paardje kopen over een half jaar :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

paardje kopen over een half jaar :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:25

Hee mensen!

Ohh.... ik kan er echt niet over uit.... Toeval bestaat niet!! Cool

Even een verhaaltje hoor Clown ... Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik een paard/pony zal kopen. Het liefst doe ik dat in augustus dit jaar, omdat ik van de zomer al plannen heb voor een paar maanden én omdat ik examen doe. Maar goed, ik ben me wel al een beetje aan het oriënteren op wat er allemaal voor moois rondloopt Pling .

Dus.... vanmiddag ging ik kijken. Het beestje waarvoor ik ging kijken was niks, heel klein en (te) koppig enzo. Maar toen zei iemand (voor de grap)': 'ooh kijk maar even naar Lucky dan'. Goed, Lucky uit de stal gehaald, haar eigenaren erbij en wij een beetje praten.
Lucky is 2,5, een merrie en echt een plaatje om te zien!! Cheese! Ze is voornamelijk bruin, met wat koebonte zwarte en witte vlekken erdoorheen. En er zit wat Arabierenbloed doorheen, wat goed te zien is .

Maar nu komt pas het beste (hmmz dit wordt een opstel Bloos! ).... Ze vertelden dat ze Lucky eerst nog in willen rijden en haar dan over een half jaar willen verkopen. Wat perfect!!!!!!!!
En dan... willen ze het liefst dat iemand haar koopt die al goed met haar op kan schieten, die haar op de stal laat staan waar ze nu ook staat (en tevens geboren en opgegroeid is) omdat zij haar liever niet weg willen doen. Ze 'moeten' wel, want Lucky blijft te klein voor de man, ze zal ong. 1.50m worden. Maar dat is wel perfect voor mij!!
Dusss... het stalgeld is betaalbaar daar, er zijn genoeg mensen die mij willen/kunnen helpen daar, het is perfect dichtbij, de huidige eigenaren kunnen haar dan ook blijven zien... Het is echt te perfect allemaal! En ze blijft ook nog eens betaalbaar (ong. 1750 tot 2000 euro).

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Haha! Ik ben blij... *twiedeldie, twiedeldom*
Dus ik ga de komende tijd vaak poetsen en helpen inrijden enzo, ff kijken of het klikt. Wordt vervolgd....

Haha!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:13

Hee, wat leuk voor je OK dan! !! Wanneer krijgen we foto`s te zien Hyper! ??

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:15

leuk zeg! foto's!!! Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:20

Geweldig zeg ! Ik ben heel benieuwd naar foto's !! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:28

Ik zal ze van de week maken! Moet wel iemand me ff uitleggen hoe ze erop moeten, hihi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:45

Super zeg!!! Heel leuk dat alles zo geod uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:47

Ja... daarom geloof ik ook echt niet meer in toeval! Er zijn echt teveel dingen gebeurd in mijn leven de afgelopen paar maanden... Het kan gewoon niet allemaal zijn dat dingen 'zomaar' gebeuren.

WHAAAAAAA ik ben nu echt blij!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:21

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:26

Gefeliciteerd!!! en inderdaad een mooie maat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:29

Ja... ze zeiden dat ze haar onbeleerd op zich wel wilden verkopen voor 1500 euro (zonder toebehoren) en dan iets duurder, ze dacht zelf aan ongeveer 1750 tot 2000 euro. Maar ja, stel dat ik volgende maand zoiets heb van 'dit is het' koop ik haar dan al. Al maakt dat op zich niet zoveel uit, want dan moet ik weer stallinggeld gaan betalen.
Maar het is wel een goede tip... Tenks! Lachen
Zal ik haar trouwens ook laten keuren door een dierenarts? Want sommige mensen zeiden dat ik dat MOEST doen, maar ik heb ook gehoord dat het onzin is. Vooral ook omdat ik het paardje toch een half jaar ga zien voor ik haar koop. Wat raden jullie aan??

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:45

klinkt leuk allemaal, alvast veel plezier!
ik zou haar zeker wel laten keuren ja! ookal ken je haar een half jaar voordat je haar koopt, ze kan altijd dingen hebben die jij vanaf de buitenkant niet kan zien! je zou ook kunnen vragen of je haar nu al mag keuren. als ze nu niet goedgekeurd zou worden weet je waar je aan toe ben en stop je er niet moeite voor niks in, als je haar over een half jaar keurt en ze word afgekeurd ben je misschien al zo aan haar gehecht dat je haar alsnog koopt ookal is dat dan niet zo verstandige beslissing.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:06

he wat fijn!
wel lekker dat je haar eerst zo kan leren kennen!
maar ik zou idd wel keuren voordat je koopt om de reden die _michelle_ ook al zegt!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:09

Dat is een mooie manier om te kijken of het klikt.
Ik zou wel nu alvast alles zwart op wit laten zetten, een contract tekenen, zodat je straks niet voor teleurstellingen komt te staan.

