Loop vast op soll brief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Loop vast op soll brief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 14:28

Wellicht omdat ik niet echt lekker ben, maar ik loop helemaal vast er en komt niks nuttigs uit....
Het gaat om een verkoper voor 20 uur in een dierenwinkel....

Geachte heer/mevrouw,

Mijn schoonzus stelde mij op de hoogte van uw vacature verkoper voor 20 uur.
Altijd al is mijn intresse in dieren erg groot geweest, ik ben een behoorlijke dierenliefhebber.
Zelf ben ik in het bezit van 2 honden, vogels, pony’s, vissen en fok ik op kleine schaal cavia’s.
Uw vacature lijkt mij dus een uitkomst om werk en hobby te combineren.
Ik ben 23 en woonachtig in werkendam. Ik ben niet in bezit van een auto, maar gezien de veer verbinding tussen Werkendam en Hardinxveld lijkt me niet dat dat problemen op zal leveren….


Dit heb ik tot nu toe, al steeds verder getikt, weer verwijdert, weer wat getikt, weer verwijdert....
Help! Tong uitsteken


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:31

Nou ik vind dat het al een aardige brief word. Eerlijk gezegt zou ik ook niet weten wat je er nog meer in moet zetten, kort en bondig lijkt me prima. Natuurijk nog wel je persoonlijke gegevens he Knipoog
en hopelijk krijg je de baan!!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:31

Ik vind die eerste zin een beetje raar klinken.
Misschien kan je daar een formelere zin van maken?

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:32

Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze brief een beetje slordig. Het is een beetje een opsomming van allerlei dingen wat een beetje rommelig overkomt. Als je een voorbeeld van een sollicitatie wil moet je even mailen, dan mail ik je er een die ik net voor mijn stage heb gemaakt.
Ik weet niet of je van plan was een CV te maken, maar daar kan overige info in, bijvoorbeeld dat je niet in bezit van auto bent ed.

Succes!

---CARPE DIEM---

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 14:33

komt een cv los bij, daar staan al mijn gegevens in, dus die hoef ik niet nog in de brief te vermelden lijkt me?

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:35

stef schreef:
komt een cv los bij, daar staan al mijn gegevens in, dus die hoef ik niet nog in de brief te vermelden lijkt me?



Wel eerst het adres van de dierenwinkel (of waar je hem heen stuurt)
Dan je woonplaats en datum, dan jou adres, en dan betreft:...
De rest van de info kan in een CV

---CARPE DIEM---

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:37

ik zou echt een indeling maken:
inleiding > hoe kom je aan de vacature, wat trekt je aan de baan
kern> waarom moeten ze jou hebben, wat maakt jou geschikt voor de baan, wat zijn je sterke kanten
afsluiting > waarin je zet dat je hoopt dat je uitgenodigd zult worden. of je zet er bv in dat je na 4 dagen contact met ze zult zoeken oid

verkoop jezelf!!

maar ik snap wat je bedoelt, ik vind het zelf ook erg moeilijk! ik rol altijd overal in en heb nooit echt hoeven solliciteren (mazzelaar)

succes ermee!!

Faber quisque fortunae suae

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:40

Behoorlijke dierenliefhebber zou ik niet zeggen, maar groot liefhebber van.
De brief is idd wat rommelig, wat Clien zegt klopt ook. Je cv zou ik dan wat meer toespitsen op dingen die met dieren te maken hebben, dus meer een dierencv, uiteraard ook de andere baantjes noemen, maar maak gerust ook een apart stukje over je ervaring met dieren. Algemene kennis over dieren is denk ik een pre. Misscihen even een standaard brief op internet opzoeken? Probeer iig volgens een vaststaand schema een minder rommelige brief op te stellen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 14:42

heb in werksfeer nooit wat met dieren gedaan.... Enkel hobby...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:00

misschien andere ervaring in winkels, iets over klantgerichtheid zeggen?

