NRPS na- en herkeuring + verrichtingsonderzoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

NRPS na- en herkeuring + verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 09:23

Wie is er naar de na- en herkeuring geweest gisteren of naar een van de verrichtingsdagen onderzoeken?


petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 15:25

is er niemand geweest?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:27

Karel vast wel... met regenjas, zonnebril en hoed Haha!
En Han Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 15:40

heb enkel de lijst van de 3 doorverwezen hengsten naar de derde bezichting kunnen afhalen. Nou ja hun afstamming verder staat er niets op de site. Nogal frustrerend.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:10

Er zijn er gister maar drie doorverwezen van de 30 aangeboden hengsten...Weinig goede verhalen gehoord vandaag Bloos Lijntje voor het vrijspringen schijnt niet zo fijn gestaan te hebben


Ik heb de uitslagen van vandaag niet bij me(had zelf geen boekje), maar ik weet wel welke hengsten erdoor zijn

1. Curtis(casper) is erdoor, geen spectaculaire cijfers. Geloof stap, draf voldoende en springen ook niet super, maar goedgekeurd voor 1 jaar met een voldoende voor algemene indruk

2. Country(carl) Wordt niet gehandhaafd voor de fokkerij

3. Composer van de Beekerheide, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar is er dacht ik wel doorheen(of hij moet nog een naverrichting doen, maar volgens mij was dat Valentino)

4. Kaliedo van KLaverborch(kierow van klaverborch?). Niet bekend, was niet aanwezig

5. FS Harry Potter(FS Don't Worry). Goedgekeurd met aardige cijfers, volgens mij de beste pony G voor basisgangen, voldoende voor rijproef en goed/zeer goed voor springen en vrij springen + karakter.

6. Valentino(vitano). Moet volgens mij nog een naverrichting lopen, anders is hij goedgekeurd en moet catalologusnummer 3 nog een keer terugkomen op 11 februari.

7. Star van Vreeburch(sergi van vreeburch). Heeft verrichtingsonderzoek niet afgemaakt in verband met koliekklachten vandaag.

8. Moran ox(monitor ox). Gehandhaafd voor de fokkerij. voldoende voor stap en draf, goed voor galop en goed/zeer goed voor springen onder de man en vrij. Hele goede cijfers voor karakter en stalgedrag.


Pin me er niet op vast, want het is helemaal uit mijn hoofd, maar het klopt wel ongeveer

Paarden komen in een volgend bericht

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:23

Vervolg:

9. Just Royal Dancer(Jazz x fruhling). Goedgekeurd. ZG voor stap en draf, voldoende(?) voor galop. Springen niet zo denderend, maar ik dacht wel een goed voor vrijspringen?

10. Winslow(weltmeijer). Niet gehandhaafd voor de fokkerij Vond er zelf ook niet zoveel aan, eerlijk gezegd Bloos

11. Kanut(krimh ox x Zuidpool). Gehandhaafd voor de fokkerij. Aardige cijfers, maar mijn favoriet zal het niet worden

12. Sumaril(lancet x Ulft). Gehandhaafd voor de fokkerij. Ik geloof G voor stap en draf, voldoende voor galop. Springen wel aardig.

13. Don Matcho(Donnerhal? x Matcho). Gehandhaafd voor fokkerij. Fijn lopen en viel me met springen erg mee(geloof v-g ofzo?).

14. Washington(whinny Jackson x ircolando). NIet aanwezig op verrichtingsonderzoek. Wordt op de naverrichting verwacht.

15. Royal Highness(royal bravour x Lauriston). Gehandhaafd voor de fokkerij en tevens beste hengst van de verrichting! (Deze weet ik helemaal zeker). Goed voor alle drie de basisgangen + rijproef, ZG voor vrijspringen, Goed voor springen onder de man, Zeer goed voor karakter, Goed voor stalgedrag, Algemene Indruk Goed.
(mogen jullie raden van welke hengst ik een veulentje verwacht Knipoog )

19. Don Ruto(Donnerhal?). Gehandhaafd voor fokkerij Was wel een aansprekende hengst en viel me met springen ook niet eens tegen
Cijfers durf ik echt niet meer te zeggen.

