waar hebben jullie je paard voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

waar hebben jullie je paard voor?

rijden
9 (11%)
verzorgen
2 (2%)
rijden en verzorgen
56 (71%)
anders nl
11 (14%)

Totaal aantal stemmen: 78


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

waar hebben jullie je paard voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 13:23

Ik vroeg mij af waar iedereen zijn paard voor heeft.
Ik heb hem alleen voor het verzorgen hij was al 27 toen ik hem kreeg en concentreer mij daarom alleen op de verzorging. Doen jullie je paard weg of nemen jullie er een bij als je niet meer kunt rijden?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:28

M'n paard is er niet alleen voor rijdenen verzorgen. M'n paard is m'n alles. M'n spiegel (!!!), m'n uitlaatklep, m'n praatpaaltje, m'n knuffelkuiken, m'n vrijetijdvretertje, m'n tegen-m'n-werk-beschermstertje, m'n maatje, en ja ook m'n rijdier....

Als ik niet meer met haar zou kunnen rijden zou ik haar niet 123 wegdoen, maar liever een goede oplossing voor ons allebei zoeken. Op stal laten staan vind ik niet paardvriendelijk, ze zou dan het land in moeten. Misschien zou ik nog met haar kunnen fokken, zodat ze haar eigen opvolger groot kan brengen. Wegdoen als ik niet meer met haar zou kunnen rijden zou voor mij gelijk staan aan afdanken, terwijl ze zo veel voor me gedaan heeft en voor me betekent..... 'k moet er niet aan denken!

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:34

We hebben meerdere paarden, 1 voor de fok 2 pony's voor het verzorgen en 1 voor de opfok 1 voor het rijden (concoursen) en 1 waar ik vroeger veel concoursen mee heb gereden, maar nu alleen maar voor de fun in de bak of op buitenrit.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:11

Voor het rijden en verzorgen. Als ik een paard alleen voor eht verzorgen zou hebben lijkt me dat vrij saai, al kan je natuurlijk nog steeds veel met hem doen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:26

Bij ons komen er alleen maar bij Haha! . Ik denk niet dat wij gemakkelijk een paard kunnen verkopen.

Maya is veel te klein om op te rijden en is verder een sympathiek kreng. Zij zal niet weg gaan, ze is bij ons geboren en we houden gewoon van die pony.

Rocky heeft enkele jaren goed dienst gedaan maar is toen beginnen sukkelen met zijn been. hij stond gemakkelijk mank. daarom doen we geen dressuur meer met hem, maar recreatief kan hij nog best mee (en heeft daar veel pret in!).

En Destiny zijn we aan het opleren (onder het zdel en voor de kar). Daar is voorlopig dus ook meer verzorgwerk dat rijden aan. Maar we verzorgen ze graag. Ik vind dat een paard in de eerste plaats goed verzorgd moet worden. Rijden is voor als je tijd over hebt Knipoog . (hopelijk wel!)


Soms zie je wel een een paard helemaal alleen in een weide verpieteren. Dan hebben we altijd zin om te vragen of we hem niet bij onze paarden mogen zetten. Maar ja, wij hebben ook een weides te over...

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:36

Voor rijden en verzorgen.
Mocht ze niet meer voor de sport beschikbaar zijn, dan zou ik kijken of er geen oplossing is om haar voor de fok in te zetten en een nieuw paard voor de sport te kopen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:37

anders, namelijk........mijn paardje is mjn alles. we hebben een goede vrienschap.
sommige dingen zitten nog erg tegen omdat ze erg jong is en nog niks kan. maar we zetten door en het komt echt helemaal goed. ik heb mijn paard dus als...... maatje

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:49

Rijden en verzorgen. Toch denk ik niet dat ik voor altijd op hem zal blijven rijden, maar ik zal hem nooit wegdoen. Ik denk dat ik hem dan voor het karretje span en wat meer bezig ga met vrijheidsdressuur. Rijden vind ik ook leuk, maar ik mis het eigenlijk helemaal niet (heb nu al best lang niet gereden, vanwege het weer --> bak)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:58

Mijn paard heb ik voor het rijden en het verzorgen. Met de tijd dat hij niet meer te berijden is wordt het puur verzorging. En ja, er komt dan zeker een ander paard bij om te rijden. Maar misschien komt die al wel eerder.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:09

Ik heb mijn paarden niet voor het louter verzorgen. Dan kan je beter cavia's gaan houden, Ben je ook met hooi en zaagsel bezig maar het is wel een mooi stuk goedkoper.

Toch, als ik het alleen voor het rijden deed, kocht ik geen eigen paarden. Het is echt waar: eigen paard is goud waard.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:23

Mijn paard is me alles: rijden (in de toekomst) en verzorgen.... Ik zal em nooit wegdoen wanneer hij niet meer te berijden is... Dan blijft hij gewoon troetelpaardje......