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:08

Ik zou t stuk over vervoer weglaten, en in je cv vermelden dat je geen auto hebt. Verder zou ik in de brief geen opsomming maken van welke dieren je hebt. Gewoon iets van dat je een dierenliefhebber bent, en er veel ervaring mee hebt. In je cv kan je dan zetten wat voor ervaringen.
Verder de indeling die Alet noemt aanhouden, zodat je 3 of 4 alinea's in je brief hebt. Vooral het gedeelte wat jou aantrekt in die baan een originele zin van maken, dus niet zo'n standaardzinnetje van ik wil hier graag werken.
Succes!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:17

Op zich niet verkeerd hoor Stef, alleen de opbouw zou nog wat beter kunnen.

- aanhef (naam, adres etc. + datum + onderwerp "sollicitatie verkoopmedewerkster" + aanhef "Geachte mevrouw, heer"
- Je begint met een inleiding, bijv. hoe je de vacature gevonden hebt (schoonzus zou ik even weglaten, tenzij het een bekende is van de persoon in kwestie, dan naam van schoonzus noemen Knipoog ).
- Waarom zoek je dit soort werk bij deze winkel ? Geef een goede motivatie !
Je motivatie over het soort werk is duidelijk, geef ook even aan waarom je juist bij deze winkel solliciteerd (misschien ken je de winkel omdat je er weleens komt ? - goede service etc. Knipoog )
- Waarom ben juist jij geschikt voor dit werk ? Noem je pluspunten !
- Het stukje over de veerverbinding zou ik er uitlaten, als je uitgenodigd wordt dan heb je nog tijd genoeg om het toe te lichten (wekt imo. alleen maar argwaan).
- Afsluiting.
Een voorbeeld:
Voor een uitgebreid overzicht van mijn kennis en kunde verwijs ik u graag naar mijn c.v.
Natuurlijk ben ik altijd bereid mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.
Graag wil ik u op voorhand bedanken voor uw tijd en aandacht.
Hoogachtend, STEF *LOL*


Als je er niet uitkomt dan stuur gerust even een pb-tje !

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:40

Er zijn de nodige sites waar je opzetjes kan vinden over het schrijven van sollicitatie brieven. Denk als je zoekt via Google dat je wel wat kan vinden. En ook via het arbeidsbureau kan je ook de nodige tips krijgen.

Deze brief zoals die er nu staat zou ik niet insturen.

Succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:49

Heb je ook geen vrijwilligers werk in dieren richting gedaan? Dat zou je ook kunnen vermelden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:58

Oscar heeft een paar hele goede punten.
daarnaast zet ik er altijd in: Ik denk dat ik de juiste persoon ben voor uw vacature want.....etc

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:14

Oscar noemt wat goede punten.

En als ze er niet expliciet naar vragen zou ik niets zeggen over je vervoer, dat is jouw probleem, niet die van hen, om het zo maar even te zeggen.

Dit is iets wat je eventueel in een sollicitatiegesprek kunt noemen.

Hou in gedachten dat iemand die je brief EN CV (Minstens zo belangrijk) leest jou uit moet willen nodigen.
Maak indruk.

Als je wilt kan ik een voorbeeld CV naar je opsturen.
Brieven van mij heb je niet zo heel veel aan omdat het een HEEEEEEEEL ander vakgebied is.

Je CV kan je ook heel goed toespitsen op waar je solliciteert. In dit geval dus je dieren.

Succes!

:evaw:

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:37

stef"]
Wellicht omdat ik niet echt lekker ben, maar ik loop helemaal vast er en komt niks nuttigs uit....
Het gaat om een verkoper voor 20 uur in een dierenwinkel....

Geachte heer/mevrouw,

Mijn schoonzus stelde mij op de hoogte van uw vacature verkoper voor 20 uur.
Altijd al is mijn intresse in dieren erg groot geweest, ik ben een behoorlijke dierenliefhebber.
Zelf ben ik in het bezit van 2 honden, vogels, pony’s, vissen en fok ik op kleine schaal cavia’s.
Uw vacature lijkt mij dus een uitkomst om werk en hobby te combineren.
Ik ben 23 en woonachtig in werkendam. Ik ben niet in bezit van een auto, maar gezien de veer verbinding tussen Werkendam en Hardinxveld lijkt me niet dat dat problemen op zal leveren….


