bijt pony!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

bijt pony!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:27

OK dan! Bloos hooi mensieesssss Lachen Lovers
mijn lievelings pony bijt mensen en valt mensen aan,
niet als ondeugendheid of een beetje happen maar echt bijten. hij is vroeger mishandeld geweest, een mep geven als hij bijt doe ik dus niet (ga ik ook nooit doen ook) want ik wil dat hij vertrouwen in mijn krijgt en niet dat hij bang voor me is!!!
Hebben mensen tips om hem meer vertrouwen in mij te laten krijgen??????? Vingers aflikken Ach gut Cheese! Pling Bloos! Verward *LOL* Lovers Schijnheilig Cool Tong uitsteken Huilen Boos! Knipoog Scheve mond

PLEASE?????? Huilen

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:48

Dubbele topic?

Toch je pony laten weten dat hij niet mag bijten evt. wel met een tik.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:45

Een paard kan pas jouw vertrouwen. Als het ten eerste weet waar hij aan toe is, en dat jij duidelijk boven hem staat.
Dus het is belangrijk om hem duidelijk te maken dat hij niet mag bijten. Dit kun je doen door je groot te maken, je heup naar voren te duwen en hem van je weg jagen. Direct als hij reageerd maak je je weer normaal en ga je verder waar je mee bezig was. Reageerd hij hier niet voldoende op. Dan kan het even hard op de grond slaan met een zweep of touw goed helpen. Hij mag niet zonder toe stemming binnen een meter rondom je komen. Is dit duidelijk dan zul je merken dat hij rustiger word en niet meer bijt.
En om het vertrouwen nog verder te vergrote is grondwerk heel goed. Belangrijk is consequent en duidelijk zijn. En dit op een zekere rustige manier.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:21