Manege Ritsaert 10 jaar geleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Manege Ritsaert 10 jaar geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 21:22

Ik vraag me af of er hier op Bokt mensen zijn die zo'n tien jaar (of langer) geleden op manege Ritsaert in Zwolle reden of rondliepen. Ik ben daar namelijk begonnen met paardrijden en ik ben in 1994 weggegaan. Zou het heel leuk vinden als ik nog eens mensen uit die tijd zou "spreken". Ik ben benieuwd! Lachen

** We can't all be stars, but we can all twinkle **


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:36

Ik ga er met school nu elke woensdag heen. Mijn vraag was het er toen ook zo'n grote zooi wat heeeel slecht geregelt is (met name de paarden)?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 21:50

Nee, ik vond het altijd een hele leuke manege. Misschien niet de meest luxe, maar ze waren er super voor de paarden!! OK dan!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:10

Ohw nouja dat is nu wel anders!!! De pony's zien er heel slecht uit hebben erge drukplekken, super slechte zadels. Nee ik zou daar nooit willen rijden. wij moeten ook op die paarden rijden maar ik vind dat zo zielig!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:14

Anna-JElly: een vraagje, waarom ga je dan ng iedere woensdag?
edit: sorry, dacht dat je typte na school Bloos
ben je verplicht om te rijden dan? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:16

Aangezien dezelfde bedrijfsleider als 10 jaar geleden er nog op zit, geloof ik niet dat ze slecht zijn voor de paarden. Ik weet nog goed dat ik een jaar of 10 inmiddels geleden nog hoorde dat die ponys en paarden er altijd zo gezond bij stonden.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 22:17

Ja, precies, goede vraag. Maarreh... ik was eigenlijk op zoek naar mensen die TIEN JAAR geleden op de Ritsaert rondliepen... Knipoog

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 22:19

Pipo schreef:
Aangezien dezelfde bedrijfsleider als 10 jaar geleden er nog op zit, geloof ik niet dat ze slecht zijn voor de paarden. Ik weet nog goed dat ik een jaar of 10 inmiddels geleden nog hoorde dat die ponys en paarden er altijd zo gezond bij stonden.


Mijn oud-instructeur vertelde me laatst dat mijn allereerste lievelingspony waar ik in 1985(!) op heb leren rijden nog steeds in de beginnerslesjes meeliep. Denk niet dat dat zou zijn gelukt als ze niet goed voor de paardjes waren...
Thanks Pipo, ik werd al een beetje verdrietig... Ach gut

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:37

Dat moet Sansourcis zijn Miramar.........dat was een toppony Haha!

Ik heb altijd een enorme hekel aan ponyles geven gehad, behalve bij de Ritsaert, daar hebben ze zulke superfijne brave ponys!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:22

Ja, dat klopt Sans-soucis... blijkbaar na al die jaren nog steeds "zonder zorgen" Haha!
Leuk om te horen, Pipo. Welke jaren heb jij er les gegeven trouwens?

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:24

94-95 zo beetje.......paarden en pony's Haha!:D

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:16

Ik weet het zeker dat geen enkel paard daar ook maar klinisch goedgekeurd zal worden. Ik vind het persoonlijk de slechtste manege die ik ooit gezien heb.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 19:12

Mag ik even zeggen (en ik denk dat ik als topicstartster dat recht heb!) dat ik het HEEL jammer vind dat mensen altijd wel weer een aanleiding vinden om zaken (maneges, paarden) af te kraken, terwijl het topic daar toch bepaald niet over gaat. Boos! Ik dacht toch echt dat ik gevraagd heb of er nog mensen waren die zo'n TIEN JAAR GELEDEN op de Ritsaert rondliepen. Gewoon, omdat daar de basis is gelegd voor mijn paardengekte en ik benieuwd ben hoe het de mensen van toen is vergaan (als ze hier überhaupt al rondlopen).
Ik zit er dus niet op te wachten dat mensen dit topic gebruiken om hun persoonlijke gal over deze manege te spuien. Als je dat graag wilt, heb je mijn zegen om daar fijn een eigen topicje over te starten. Dan zal ik daar in ieder geval NIET op kijken.

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:20

WAT EEN IDIOTERIE HIER!!

De topicstarter vraagt om mensen te spreken uit een bepaalde tijd van een bepaalde manege.

En is dus absoluut geen topic gestart met de vraag hoe goed of slecht de manege is.
Kwestie van lezen! En niet een andermans topic verzieken met zulk soort berichten, start dan je eigen topic over dat onderwerp.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:34

Ik kom ook voor school af en toe op de Ritseart, okee het is daar een zootje, maar daar kunnen ze niets aan doen, de manege is van een stichting, en die betaald alles, Ze zijn nu aan het bouwen en er komen stallen, vooruit gang toch.
Verder kan ik je niet helpen, heb er nooit gelest .

