Pjelk hoest een beetje, wedstrijd afzeggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pjelk hoest een beetje, wedstrijd afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 18:42

Morgen heb ik een wedstrijd met Pjelk in een andere manege (Delfzijl). Vandaag hoestte hij echter onder het rijden. In de stap was er niets aan de hand maar bij het aandraven hoestte hij zomaar vijf keer Verdrietig . Daarna liep hij wel weer vreselijk te briesen (dat schijnt een goed teken te zijn Verward ).
Ik heb hem dus eerst nog even aan een lang teugeltje laten stappen maar ben daarna toch nog aan het werk gegaan. We hebben gedraafd, gegaloppeerd en nog een sprongetje gemaakt waarbij hij steeds niet hoestte.

Hij komt ook niet ziek over; is oplettend in de stal, niet sloom onder het rijden en snottert ook niet. Ik vind het dus niet zo ernstig lijken en zou in normale gevallen morgen gewoon gaan rijden. Mocht hij dan weer vreselijk hoesten dan kan de DA altijd nog komen. Maar als ik nu naar die wedstrijd ga en Pjelk draagt wel iets bij zich, dan kan hij zomaar heel veel andere paarden besmetten. Bovendien zijn hier al meer paarden die hoesten en Pjelk is er heel vatbaar voor Scheve mond ...

Wat zal ik nou doen?

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:10

Ik zou gewoon gaan als ik jou was. Je zegt dat ie 1x vijf maal achter elkaar hoestte en daarna niet meer. Hij kan wel even wat in z'n keel hebben gehad, dat begon te irriteren toen hij nagaf en door te hoesten was hij ervan af. Niet elke kuch die je paard geeft is meteen ernstig.

Gewoon gaan en heel veel succes OK dan!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:25

even opletten of het iedere keer hoesten is bij het begin van het rijden,anders toch na laten kijken.
ik had ook te lang gewacht bij een merrietje en die moest toen maanden op de ventipulmin en zaagsel en op de weide.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 17:36

casanova schreef:
even opletten of het iedere keer hoesten is bij het begin van het rijden,anders toch na laten kijken.
ik had ook te lang gewacht bij een merrietje en die moest toen maanden op de ventipulmin en zaagsel en op de weide.



Ja Pjelk is ook best gevoelig voor hoesten en heeft de afgelopen twee winters ook maanden stil gestaan vanwege het hoesten. Vandaar dat ik daar zo voorzichtig mee ben.
Ik ben echter toch gegaan en vandaag was Pjelk weer zo kwiek als wat. Hij heeft geen een keer gehoest en was heel vrolijk (haast een beetje te snel) en ik was eerste met 168 punten.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:51

Heej toppie, Gefeliciteerd OK dan!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 23:50

Dankje Lachen !

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:21

Je kan voortaan in de wintermaanden extra foenegriek bijvoeren *LOL* Dit helpt hoesten voorkomen.

Vingers aflikken en ze vinden het vaak nog lekker ook Vingers aflikken
maahjah ik heb makkelijk praten... want mijn paard eet zelfs een biefstukkie op als je het voor ze neus houd volgens mij Verward
hahahaha net een vuilnisbakkie Knipoog

maar suces verderzzz

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:25

Je hebt er paarden/pony's bij die standaard bij het eerste drafje even hoesten.
Zolang het na een paar keer over is, je geen snot ziet en Pjelk geen koorts heeft zou ik gewoon gaan hoor!
Succes!