Catalogusnummer 16 is niet aangeboden ivm overlijden(Wild romance: weltmeijer x Airport), catalogusnummer 17(de florestan) en 18(de baloubet de rouet, dacht ik) hebben verrichtingen afgelegd in het buitenland. Cijfer voor stalgedrag is overgenomen.



Alle hengsten hadden een Goed voor stalgedrag trouwens! Zowel de pony's als de paarden!
Star van Vreeburch en Valentino(of Composer?) hebben ook al een G voor stalgedrag genoteerd staan.


Tevreden zo Verward
Wedden dat het morgen op de site staat voor je dit leest...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 18:26

Sorry, gomir voor al je werk dat je erin gestopt hebt maar heb het vandaag inderdaad eerder gelezen op de nrps site dan jouw verslagje. evengoed ben ik er heel blij mee. persoonlijke mening kunnen ook van belang zijn nl. Ik vind ook niet iedere hengst zo bijzonder die de jury's goedkeuren. smaken verschillen en dat is eigenlijk maar goed ook. Zal de hengsten wel op video nemen op de hengstenshow dag volgende week zaterdag.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:36

Het stond er pas tegen een uur of vier op vanmiddag dus het was nog wel de moeite Knipoog

Ik ben er zaterdag ook dus misschien zien we elkaar nog wel

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marjolein88

Berichten: 4042
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:29

heeey !
Ik heb idd gehoord dat de pony's tegen vielen.
Wij zelf waren erg benieuwd hoe FS Harry Potter ( v . FS Don't Worry)
het zou doen... want wij hebben nu een 3e bezichtiging hengst (Di Caprio du Bois ,1 van de 4 doorgewezen pony's )en die is ook van FS Don't worry.
En het scheen dat FS harry Potter wel uitstak boven de rest...
Wij zouden eigenlijk Vrijdag de uitslag krijgen van het rontgenonderzoek maar dat hebben we helaas nog niet gehad... we zijn wel heel benieuwd want als alles goed is .. dan is hij goedgekeurd... en dan volgend jaar ook verrichtingen ...


groetjes Marjolein

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:46

Ik vond Harry Potter tegenvallen onder het zadel. Hij was zeker beter dan de andere pony's, maar ik kon er niet echt warm van worden
Vond zijn achterbeen niet denderend en springen viel me ook wat tegen onder het zadel.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:28

gomir schreef:
Ik vond Harry Potter tegenvallen onder het zadel. Hij was zeker beter dan de andere pony's, maar ik kon er niet echt warm van worden
Vond zijn achterbeen niet denderend en springen viel me ook wat tegen onder het zadel.

ik vond m vorig jaar op de keuring al qua type erg tegenvallen een hele gewone pony!
Dit jaar zit er een mooiere dont worry tussen, maar goed daarom ga ik dekken met een andere deutsches reitpony wellicht dat daar iets leuks uitkomt! Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:44

Jaaaaah, Moran is door!!!!! OK dan!
|Ik hoorde het vandaag van de eigenaar... khad dit topic nog niet gezien ander had ik het al eerder geweten, maja nu weet ik het *LOL*
Weet ik ook precies wat kwa cijfers mn veulen voor een pappie krijgt, een hele goede... ookal heeft ie voor de gangen een iets te lage (jajajaja ik ben bevooroordeeld... Haha! ) beoord4eling gekregen, want ik vin hem wel mooi lopen! En zowieso heeeel goed springen!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:38

Ik vond Harry Potter in januari ook al niet spectaculair, maar ik had er onder het zadel toch wel meer van verwacht


Verwacht jij een veulentje van Moran Robbie Verward
Ik vind het een fijn dier
Ik ken moran al wat langer en vind de beoordeling terecht. Hij sprong vrijdag echt heel goed, de stap en draf zijn niet bijzonder maar wel correct

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 08:09

geen echte uitschieters nog bij de paarden nog bij de pony's. Toevallige bladerden we gisteren wat in de hengstencatalogi en er zitten blijkbaar al enkele Don't Worry nakomelingen in het hengstenbestand. Dat er ander bloed nodig is bij de pony's kan ik beamen maar teveel van een zelfde vader is ook niet goed. Idem zie ik bij de paarden daar beginnen we toch ook al aardig met Rubinstein I bloed te zitten. Gelukkig zijn de moederlijnen van de hengsten toch anders.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:18

[quote="gomir"]Vervolg:



12. Sumaril(lancet x Ulft). Gehandhaafd voor de fokkerij. Ik geloof G voor stap en draf, voldoende voor galop. Springen wel aardig.

quote]


Heb je hem ook gezien, Sumi is zon schatje he Lovers

Kiekeboe

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:45

Ik heb op 4 oktober bij de late veulenkeuring van dhr. V.d. Wal het advies gekregen om mijn merrie door Harry Potter te laten dekken, heb daar zelf nogal mijn twijfels bij. Mijn merrie (pony) is van Conqistador en met van moeders kant onbekende afstamming. Als ik dit zo lees begin ik nog meer te twijfelen.

Gratis af te halen mooie jonge katten

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:47

Ik heb hem wel gezien en hij had wel een leuk koppie, maar ik vond hem een beetje 'propperig'.
En ik heb me eerlijk gezegd vooral zitten ergeren aan de te grote, klapperende gouden frontriem met de grove wit onderlegde neusriem erbij...Clown Dat leidde nogal af Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:48

dhr. V.d. Wal Huilen

Zoekt snelle achterbenen en veel schoudervrijheid.

Heb hem gezegd ,dan maar eens op de baan van Wolvega te gaan zoeken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:46

[quote Gomir]Verwacht jij een veulentje van Moran Robbie

Jazekers.... nou ja ik eigenlijk niet natuurlijk, maar mn merrie zekers te weten wel!! Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:49

hanna schreef:
Mijn merrie (pony) is van Conqistador en met van moeders kant onbekende afstamming. Als ik dit zo lees begin ik nog meer te twijfelen.


Ik had een Hamad merrie, ging goed samen met Idzard Haha!
En ook met Maroukh, maar die kent niemand Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:44

Ik wel Missouri en creatief vind ik het wel, of het ook wat gaat worden durf ik niet te zeggen, zou het zelf niet in mijn hoofd halen *LOL*

Spannend Robbie Mijn merrie is drachtig van Royal Highness
(die mocht samen met Moran op de wagen Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:52

gomir schreef:
Ik wel Missouri en creatief vind ik het wel, of het ook wat gaat worden durf ik niet te zeggen, zou het zelf niet in mijn hoofd halen *LOL*


Ken jij Maroukh? OK dan! Die is maar 2 jaar in Nederland geweest, en eigenwijs als ik ben... Haha!
Twee keer een prachtig hengstveulen, een helaas verongelukt op 3jarige leeftijd en een leeft nog, maar is geexporteerd. Geweldige springers en supermooi!

Ik had ook: Wellborn x Hamad x Cold Cash x Aswan x Salon Haha! mooi bloed of niet! Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:00

Dat onderste vind ik niet eens heel vreemd hoor Verward

Maar maroukh op een hamad-merrie zou ik zelf niet bedacht hebben (ik heb toevallig wel mijn huiswerk gedaan Haha! )
maar ik ken de merrie natuurlijk ook niet persoonlijk

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:56

Ik geloof dat petraaken dat schreef, nrps heeft echt ander nieuw bloed nodig! ik vind dont worry net weltmeyer maar dan in pony formaat, pracht pony maar daar lopen er idd gnoeg van rond, daar ben ik het mee eens. Evenals ponys met het dressman bloed, dus blijft er voor mij niks anders over dan een dressman en dont worry vrije hengst te nemen!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:16

Vind ik een goed plan Gabrycha

Ik vind die (halve) Anglo van eurocommerce trouwens ook niet zo'n slecht plan, maar voor die man zal het NRPS wel niet interessant genoeg zijn (hebben wij het daar niet al eens over gehad via pb Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 52 bezoekers