Waaraan merk je dat ze drachtig is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Waaraan merk je dat ze drachtig is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 15:35

Wat zijn de eerste tekenen in bijvoorbeeld haar karakter dat een merrie drachtig is? En zie je wat aan haar lichaam?



Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:45

Dat scheelt heel er per merrie!
Mijn merrie werd veel liever naar mij toe, naar de andere paarden toe was ze een regelrechte bitch. Het duurde tot de 10e maand voordat je iets aan haar uiterlijk kon zien.

dootjuuh

Berichten: 497
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:35

in iedere geval ze word dikker:P wij hebben zelf fokpaarden friese en die zijn heel erg onverwachts, we hadden bv een merrie dies moest nog drie weken te gaan toen we met haar zijn gaan lopen voor wat zwangerschaptraining kreeg ze die nacht een veulen je kan het ook heel goed aan haar uiers zien! en het gedrag: dat verschilt per merrie als je een aandachttekker hebt zal ze jou om meer aandacht vragen is ze dat niet zal ze juist wat meer afstand willen, ze gaat ook meer eten maar dat spreekt voor zich

paarden spreken maar we luisteren niet altijd color]
[color=#408000]
profiel vernieuwd neem gauw een kijkje

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:49

het eerste teken was bij mij toch wel karakterverandering. dat was al voor de eerste scan (18 dagen).

dootjuuh

Berichten: 497
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:10

precies!!!

paarden spreken maar we luisteren niet altijd color]
[color=#408000]
profiel vernieuwd neem gauw een kijkje

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:39

karakter verandering... helemaal mee eens!
Maar ehhh soms vraag ik me af of dat dat met alles zo is of let je alleen maar beter op en dat je dingen WIL zien!!!!!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:41

dolly begon na 1 week ineens sjaggo te doen, bijten en bokken enzo, terwijl ze dat nooit had gedaan (dat bijten dan), dus het viel op Tong uitsteken

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:47

mijn pony heeft geen zin om te lopen enzo, ze probeerd me nu uit en als we stoppen wil ze alleen maar knuffelen

Terug van weggeweest

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:52

bij mij begon het al 3 of 4 maanden voordat het veulen kwam, ze werd steeds dikker, en een regelrechte bitch... 2 maanden voor het veulen gingen haar melkklieren opzetten (zitten voor de uier) en 2 weken voor t veulen werd uier zelf dikker. Ze heeft wel een week lang gekegeld... De laatste weken was ze wel een stuk liever, maar de eerste week dat het veulen er was wilde ze iedereen uit de stal hebben.

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:35

Mijn merrie heeft een geweldige vacht! ?Volgens mij puur omdat ze weer (eens) mama wordt. Ze is ook erg voorzichtig met buitenritten enzo, denkt zelf goed mee. Het enige winterseizoen waarin ze geen veulen verwachtte ben ik er prompt twee keer afgebokt, maar nu rijd ik weer gewoon buitenritjes zonder zadel, met halster en halstertouw. Ook heeft ze meer stemmingswisselingen dan de andere paarden. Het ene moment is ze erg aanhankelijk en het volgende moment hapt ze naar haar buurman (die dat erg verwarrend vindt).

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:08

Na de eerste KI wisten we zeeeeeker dat haar karakter heel anders was. Maar mooi dat ze helemaal nog niet drachtig was. Haha! Ik merkte dat haar melkklieren licht opgezet zijn trouwens, terwijl we dus pas op de 12 dagen zitten. Verward Is dat iets met de hormonen ofzo?

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:16

Hmm, onze merrie was ook een keer gust, maar ze was wel 'schijndrachtig'. Ze dacht toen dus zelf wel dat ze dragende was, haar hormonenhuishouding hielp daaraan ook lekker een handje mee!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:29

Uums schreef:
Mijn merrie heeft een geweldige vacht! ?

Die herken ik ! Mijn merrie zag er echt geweldig uit tijdens de laatste maanden van haar dracht. Lekker chunky (spierbundels Vingers aflikken !) en een dieprode, glimmende vacht. Ze zat zeg maar echt op een rose wolk, maakte een supergelukkige indruk en dat straalde er echt vanaf.

De eerste maanden van haar dracht was ze met rijden niet te genieten, daarna was ze juist superbraaf. Dat ging heel plotseling; alsof d'r ergens een knop om ging Verward . Twee maanden voor ze ging bevallen wilde ze ineens niet meer vooruit tijdens het rijden, terwijl ze normaal heel voorwaarts is. Toen ben ik gaan wandelen met d'r om d'r toch beweging te geven. Dat vond ze heel ok Haha! .

Tijdens de laatste maanden was ze superaanhankelijk en wees me zonder problemen aan waar de "kriebel" zat. Die kriebel zat meestal op een plek die je zowat onder je handen voelde verslappen: over haar heupen, over haar kont, onder haar staart ...

Tegenover andere paarden was ze niet anders dan anders.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 23:04

Wij hebben ook een schijndrachtige merrie gehad die dacht dat ze na de avances van mijn ruin Baduh toch echt drachtig was. Of het al helemaal over is weten we niet, als het niet over is verwacht ze over 3 maandjes een veulen. Haha! Wordt lang wachten.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:06

Mijn merrie wordt extremer...als ze goed gezind is is ze veel liever en aanhankelijker, maar als ze ze slecht heeft liggen, .....oren plat naar achteren, been in de schopstand en enorm dreigen. Was voorheen een paard dat ik nog nooit met de oren in de nek had gezien of dergelijke. Ook is ze wat schrikachtiger. Als het veulen er eenmaal is is ze wat drukker maar verder is alles weer normaal....
Ik heb haar deze keer vanaf de eerste maand in omtrek gemeten omdat ze zo enorm uit kan zetten. Iedere maand 2 tot 3 cm gegroeid. Nu op 8 mnd van 2.24 naar 2.40........het wordt weer een joekel!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 23:07

Maar zijn opgezette melkklieren een teken van drachtigheid als dit gebeurt in de eerste 2 weken van de dracht?

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:12

Dat ligt meer aan de merrie.
Een merrie kan chagereiniger worden,
maare bedoel je als ze net gedekt is of ....... als ze dik word?
haha Verward Schijnheilig groetjes, Christy

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:53

Quote van Mac: Tijdens de laatste maanden was ze superaanhankelijk en wees me zonder problemen aan waar de "kriebel" zat. Die kriebel zat meestal op een plek die je zowat onder je handen voelde verslappen: over haar heupen, over haar kont, onder haar staart ...

Hihi, ja onze merrie ook! Ze kan op het laatst niet meer dubbel om zelf met haar tanden aan haar bil te krabben, dus wijst ze aan waar de jeuk ongeveer zit. Boven de staartwortel enzo.. En dan ligt ze ook meteen in katzwijm als je gaat kriebelen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 16:47

Morgen wordt ze gescand, en weten we of ze drachtig is. Spannend dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Maartje78, Manny en 94 bezoekers