Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Tessebes schreef:Vergeet niet dat een APK niks beloofd voor de toekomst. Een APK wil alleen zeggen dat de auto op dat moment veilig genoeg is om op de weg te rijden, maar daar houdt het ook verder mee op.
Ik hoop dat hij verlopig even meegaat. Ik denk dat het iig beter is dat je je andere auto de deur uit hebt gedaan.
Honeybee schreef:De band, waar het om gaat, heeft nog voldoende profiel hoor Pas beneden een bepaald profiel mag deze niet meer gebruikt worden. Alleen als het profiel tussen een bepaalde waarde ligt, wordt dit op het keuringsrapport aangegeven. Daar komt bij... hoe weet jij dat er geen steekproef is geweest? Deze is er namelijk wél geweest.
joyce B schreef:Sandra... Waar heb je op gesolliciteerd?
Honeybee schreef:Kijk maar eens op een keuringsrapport (voor de banden) Op een keuringsrapport moet ook altijd aangegeven worden wat er in de toekomst aan zit te komen. Zo is dat ook met banden het geval. Ook San is werkzaam geweest bij een autobedrijf en heeft er jaren boven gewoond. En auto'tje is vrijdag gekeurd. En ja, er is een officiele steekproef geweest. Was er zelf bij.
Sorane schreef:Een auto wordt pas APK goedgekeurd als er op de korte termijn niets kapot zal gaan. Er kunnen altijd onverwachte dingen komen, maar als er op jouw keuringsrapport staat dat je banden eerdaags vervangen moeten worden, had die auto nooit goedgekeurd mogen worden.
Die man is dus erg gelukkig dat er geen steekproef op die auto is geweest anders had ie een probleem (3 waarschuwingen en je bent APKmeester/station af)...
Oscar"]
[quote="Sorane schreef:Een auto wordt pas APK goedgekeurd als er op de korte termijn niets kapot zal gaan. Er kunnen altijd onverwachte dingen komen, maar als er op jouw keuringsrapport staat dat je banden eerdaags vervangen moeten worden, had die auto nooit goedgekeurd mogen worden.
Die man is dus erg gelukkig dat er geen steekproef op die auto is geweest anders had ie een probleem (3 waarschuwingen en je bent APKmeester/station af)...
Oscar schreef:Hoe bedoel je dat precies ?
Als je bijv. de remweg van een oldtimer (die van ons is 41 jaar oud ) neemt, dan kan hij zich nooit meten met een moderne auto.
Toch is het voldoende om goedgekeurd te worden, ook al voldoet hij eigenlijk niet meer aan de eisen van deze tijd.
In welk opzicht zijn ze volgens jou strenger ?
Profiel is profiel zou ik zo denken, daar staat toch gewoon een minimum voor ?