Waar op te letten bij (Quarter)veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Waar op te letten bij (Quarter)veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:42

Vanmiddag ga ik met een vriendin mee kijken naar een palomino Quarter merrieveulen.
Waar moet je bij zo'n diertje op letten Verward
Bij een Gelderse of Tuiger weet ik precies wat ik wil zien, een mooi brutaal veulen met heldere wakkere ogen, blij karakter, wat z'n staartje en nek erop zet en kan draven zonder de grond te raken Haha!
Maar wat zijn nu kenmerken voor een goed Quarterveulen.
Ze staat bij de Sylvesterranch?? in Blesdijke.

Volgende vraag: wie weet er verder nog goede palomino's te koop, mogen ook oudere paarden zijn.
Hoeven niet perse western gereden te zijn want ze wil er ook gewoon engels mee kunnen rijden.
Hij is ook niet voor de western wedstrijdsport maar vooral bedoelt als fijn betrouwbaar bospaard.


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:54

Is dat het veulen met de vader I'm so Brio?
Ik zou vooral op het karakter letten en of je benen er een beetje normaal recht onder staan. Of de schouder er niet te stijl in ligt en of e genoeg ruimte tussen de voorbenen is.
Heel veel plezier en als het dat veulen is wat ik bedoel wel even een foto voor mij maken dan hoor Haha!

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:12

Ik denk dat een Quarterveulen niet anders zou moeten ogen dan een WPN'er. Qua benen is er geen verschil en qua uitstraling ook niet.
Hooguit kunnen de spieren al meer aanwezig zijn dan je gewend bent.
Halsaanzet mag wat lager en idd een A tussen de voorbenen/borstbeen.
Verder moet ze net zo ruim kunnen draven als elk ander paard ook mét 'staartje' erop Lachen

Verkijk je niet op het gezegde dat Quarters altijd van die rustige coole paarden zijn. Er bestaan net zoveel verschillen in karakters als bij 'gewone' paarden.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:12

denk niet dan ie van brio is, als ie bij silva staat zal ie wel van golden boy zijn.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:49

Voor een betrouwbaar bospaard zou ik niet voor een brutaal veulen gaan bij de Quarters. Maar wakker uit zijn ogen kijken moet hij wel...Ga je voor een hengst- of een merrieveulen?

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:30

Hij is niet voor me zelf maar voor een vriendin.
Het liefst heeft ze een merrie maar het maakt niet veel uit, een hengst wordt wel gecastreerd.
We hebben al wel een paar hele mooie gezien maar de vraagprijs is vrij hoog.
Het gaat voornamelijk om de kleur, het moet een vrij donkere palomino zijn.
Haar vorige pony was nl. een palomino en is een paar weken geleden op 31 jarige leeftijd overleden.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:38

Aan een Quarter met papieren hangt nu eenmaal een behoorlijk prijskaartje.
Als je vriendin niet geïntresseerd is in wedstrijden of fokken....waarom zou ze dan persé een Quarter zoeken?
Er zijn veel paarden die een niet te grote maat hebben, betrouwbaar zijn en wellicht ook nog met de kleur Palomino.
Met de aankoop van een Quarter heb je geen garantie op dat coole karakter, want er zitten best wat heethoofden tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:16

Ze hoeft ook niet perse een quarter, ze zoekt een palomino tussen de 1.50 en 1.60.
De meeste daarvan zijn toch quarter gefokt.
New forrest en Welsh zijn vaak toch kleiner en binnen de rijpaarden komt de kleur maar heel erg weinig voor.
Ze is 35 en wil dus niet op een paardje rijden dat kleiner is dan 1.50.
Dua als iemand wat weet.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:27

Er was hier toch iemand op Bokt die een Palomino ruin te koop had staan? Paard zonder papieren? Is dat geen paard voor haar?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:28


Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:01

Ik denk dat die te klein is, het moet toch wel minimaal 1.50 zijn.
Ondertussen is ze zelf ook op Bokt onder de naam Bravura.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:14

Ik denk dat je met de eis van minimaal 1.50 een heleboel Quarters als niet voldoenend kan uitsluiten...en helemaal als je een Quarterveulen koopt weet je nooit hoe groot hij of zij uiteindelijk gaat worden.