Dit heb ik tot nu toe, al steeds verder getikt, weer verwijdert, weer wat getikt, weer verwijdert....
Help! Tong uitsteken
[/quote]

een beginnetje voor je, dat misschien iets beter uitkomt:

[quote]
Jouw adres

Datum

Adres van de ontvanger

Betreft: sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Een familielid van mij stelde mij op de hoogte van uw vacature in …………… (krant/blad/etc.) van …… (datum). In deze vacature vraagt u om een verkoper voor 20 uur per week.

Mijn grootste interesse is eigenlijk altijd al dieren geweest. Ik heb zelf dan ook een behoorlijk aantal dieren thuis, deze dieren zijn allemaal in gezonde staat en worden zeer goed verzorgd.
[/quote]

Oscar heeft hier ook wat goede punten:

[quote="Oscar schreef:
Op zich niet verkeerd hoor Stef, alleen de opbouw zou nog wat beter kunnen.

- aanhef (naam, adres etc. + datum + onderwerp "sollicitatie verkoopmedewerkster" + aanhef "Geachte mevrouw, heer"

- Je begint met een inleiding, bijv. hoe je de vacature gevonden hebt (schoonzus zou ik even weglaten, tenzij het een bekende is van de persoon in kwestie, dan naam van schoonzus noemen Knipoog ). je zou bijvoorbeeld "een familielid van mij" aan het begin kunnen vemelden...

- Waarom zoek je dit soort werk bij deze winkel ? Geef een goede motivatie !
Je motivatie over het soort werk is duidelijk, geef ook even aan waarom je juist bij deze winkel solliciteerd (misschien ken je de winkel omdat je er weleens komt ? - goede service etc. Knipoog )

- Waarom ben juist jij geschikt voor dit werk ? Noem je pluspunten ! + goede argumentatie

- Het stukje over de veerverbinding zou ik er uitlaten, als je uitgenodigd wordt dan heb je nog tijd genoeg om het toe te lichten (wekt imo. alleen maar argwaan).

- Afsluiting.
Een voorbeeld:
Voor een uitgebreid overzicht van mijn kennis en kunde verwijs ik u graag naar mijn c.v.
Natuurlijk ben ik altijd bereid mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.
Graag wil ik u op voorhand bedanken voor uw tijd en aandacht.
Hoogachtend,

handtekening

Stef + achternaam


Als je er niet uitkomt dan stuur gerust even een pb-tje !

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:39

Op www.werk.nl (site van het cwi) staan ook een aantal tips voor het schrijven van een sollicitatie brief.
Persoonlijk vind ik de brief ook een beetje rommelig, de structuur zoals die bovenstaand door Oscar wordt aangegeven maakt het geheel een stuk netter en overzichterlijker. Veel succes met solliciteren.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:41

Er is geloof ik ook een boek (bij de bieb) waar iets van 150 voorbeeldbrieven instaan. Niet dat je die zo klakkeloos kan overtypen, maar je kan er toch ideetjes uithalen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:49

Van mij alleen even een kleine reactie op een spelfout ... Jij schrijft'intresse...Ik heb geleerd dat dat , 'interesse' moet zijn...(of ik ben gek,dat kan ook hoor).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:55

brief is met behulp van Sonja inmiddels verzonden.... (en met behulp van jullie betreft indeling)
Ben benieuwd...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:59

Succes dan maar!
Ik zal duimen dat het wat wordt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ChanelR, Corien_, dasalijn, dezzie, fohadie, Herfstblad, IASCrawler, janderegelaa, Jungles, Kayleigh__, Lalladidoo, Lestrange01, meniekske, stella92 en 163 bezoekers