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:29

Rijden, lol, plezier, alles!!! verzorgen, keuringen (dit jaar voor t eerst etc)

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:29

Ik heb een paard omdat, ja waarom eigenlijk? Haha!
Om samen lol te kunnen hebben, te rijden, prutsen, prullen, om geen vrije tijd meer over te houden, om veel geld aan uit te kunnen geven
Maar het is niet zo dat als ik om wat voor reden dan ook hem niet meer kan rijden hem weg zou doen.. tjee, nee dat vind ik verschrikkelijk oneerlijk. Eens besluit je voor hem te zorgen, dan mag je dat niet zomaar opgeven.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:34

Waarom heb ik mijn pony's? Om van te genieten, ze te verzorgen en met ze te fokken.
1 van mijn pony's wordt gereden door mijn dochter en een ander door een 14-jarig meisje die haar ook op wedstrijden zal gaan uitbrengen.
Het verzorgen van de pony's en het zien van de lol die de meiden hebben met het rijden, geeft mij de grootste voldoening.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 16:36

toch hoor ik mij heen vaak : als ik niet meer op mijn paard kan rijden dan doe ik hem weg. hij is mij te duur om te houden dan. sommige mensen hebben ook het geld niet voor 2 paarden en zodra het paard wat mankeert hup weg ermee. ik zou dat niet kunnen hecht mij teveel aan een dier.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:00

Ik heb mijn pony als meest eerlijke vriend die je maar kan hebben.
Het heeft voor mijn gevoel lang geduurd maar nu, na 2,5 jaar merk ik dat we echte maatjes zijn. Het knuffelen en de rare gesprekken die ik met hem kan voeren vind ik heerlijk.
Maar ook het rijden is voor mij heel belangrijk, ik wil graag goed mn best doen, en wat is er nou leuker dan een sport te doen met je hinnekende vriendje.
Ik weet dat dit misschien penny-achtig klinkt, maar ik heb de laatste tijd zoveel energie die ik in hem heb gestoken terug gekregen.

Tja, en als hij niet meer bereden kan worden, verkopen zeker niet, veels te bang dat hij geen goed tehuis zou kunnen vinden.
Ik zou kijken of ik hem lekker in het land zou kunnen gooien met andere paarden.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:00

Ik heb op rijden en verzorgen gestemt en eigelijk doe ik het ook omdat ik het prettig vind....

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:22

ik heb haar voor rijden en verzorgen en me pony is gezelschapspony maar word ook mee gereden maar meer verzorgen dus.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:50

Ik heb op rijden en verzorgen gestemd maar ik bedoelde eigenlijk anders omdat
ik mijn paardje zie als een goeie vriend iemand waar je alles tegen kan vertellen waar je bij kan huilen lachen en alles wat je je maar kan bedenken...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:59

Voor rijden en verzorgen heb ik gestemd. Paardrijden is mijn hobby, maar als je een paard hebt om te rijden moet je hem nu eenmaal ook verzorgen, en dat doe ik zonder tegenzin.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:57

Anders namelijk rijden, verzorgen, om van te leren, als praatpaal *al luistert ze soms maar bar slecht*
Alhoewel ik dan denk ook wel op rijden en verzorgen kan stemmen, want verzorgen is niet alleen maar borstelen, uitmestten en voer geven.

Dus.....rijden en verzorgen zal het dan wel worden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:07

M'n paard kreeg ik toen ik 15 was, ik wilde graag wedstrijden rijden en meer leren. Nu na 5 jaar ben ik erachter dat ik m'n paard niet alleen heb gekregen voor het rijden het leren, maar ook voor de liefde, de warmte en alles wat een paard je kan geven.
M'n kleine pony kocht ik als gezeldschap voor m'n paard en zij gaat voor de kar. Ik heb haar nu bijna een jaar en ze is gewoon niet meer weg te denken. Die 2 gaan voor me door het vuur en ik voor hun. Zij zijn gewoon een van de belangrijkste dingen die ik nu heb. Als je een verzorgpony of eigen pony hebt merk je gewoon dat je ze niet alleen hebt voor het rijden of het verzorgen maar ze geven (onbewust) zoveel meer..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:30

ik heb voor rijden en verzorgen gekozen maar eigenlijk is het mn maatje, je kan alles tegen hem zeggen, knuffelen, lol mee hebben etc... dus meer dan alleen rijden en verzorgen

............

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 12:31

dus er zijn (aan de poll te zien) eigenlijk weinig bokkers die hun paard alleen als verzorgdier hebben en er niet op rijden?
wat doet iedereen met zijn/haar gepensioneerd paardje? de mijne staat gewoon in pension tussen jonge dieren dat botst nog wel eens. vooral met weidegang mijn oudje kan zich niet echt meer afweren. vraag mij soms af of het beter zou zijn hem naar een rusthuis te doen maar kan geen afscheid nemen en je hebt die bejaardentehuizen hier niet echt in de directe omgeving.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:04

Ik rijd heel weinig, maar dat ligt aan mij zelf. Dat is niet omdat mijn paard beperkingen heeft, maar ik.
Ik doe mijn best om hem zo goed mogelijk te verzorgen op de manier die het beste bij hem past. Ik vind rijden wel leuk, maar dat komt absoluut op de tweede plaats. Daarnaast kan ik er ook van genieten om gewoon naar hem te kijken terwijl hij zich uitslooft op de wei of gewoon staat te eten...

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Niwla en 141 bezoekers