bijrijdsters tweede les op manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

bijrijdsters tweede les op manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 10:49

Deze week ging het gelukkig een stuk beter. (Vorige week had ik die topic met het rare slofadvies van die instructrice)

Met heen gaan, zijn we echt door en door nat geworden, maar Pris had daar geen last van (2dekens op) en dus kwamen we toch nog min of meer vrolijk aan. Mijn bijrijdster natuurlijk zenuwachtig. (ze viel er vorige week af, en dat was eigenlijk nog nooit gebeurd, een keer met springen, maar dat is anders)

De les was helemaal rustiger dan vorige week. Mensen die constant over het midden bleven krioelen kregen nu de opmerking ook eens een rechte lijn te rijden. Als extra kregen ze wijken in stap.

Omdat Pris vorige week zo'n verpletterende indruk had gemaakt door te bokken in galop en door te struikelen en zo mijn bijrijdster eraf te laten vallen, heb ik gevraagd of Pris als eerste alleen mocht galoperen. De instructrise antwoorde eerst dat ze eigenlijk niet wist of ze uberhaupt wel wilde dat hij zou galoperen... ze wist niet of ze dat wel aankon! Ik zou zeggen kijk eens in mijn profiel, ze springt met haar en dan zou ze niet kunnen galoperen!

Het mocht dus uiteindelijk wel en het ging dus gewoon super goed! Bijrijdster over de grootste spanning heen en dus een geslaagde middag.

We hebben nu een iets betere indruk achter gelaten en zij hebben op ons een betere indruk gemaakt. Misschien wordt het nog wel wat...

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:05

Het su natuurlijk altijd afwachten waar je terecht komt. Maar er is vooruitgang, en dat is het belangrijkste Lachen

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:35

Fijn dat het nu wel goed ging, ik hoop inderdaad voor je dat het wat wordt!
In ieder geval veel succes.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:26

Fijn dat de instructrice wel je bijrijdster een kans geeft om te kunnen galoperen. En het gaat nu beter worden ...

Succes he

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:31

fijn dat het nu stukken beter gaat !!

dat struikelen van vorige keer vind ik eerlijk gezegt ook niet zo gek,
de bak is daar erg klein!
en de bodem is vaak wat ongelijk, dan zou ik ook struikelen , zeker na een paar bokkesprongen!
maar goed, alles komt dus zo te horen helemaal goed OK dan!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 13:49

ik hoop het wel. Ze leert er in ieder geval lef te hebben en doorzetten... en dat is natuurlijk nooit verkeerd!