Je suis Charlie.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:28

Hoi allemaal! Lia vroeg voor mij wat rond, maar ik zit nu ook op Bokt (sinds vandaag). Het geeft niet als het een paardje met pit is, graag zelfs! Wat mij echter zo bevalt aan quarters is dat ze zo nuchter zijn in hun hoofdje! Ik heb vroeger ook veel western gereden met Maykel, de pony die helaas te vroeg is heengegaan. Ik zeg echter niet dat ik het western rijden beheers! Moet vast nog veel leren op dat vlak. Het type spreekt mij ook zeer aan, dus....ga ik daarvoor! *LOL* Groetjes Armanda

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:54

Hoi Amanda, welkom op Bokt.
Ik heb je ook al een mailtje gestuurd, maar via Bokt PB'en is wel zo makkelijk Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:22

Even een klein vraagje Bravura...wil je echt niet kleiner dan 1.50m?

Je suis Charlie.


charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:31

is het nog wat geworden met het veulen Verward

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:49

Je bedoelt Desert! Een erg leuk veulen, een echte merrie, een echt dametje. Ik ben helemaal gek van haar (maar ja, ik heb al een paard hè?). Het lijkt er inderdaad op dat ze donker gaat worden.
Ik ben benieuwd wat je van haar vond!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:04

Ik vind het een beetje raar dat het per sé een palomino moet zijn. Waarom niet gewoon een paardje wat goed bij je past en de kleur voor lief nemen?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:50

Helemaal mee eens!
Je beperkt jezelf behoorlijk als je persé een Palomino wil.
In mijn optiek is de kleur het allerlaatste waar je naar kijkt....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:38

Ik kan me voorstellen dat je toch in eerste instantie gaat voor het ideale paardje dat je voor ogen hebt. Dat het in de realiteit anders kan uitpakken en je kans hebt om ergens tegenaan te lopen waar je verliefd op wordt en wat helemaal niet aan het beeld voldoet wat je oorspronkelijk in je hoofd had weten de meesten van ons wel...

Je suis Charlie.

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:06

Ik kan me best voorstellen dat iemand voor een leuk kleurtje valt,endaar is ook helemaal niets op tegen, en palomino's lopen er heel wat van rond en ook hele goeiuh!!!!!!!!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:02

Is het vreemd dat als je 26 jaar lang palomino's op stal hebt gehad, je dan graag weer een paardje in die kleur wilt, tussen de vossen? Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft! Ik moet jullie wel gelijk geven dat het een paardje moet zijn die bij je past en je aanspreekt, het moet uiteraard ook klikken tussen paard en ruiter/verzorger/oid. Ik vind pinto's, red-roan, schimmels ook prachtig, maar tja.... Bloos!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:42

Ik denk dat er niks mis is met het zoeken naar een bepaalde kleur. Ik ben bijv. geen 'vossen'mens. Maar je beperkt wel je mogelijkheden en verlengt je zoektocht (en verhoogt de prijs Lachen )

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:25

Ik vind bepaalde kleuren ook niet zo mooi. Vreemd genoeg schijn ik een van de weinige te zijn die palomino's niet zo mooi vind Vriendjes zijn?

Maar toen Flyinghigh vroeg of ik interesse in Digger had en mij een foto mailde toen dacht ik; "leuk paard maar die kleur vind ik Lips are sealed "
Toch ben ik gaan kijken en verliefd geworden. Nu vind ik heteen hele mooie en vooral aparte kleur en ben ik er helemaal Lovers op!

Dus kleur zegt zeker niet alles!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:35

Xono, als jij nu opnieuw zou kiezen en er zou een geweldige paint voor je neus staan tussen een aantal anderen...naar welk paard zouden jouw ogen het eerst trekken??? Eerlijk beantwoorden *LOL*
Daarna kijk je zijn naar bouw en dan kijk je of het "klikt"...toch?
Je hoeft inderdaad niet een UITGESPROKEN voorkeur te hebben, maar een, voor jou, aantrekkelijk uiterlijk spreekt toch wel mee Knipoog lijkt me..

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers