hij 65 euro, als je boven de 50 euro bestelt, hoef je geen verzendkosten te betalen.
www.thegallop.nl

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:13

Op thegallop, staan iid leuke en goedkope dingen!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:16

alleen onderlegger, dus geen zadelvorm

gekeken op die site van thegallop, maar dat is wel een ander merk (mattes)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:18

Binar schreef:
alleen onderlegger, dus geen zadelvorm

gekeken op die site van thegallop, maar dat is wel een ander merk (mattes)


Even iets verder kijken dan je neus lang is! Haha!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:24

Tessebes schreef:
Even iets verder kijken dan je neus lang is! Haha!


oeps...
zit ook op het werk, moet ik ook niet doen Bloos Schijnheilig

zal vanavond nog wel eens keertje kijken.. maar dan is die vrouw van marktplaats wel weer duurder dan gallop!!
goed dat ik hier dan een topic over plaats, anders had ik ze misschien al besteld bij die mevr!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:16

Ook ik heb een bontonderlegger van dat merk, ik heb hem nieuw gekocht voor 68 euro. Fijn ding

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:00

Ik heb deze onderlegger gehad en ben er dus niet tevreden over(als 1 van de weinige) Ik heb hem gewassen op wolwasprogramma van 30 graden(stond op het kaartje) En een scheur erin van 10 cm en keihard geworden... Nu heb ik contact gehad met Bartl in Duitsland en die zeggen dat mijn wasmachine niet goed is... Die is nog geen twee jaar oud... Ik kon wel een nieuwe krijgen tegen inkoops prijs 38,50 maar met verzend kosten erbij kwam dat ook op 68 euro en dan koop ik liever een nieuwe hier. Dan hoef ik niet zo moeilijk te doen als er weer wat mis gaat.

Ik vind het onwijs jammer want het lag super op de rug van mijn paard en moet nu even wachten met een nieuwe... Maar ik koop en zeker weer 1 maar dan op de handwas, dan weet ik zeker dat het niet mis kan gaan...

Bevalt prima in duitsland...

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 21:26

sabineG schreef:
Ik heb deze onderlegger gehad en ben er dus niet tevreden over(als 1 van de weinige) Ik heb hem gewassen op wolwasprogramma van 30 graden(stond op het kaartje) En een scheur erin van 10 cm en keihard geworden...


Er is mij verteld dat hij wel in de wasmachine kan op 30 graden wolwas, maar niet met een gewoon wasmiddel. Misschien heb je het verkeerde wasmiddel gebruikt?
Wel raar dat er een scheur inzat!!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:01

Persoonlijk zou ik liever wat meer geld uitgeven en een schapenvachtshabrak kopen. Dat is ook fijner voor het paard.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:05

Binar"]
[quote="Barb schreef:
Ik heb er net eentje aangeschaft, vorige week donderdag bij Ooteman in Hoogkarspel. Heb hem nu 2x onder het zadel gehad dus kan er nog weinig over zeggen. De prijs die ik er voor betaald heb is 125 euro, dus de verkoper zit met 90 euro wel aan de lage kant hoor.


Is dit dezelfde die jij hebt??
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... nderlegger

Weet niet of je de link kunt zien, maar hij staat bij toebehoren/kleding

Dus € 72,50 is dan best goedkoop, ze zitten nog nieuw in de verpakking
De verkoper is eigenaresse van een manege, dus ik denk dat ze dan wel eerlijk is
[/quote]


Het zijn vrienden van ons, ik heb ze toevallig van de week in de handen gehad, het zijn super dingen hoor.
En je wordt niet belazerd Haha!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:05

Tessebes schreef:
Persoonlijk zou ik liever wat meer geld uitgeven en een schapenvachtshabrak kopen. Dat is ook fijner voor het paard.


Waarom is dat fijner voor het paard? omdat het wol onder het gehele zadel komt?

Bedankt voor de tip van the gallop trouwens. ik heb een onderlegger besteld bij hun. ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg..heb vandaag het geld via internet overgeboekt...

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:09

curly2day schreef:
Het zijn vrienden van ons, ik heb ze toevallig van de week in de handen gehad, het zijn super dingen hoor.
En je wordt niet belazerd Haha!


Misschien niet qua onderlegger, maar dus wel qua prijs.
Ik heb hem nu voor € 65 incl verzenden (ook nieuw)!! En het is ook een Bartl.

Bij die vrouw van marktplaats kost hij € 72,50 + € 5,50. Is dus € 13 duurder, dat vind ik best veel geld!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:09

Een onderlegger wordt over het algemeen op het gewone shabrak gelegd, waar het alleen een schokdempende werking heeft. Een schapenvachtshabrak ligt (uiteraard) direct op de rug, waardoor het naast de schokdempende functie ook nog een vochtregulerende en een temperatuurverlagende functie heeft. Op die manier gebruik je dus alle functies van de vacht.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 22:13

Tessebes schreef:
Een onderlegger wordt over het algemeen op het gewone shabrak gelegd, waar het alleen een schokdempende werking heeft. Een schapenvachtshabrak ligt (uiteraard) direct op de rug, waardoor het naast de schokdempende functie ook nog een vochtregulerende en een temperatuurverlagende functie heeft. Op die manier gebruik je dus alle functies van de vacht.


Hé, bedankt voor je uitleg.. OK dan!

Bij mij gaat het meer om de schokdempende werking.
Koko heeft nl teweinig rugspieren waardoor hij last heeft van het zadel. De paardenfysio adviseerde me zo'n schapengeval Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:57

Binar"]
[quote="curly2day schreef:
Het zijn vrienden van ons, ik heb ze toevallig van de week in de handen gehad, het zijn super dingen hoor.
En je wordt niet belazerd Haha!


Misschien niet qua onderlegger, maar dus wel qua prijs.
Ik heb hem nu voor € 65 incl verzenden (ook nieuw)!! En het is ook een Bartl.

Bij die vrouw van marktplaats kost hij € 72,50 + € 5,50. Is dus € 13 duurder, dat vind ik best veel geld!
[/quote]


Inderdaad, dat had ik ook gedaan, toch wel handig bokt Haha!
Qua prijs bedoelde ik het inderdaad niet,maar wel qua betrouwbaarheid !!

Veel plezier met je onderlegger


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers