Meerdaagse Elfsteden bokttocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 19:02

Frank en ik kwamen met het volgende idee...

Een aantal jaren geleden werd er hier in Friesland altijd een elfsteden rit te paard georganiseerd. Voor zover ik weet gebeurd dit niet meer. Maar misschien is het een idee om een elfsteden bokttocht te organiseren voor volgend jaar? Deze zal dan een aantal dagen duren en er moet uiteraard stalling zijn en overnachtingsmogelijkheden. De rit zou dan traditiegewijs in Friesland worden georganiseerd. En langs allerlei Friese plaatsen gaan. Nou is onze vraag of hier animo voor is en of er mensen plaatsen weten waar ruiter en paard kunnen overnachten. Alle serieuze suggesties zijn welkom.



_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-11-12 18:40 ]</font>


marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 19:48

lijkt me leuk om mee te doen maar heb geen pony wel een verzorgpony maja en het is wel wat lang niet?
ik kan het niet lang volhouden iig

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:26

Ik schat dat het een kilometertje of zestig, zeventig per dag wordt. En dan vijf of zes dgn. Wat dacht jij daarvan Sandra?
Dat zijn zo'n beetje de afstanden die ik toen gereden hebt. Erg goed te doen als je een paard met een gemiddelde conditie hebt.

Frank.

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:52

Hoi,
Ik wil wel mee, maar mijn paardje heeft niet zo'n conditie en staat de hele winter met een dikke winterjas buiten en midden in de zomer niet ze is al 18 en verhaard slecht en krijgt vroeg haar wintervacht dus niet te ver.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 01:05

Met die afstanden ben ik het helemaal eens Frank. Lachen Waar men ook rekening mee moet houden is dat de paarden goed ingeent en ontwormt zijn.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:55

Wat een ontzettend leuk idee Lachen

Het lijkt me erg leuk om mee te rijden, en misschien dat er nog meer mensen zoals Lunatic en Wennie van onze stal mee willen. Ga het vandaag eens in de groep gooien Haha!

Jullie spreken over volgend jaar toch Verward Over welke maand spreken we dan? Het lijkt mij dat je bij de VVV veel nuttige informatie kan krijgen over slaap/stalplaatsen voor ruiter en paard.
Ik ben in ieder geval serieus geiintresseerd om met zoiets mee te doen. Kunnen jullie me een beetje op de hoogte houden? En als jullie hulp nodig hebben....
dan moeten jullie maar ff pb-en.
Groetjes Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 12:17

heel misschien als ik het lichamlijk aankan dat ik ook wel meega met nina. het lijkt me super maar ik moet eerst kijken of ik het tegen die tijd lichamelijk aankan.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:52

Ik ben serieus geinteresseerd maar het is wel afhankelijk van de conditie van mijn paardje op dat moment, wat dat betreft zie ik de afstanden graag iets minder . Ik vind dat nu nog moeilijk te voorspellen, het kan goed zijn dat het nog te veel voor haar is, ze is nog jong. Wanneer hadden jullie ongeveer in gedachte?

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:46

Ik denk dat half Juli, begin Augustus wel een mooie maand is om de rit te gaan maken. Heb ik tenminste vakantie... Een kilometertje of zestig zijn mooie afstanden, niet te weinig en niet teveel. Het is wel een lange tocht hoor! Dus moeten de afstanden echt niet te kort worden. Daarom is het verstandig om alleen mee te gaan als je zelf in vorm bent, maar zeker ook jouw paard! Hij (of zij) hoeft echt geen top conditie te hebben hoor. Maar zaken als nieuwe hoefijzers en een goede tuigage zijn gewoon belangrijk. Als je maar het idee hebt van; Ik haal het niet, kun je beter niet mee gaan. Dit is allemaal ter laste van de andere ruiters die mee doen.
Ikzelf heb de tocht een jaar of vijf geleden gereden, met vier personen. Ging onwijs goed. De langste dag was een dag van iets meer dan tien uur. Dat is erg zwaar bij 30 Gr. Maar dat zullen we nu zeker niet doen.

Nou, ik hoop dat jullie aan deze info wat hebben.
Mee eens, Sandra?

Grtjs Frank.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank op 2001-11-13 16:49 ]</font>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:20

Opzich vind ik dat een heel leuk idee! Misschien wil ik wel mee.
Aan m'n eigen conditie zal het niet liggen, maar ik weet niet hoe het met Sarah zit.
Nou ja, het duurt natuurlijk nog wel een hele tijd. maar ik vind het toch nog behoorlijk veel voor Sarah, een paar dagen achter elkaar 60 à 70 km. Helemaal als het erg warm is.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:22

erg leuk idee. maar friesland vind ik erg ver weg voor een deel van de bokkers,
misschien over een paar jaar dat ailin en ik mee willen doen nu is ze nog te jong. misschien een idee dat je ook 1 dag mee kan doen dus niet dat je alle dagen meerijd maar 2 dagen of maar 1 dag.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:24

Ik ga dat mijn paardje niet meer aandoen, dat vindt ik wat veel voor haar leeftijd. Er zijn grenzen. Maar als je ideeen nodig hebt, hulp of andersinds ondersteuning, ik ben van de partij. Overigens wordt de elfsteden tocht volgens mij nog wel per koets gedaan, dacht ik. Ik ken in inder geval de man achter deze organisatie. Wie weet wat je eraan hebt. Waarom alle adressen opnieuw uit gaan zoeken als we mogelijk een kant en klare lijst kunnen krijgen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:33

Als ik dan een nieuw paardje heb, denk t haast wel. Wil ik wel mee doen... lijkt me heel leuk.


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 23:28

Het lijkt me heel gaaf. Zal wel goed moeten overleggen met mijn ouders enzo, maar het lijkt me super leuk!!!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 23:57

Het is nooit te warm om paard te rijden. Ik heb de rit toen ook in Juli/Augustus gereden. Als je gewoon een normaal paard hebt, met een normale conditie is het echt héél goed te doen. En als je van jouw eigen paard weet dat het een 'probleem' paard is, en je niet een dag of zes zestig kilometer kunt rijden (wat echt geen onwijze afstand is) moet je gewoon niet reageren. Ga je maar lekker in je vakantie rondjes in je bak stappen een half uur lang!

Sandra en ik hebben min of meer besloten om de rit uitsluitend te gaan rijden met personen van zestien jaar en ouder. Dit in verband met de eigen verantwoording die je zelf hebt.

De zomer is nog ver weg, we zijn nu alleen aan het kijken of het allemaal haalbaar is. Als er genoeg belangstellenden zijn gaan we in het voorjaar met de voorbereidingen beginnen.

Grtjs Frank de Jong.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 02:01

Ik ben het hier dus wel mee eens. Het lijkt mij niet verstandig om ruiters en/of paarden mee te laten rijden die fysiek niet geheel gezond zijn of een slechte conditie hebben. Mijn conditie is momenteel ver beneden peil, maar ik weet doordat ik ook eerder deze rit heb gereden, dat dit wel helemaal in orde moet zijn om te kunnen deelnemen. Dit is dus iets waar ik zelf behoorlijk aan moet werken Lachen


Verder is het zo dat 60 kilometer heel erg veel lijkt, maar in de praktijk valt dit reuze mee. Je begint 's ochtends, hebt genoeg stops voor ruiter en paard onderweg voor het opfrissen en het nuttigen van versnaperingen. En vergeet niet.. de zomerdagen zijn lang, dus erg lang licht.

De leeftijdsgrens hebben we toch maar gesteld, i.v.m. de eigen verantwoordelijkheid van iedere ruiter voor zichzelf en zijn of haar paard/pony.

Ik weet trouwens nog niet wat Frank van het volgende vind, maar mij lijkt het geen probleem als er ruiters zijn die slechts één dag mee willen rijden, alleen bedenk dan wel, dat de plaats waar je start niet de plaats is waar je aan het einde van de rit ook weer eindigt.


PS. Frank, Lachen Niet meteen zo uitvallen hoor! Knipoog

PSS. Ik heb het nog even nagekeken, maar er wordt verschillend per dag een afstand tussen de 40 en 55 kilometer afgelegd, met daar tussenin indien mogelijk ook nog een rustdag. Het gaat dan om zeven dagen in totaal waarvan zes te paard.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-11-14 01:30 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 08:39

Dan kan ik niet mee Verdrietig
En als ik bijvoorbeeld 1 dag mee wil rijden? Kan dat dan wel?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:45

Klinkt erg gaaf, jammer dat Chester dan nog te jong is. Mischien dat ik een paardje kan regelen, en ik denk dat een vriendin van mij, hier zeker voor te porren is! (komt ook op bokt).
Ik ben 19, zij is 22 .
Zij heeft een stoere haf, en ik kan zeker weten wel een paard regelen. Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 04:13

Uiteraard wil ik ook graag mee!
Neem aan dat Flut die rit niet aan zal kunnen omdat ze gewoon nog te jong is, en aangezien Frank ook mee gaat zal Niekje ook niet beschikbaar zijn..
Ik ga even kijken of er iemand is die zijn paardje beschikbaar wil stellen, hou jullie op de hoogte!

p.s. prachtidee!! Lachen

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 14:27

Gaaf idee!!! Als wij vakantie hebben en Henk ook mee wil (fietsend..???) en het tempo een beetje aangepast kan worden aan mijn sjok-Friesje... denk ik wel dat Minne en ik van de partij zijn hoor!!

Groetjes!!

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:33

Ik zou het wel erg leuk vinden, en Bill zou het ook wel aankunnen. Alleen vervoer is voor mij een probleem, heb wel een auto, maar geen trailer etc. Verder is Bill buiten in een groep wel goed te rijden, alleen zou een probleem worden. Ik ben 33 en Bill is dan 13

Goedgekeurd onderschrift :)

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 19:21

het lijkt mij wel erg leuk om mee te gaan, en ik denk dat ik en mijn pony het ook wel aan kunnen ( heb net op school mijn conditie getest en die van goed, jaja Schijnheilig )
Maar het hangt er een beetje van af wie er nog meer mee gaan en natuurlijk of mijn ouder me willen brengen.
Ik ben trouwens 17 jaar ( 18 als we die rit gaan maken)
Ik zal het er vannavond ff met mijn ouders en met de mensen van stal ( = napoleon en lunatic) over hebben.

17 mensen vinden dit leuk

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:54

Wat jammer dat het volgend jaar is, dan heb ik er een veulen bij lopen. Maar als jullie het jaar erna weer gaan organiseren ben ik graag van de partij. Lijkt me een hele leuke ervaring.

Succes!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 01:46

Tsja, ik denk wel dat er genoeg belangstelling is voor de (onwijs leuke en mooie) tocht. Pling Dus we moeten maar eens een keer overleg gaan hebben denk ik! Wat jij Sandra?
Zullen we daar begin aankomend jaar mee gaan beginnen? Dan zijn alle drukke dagen weer voorbij enzo.

Grtjs Frank!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers