HK BWP OUD HEVERLEE BELGIE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

HK BWP OUD HEVERLEE BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 14:52

Aanstaande vrijdag en zaterdag is er de BWP Hengstenkeuring in Belgie.
Wie gaat er kijken? Onze kaarten zijn reeds toegekomen met de post.
Spotgoedkoop in vergelijking met andere keuringen : KWPN en Holstein, deze kosten een fortuin aan inkomkaarten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:47

O, dat zou ik best willen. Kan je daar ook kaarten krijgen?
Moet alleen even kijken of een andere clinic nog door gaat. Anders ga ik wel even denk ik.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 16:56

Aan de inkom kunnen ook nog kaarten worden gekocht.
Het begint reeds om 08u00

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:26

De clinic gaat door, ik zal dus niet kunnen komen.

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:59

De BWP keuring is zeer interessant: goedkoop, gevarieerde internationale bloedlijnen, met holstein de beste springpaarden van de wereld, klein en gezellig. Een aanrader voor gans Nederland : 40 km voorbij de grens.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:02

vegeel schreef:
De BWP keuring is zeer interessant: goedkoop, gevarieerde internationale bloedlijnen, met holstein de beste springpaarden van de wereld, klein en gezellig. Een aanrader voor gans Nederland : 40 km voorbij de grens.


Oud Heverlee ligt zeker niet maar 40 km voorbij de grens, maar een stuk verder!!!

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:14

Sory, maar de afstand voorbij de grens is inderdaad ongeveer 80 km volgens route planner. Maar 80km is toch vlakbij.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 20:45

We zijn dus 2 dagen geweest. Het was een matige jaargang, met wel een aantal goede sportpaarden. Op exterieur wordt jaar per jaar meer toegegeven, en de bewegingen zijn ver te zoeken.
By the way : er was een ganse bus met nederlandse fokkers uit Nederlands Limburg.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:57

Aanvaarde hengsten

1. Baron v/d Bucxtale
Ahorn Z x Lys de Darmen
4. Bengale
Billy du Lys x Pachat II
5. Baileys
Caesar x Hibrahim

11. Barbe-Bleue de Muze
Carnute x Quidam de Revel
12. Bacardi-Orange de Muze
Cento x Darco
22. By me Best
Gottwald x Lugano
28. Bonjour Ter Putte
Lux Z x Quidam de Revel
30. Bacardi v/h Lambroeck
Nabab de Reve x Cash
31. Branco "B"
Nagano x Feinschnitt I
32. Balthazar v/d Roshoeve
Nagano x Lys de Darmen
34. Booster v/h Getehof
Parco x Remondo
35. Balou v/d Heldenlaan
Parco x Pinkus
41. Blue Boy
Poor Boy x Latano
43. Bonfeuer van Koekshof
Quickfeuer x Zeus
47. Bonnie Prince Charlie
Sheyenne De Baugy x Etretat
53.Basje
Utrillo x Apache du Forest
54. Bonapart
Utrillo v/d Heffinck x Darco
57. Arturo v/d Helle
Caesar x Grandeur
63. Bellissmo
Don Renoir x Flemmingh
68. Fiderhit
Fidermark x Sandro Hit
72. Chicago Z
Carthago x Matchero
73.Convento v/d Helle
Contender x Caletto I
75. Freedom
Ferragamo x Acord II
86. Muscaris d'Ariel
Diamant x Laudanum
88. Lansdam
Lansing x Quidam de Revel
90. Tales xx
King of Tales xx x Mansingh xx

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:26

ben benieuwd naar fiderhit: fidermark x sandro hit x contender x landgraf uit holsteiner stam 4511 (kent iemand deze stam?) hij is reeds gekeurd in westfalen

foto's kan je bekijken op http://www.galop.be/

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:49

Ja, ik heb Fiderhit gezien, zeker geen slecht paard!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:43

ik was er helaas niet bij, maar galop is er wel weer geweest...! prachtige hengsten zitten daartussen!

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:44

Iemand de Donrenoir x Flemmingh gezien?

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:01

Ik vond deze 50 ste BWP keuring een matige keuring zonder toppers. In de richting dressuur is de Fidermark de enige aanwinst, alhoewel zijn bovenlijn verre van ideaal is. De Don Renoir is gewoon slecht, met een stijve korte stap. Onbegrijpelijk dat dit paard verder mag. Op Don Renoir bloed zit toch niemand te wachten en zeker niet op een slechte.
Voor springen zijn er geen uitschieters, maar wel enkele fijne springpaarden. Ik vind het wel schandalig dat de 2 de dag praktisch alle paarden gebarreerd waren. Het springen is zo wel heel moeilijk te beoordelen( afschaffen?). Voor de rest was de keuring heel moelijk te volgen en zijn er slechte hengsten zonder exterieur en beweging gekeurd.

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:11

velen delen deze mening

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:52

Daar moeten jullie toch niet van schrikken. Het is al jaar en dag bekend dat BWP geen bewegingspaarden fokt maar wel springkanons. Dat is ook wel het enige waar ze goed in zijn. Het is dat ze fokkers aan het verliezen zijn omdat ze geen goede dressuurhengsten hebben, dat ze nu er een paar goed gekeurd hebben waarschijnlijk. Anders zouden ze geen bal toegeven. Je moet maar eens kijken op welke paarden de Belgische dressuurtop rijdt. allemaal KWPN'ers ofwel Duitse paarden. Ik vind dat dit dus genoeg zegt. Alleen de BRP doet het iets beter vind ik al was de kwaliteit vorig jaar ook beduidend minder dan andere jaren.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:08


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:29

geen al te beste video om zijn beweging te beoordelen. Hengst was veel te gespannen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:50

petraaken schreef:
Daar moeten jullie toch niet van schrikken. Het is al jaar en dag bekend dat BWP geen bewegingspaarden fokt maar wel springkanons. Dat is ook wel het enige waar ze goed in zijn. Het is dat ze fokkers aan het verliezen zijn omdat ze geen goede dressuurhengsten hebben, dat ze nu er een paar goed gekeurd hebben waarschijnlijk. Anders zouden ze geen bal toegeven. Je moet maar eens kijken op welke paarden de Belgische dressuurtop rijdt. allemaal KWPN'ers ofwel Duitse paarden. Ik vind dat dit dus genoeg zegt. Alleen de BRP doet het iets beter vind ik al was de kwaliteit vorig jaar ook beduidend minder dan andere jaren.


Het is natuurlijk wel zo dat je bij BWP mag fokken met om het even welke dressuurhengst van een ander stamboek. In dat opzicht ben je heel wat vrijer in je keuze dan bij het KWPN en is de keuze ook wel een stuk uitgebreider.
IK vind die Fiferhit niet bijzonder. De Alabaster die nu in België is (premiehengst Hannover) ziet er een stuk beter uit. Misschien eentje voor volgend jaar op de BWP keuring?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:25

mij hebben ze niet liggen hoor bij het BWP. Heb je al eens de kostprijs gevraagd om je veulen van een niet-BWP hengst te laten inschrijven? Het is veel goedkoper om hem als 3-jarige te laten overzetten naar het BWP.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:28

Paarden : Veulens van de BWP dekhengsten met buitenlands statuut 150 EUR
Veulens van erkende niet-B.W.P./sBs dekhengsten 150 EUR
Veulens van dekhengsten sBs 5,50 EUR

Opname van niet B.W.P. geboren paarden of pony’s
Paarden : merries via de prijskampen 30 EUR
bron: bwp website

veulens van iedere niet bwp - sbs hengst worden gecontroleerd op DNA via een haarplukje.
ik vind dit een goede regeling, de fokker kan vrij kiezen welke hengst hij neemt, maar wordt min of meer aangespoort om bwp - sbs hengst te nemen.

zo heb ik een merrie drachtig van royal dance (oldenburg) en als ik het goed heb krijg je een royal dance veulen niet in kwpn?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:45

waarom laat je het niet bij Oldenburg. Als 3-jarig dressuurpaard met Oldenburg papieren is het meer waard dan als BWP-er. Mij zien ze er voorlopig niet.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:55

een paard met oldenburg papier duurder of bwp-er?
Ik heb twee jaar geleden een ruin gekocht die oldenburg gebrand is, ik heb er toch geen 100 € meer voor gegeven dan moest hij bwp geweest zijn. Volgens mij koop je een paard op kwaliteit en origine en niet volgens stamboek.

En als je je veulen oldenburg wil inschrijven moet je waarschijnlijk ook lid zijn van dat stamboek met de eventuele problemen i.v.m. de registratie en betalingen (ik versta namelijk geen letter duits!)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:59

Ze spreken wel allemaal engels bij het oldenburger stamboek en komen ook naar België om te registreren. Het lidgeld ligt wel iets hoger, maar met die hoge BWPregistratie kom je er wel goedkoper vanaf. Zeker voor internationale verkoop is Oldenburg interessanter.
Ik weet niet of zomaar alle belgische merries oldenburger geregistreerd kunnen worden, dat zal wsch problemen geven?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:19

ik had het over het veulen van Royal Dance dat hij heeft of verwacht.