Kiekeboe

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:04

MiraMar schreef:
Ik vraag me af of er hier op Bokt mensen zijn die zo'n tien jaar (of langer) geleden op manege Ritsaert in Zwolle reden of rondliepen. Ik ben daar namelijk begonnen met paardrijden en ik ben in 1994 weggegaan. Zou het heel leuk vinden als ik nog eens mensen uit die tijd zou "spreken". Ik ben benieuwd! Lachen


Ik zal eens ff kijken of ik mensen weet die daar gelest hebben. Ken wel veel mensen die al aardig lang rijden. Of ze ook bij ritsaert hebben gereden! Zal het is navragen!!

En jongens, als het echt zo slecht zou zijn zoals jullie het doen voorkomen was het vast al lang geen manege meer!! Heb je mensen voor die controleren hoe de boel er bij staat he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:19

littleroosie schreef:
Ik weet het zeker dat geen enkel paard daar ook maar klinisch goedgekeurd zal worden. Ik vind het persoonlijk de slechtste manege die ik ooit gezien heb.


Alle paarden worden daar klinisch gekeurd, tenminste toen ik daar nog rondliep.

Daarnaast is het zo dat er maar weinig manegebedrijven zijn die hun paarden zo gelukkig en gezond houden. De meeste manegebedrijven danken hun paarden af na korte tijd van kreupelheid. Bij de Ritsaert heb ik gezien dat paarden een jaar lang weiderust kregen om van blessures te herstellen. Het mag misschien een oude bende zijn, maar voor de paarden zijn ze door en door goed.

Je moet niet van die onzin praten, kijk er eens doorheen!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:48

Ik liep er 10 jaar geleden ook al wel eens rond.... en 20 jaar geleden ook al....

Voor de rest ben ik het met pipo eens. Alleen een nieuw asfaltlaagje zou wel fijn zijn want mijn GTI gaat tegen de grond in sommige gaten.... Nouja, moet ik maar gaan fietsen, woon er vlakbij....

Overigens als je het vergelijkt met Wilten... tja, er zijn maar weinig 5 sterren manege's hoor, daar kan Ritsaert nooit tegenop.

Even off-topic: welke manege geeft zijn lespaarden en pony's dagelijks weidegang?? (mits de wei het toelaat) juistem, de Ritsaert.... OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:02

Zou iedereen nu weer ontopic kunnen gaan??
Het is inderdaad niet de bedoeling om in dit topic een manege zwart te maken, er wordt gevraagd wie er 10 jaar geleden reed...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:16

Waar zijn jullie allemaal gebleven, Zwollenaren?!
Die hoek van het land is blijkbaar niet erg sterk vertegenwoordigd! Haha!
Ben nog steeds benieuwd hoor!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:51

Moonlight was trouwens mijn lieveling

Heb jij nog foto's van Pony's?
ikke volgens mij alleen nog een paar van palomino en Sjoert
Sanso vond ik zelf niet zo fijn paardje waarom heb geen idee meer haha.
Gr marielle
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 20-01-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 22:54

marielleaartsen schreef:
JAAA ik ben rond 96 weg gegaan
Dan moet je Moonlight en Willy ook nog wel kennen,

Jaaa, zeker! Hoewel ik op beide niet vaak gereden heb, ik had andere favorietjes. Jouw naam komt me niet geheel onbekend voor...

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:58

Misschien dat je mijn broer kent?
Rutger een lange jongen met Bril
Reed toen in het begin Veel op Pride maar later is die over gegaan op paarden,

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:02

Ik heb er gereden van ca. 1988 tot en met 1993. Ik reed altijd op zaterdagmorgen. Palomino was een hele tijd mijn favoriete pony. Later was er een andere favoriet, maar ik weet niet meer welke.

Ik heb bij Rutger in de les gereden. Haha!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:04

eveline_B schreef:
Ik heb er gereden van ca. 1988 tot en met 1993. Ik reed altijd op zaterdagmorgen. Palomino was een hele tijd mijn favoriete pony. Later was er een andere favoriet, maar ik weet niet meer welke.

Ik heb bij Ruthger in de les gereden. Haha!


Ja jou ken ik nog wel.
Ik kwam altijd met Saskia bij jou geiten en konijnen in Zuid
Dat is ook al een hele poos geleden Lachen

Gr Marielle


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faya_barock, GrapeshotBot, Iris94, NinaCharlie, sassycas en 43 bezoekers