Misschien blijkt het paardje een natuurtalentje onder het zadel en kunnen ze er goed geld voor beuren, daar sta je dan met je hulp en goede bedoelingen als ze het paardje toch ineens voor veel geld weg doen aan een ander.
Goede afspraken maken, zeker laten keuren en contract opstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:40

Hee dankje voor de tip! Daar had ik zelf nog helemaal nieteens aan gedacht, haha Verward Maar als je een contract opstelt hoef je nog niet al te betalen... Toch? Of is dat een domme vraag Knipoog? Want het komt mij juist zo mooi uit dat ik haar dan pas 'echt' hoef te kopen! Anders staat ze straks 2 maanden op het land zonder dat iemand officieel de verantwoordelijkheid heeft.
Maar eeh... die mensen doen haar wel zeker weg en ook zeker het liefst aan mij omdat ik haar daar wil laten staan. Dat scheelt dus al een beetje!
En voorlopig ga ik eerst es ff kijken of het klikt met Lucky in de stal, en als dat zo is ga ik inderdaad es kijken of het handig is een contract op te stellen. Of misschien vast een deel te betalen ofzo

Maareeh... dankje voor het idee!! OK dan!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:45

wat leuk voor je! ik hoop dat er snel foto's komen, want volgens mij is ze echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:52

Hihi... dat is ze ook! Ik ben nu al trots Lachen en ik moet zelfs nog kijken of we wel bij elkaar passen! Ik heb haar nu voornamelijk een beetje bekeken en geaaid enzo. Ze leek me een hardstikke lekker beestje. Ze houdt alleen niet van vaststaan, maar ja daar went ze wel aan Lachen
Vroeger mocht ze op het terrein waar ze staat (ze is daar geboren en getogen) loslopen, dus vandaar. Maar ja, ze moet nog ouder worden en groeien. Ik hoop echt dat ze haar mooie (Arabieren)hoofdje behoudt en wel een lekker gespierd lijfje krijgt. Haha!

Aaah ik ben vandaag zo vrolijk Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:36

Kleintje19 schreef:
Hee dankje voor de tip! Daar had ik zelf nog helemaal nieteens aan gedacht, haha Verward Maar als je een contract opstelt hoef je nog niet al te betalen... Toch? Of is dat een domme vraag Knipoog? Want het komt mij juist zo mooi uit dat ik haar dan pas 'echt' hoef te kopen! Anders staat ze straks 2 maanden op het land zonder dat iemand officieel de verantwoordelijkheid heeft.
Maar eeh... die mensen doen haar wel zeker weg en ook zeker het liefst aan mij omdat ik haar daar wil laten staan. Dat scheelt dus al een beetje!
En voorlopig ga ik eerst es ff kijken of het klikt met Lucky in de stal, en als dat zo is ga ik inderdaad es kijken of het handig is een contract op te stellen. Of misschien vast een deel te betalen ofzo

Maareeh... dankje voor het idee!! OK dan!


Dat moet je zelf bepalen, ik zou nog niet te gretig zijn met alvast betalen, je weet nooit wat er in een half jaartje met een paard kan gebeuren.
Duidelijk punten op papier zetten, over de betaling, wanneer dit geschied e.d
De regeling m.b.t de stalling, die mensen willen graag dat je het paardje daar houdt, kunnen jullie ook op papier zetten.
Alle belangrijke punten waarvan je vindt dat er afspraken over gemaakt kunnen worden.
Betalen zou ik pas doen als het paardje klaar ingereden is, bevalt en gezond is, niet alvast vooruit betalen, al wordt ze nog zo mooi, misschien is het onder het zadel niets voor je en daar zit je dan met je aanbetaling.

Mijn eerste pony was een schat in de omgang, zag er leuk uit, maar met rijden was ze eigenlijk niets voor mij, veel te druk en tuttig.
Het kan best zijn dat het als rijpaardje helemaal niet bevalt, en nou is rijden niet het belangrijkste, het is toch een deel wat veel spanning op kan leveren.

Als ze nu 2,5 is ze dan pas onder het zadel lijkt me ( hoop ik maar ), ik zou eerst afwachten hoe dat wordt voor ik met centjes ga smijten, en ook wat die mensen er dan van denken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:40

Ik zou mezelf niet aan de eerste boom ophangen. Nog niet kopen iig, wacht tot ze beleerd is en je er op hebt gereden. Straks klikt het niet, en moet je weer een baasje voor haar vinden. En idd, wat Sanex zei: in een half jaar kan er een heleboel gebeuren. Met het paard, maar ook met jouw persoonlijke situatie. En het zou ook zomaar kunnen dat een paard daar niet in past.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:42

Het is hartstikke leuk voor je meid, natuurlijk ben je vrolijk en dat mag ook, maar blijf met beide beentjes op de grond staan en juich nog niet te hard.
Een half jaar is lang en er kan van alles gebeuren, vandaar dat ik dat van het contract zei.
Verder wens ik je natuurlijk alle geluk van de wereld toe en hopen dat het lukt, maar hou je ogen open en blijf helder, dan voorkom je teleurstellingen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:48

Jaaaa ik snap wat je bedoelt hoor *LOL* en ik zal ook (proberen om) met beide beentjes op de grond te blijven staan. Maar ik ben er vandaag (weer) geweest, en daarom ben ik even helemaal blij!
Of ze geschikt is voor mij als rijpaard weet ik uiteraard nog helemaal niet, maar daarom wil ik ook meehelpen met het inrijden. Dan heb ik tenminste ook nog rustig de tijd dat te bekijken!

Haha, wel goed dat jullie me een beetje ontnuchteren hoor mensen. Klasse! Maar toch... ik ben een beetje verliefd op haar geloof ik Haha!
Ach... ik ga de komende weken eerst even kijken of het echt 100% klikt, en zoja ga ik verder kijken.
Maareh... Danku voor alle tips hoor *LOL*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:33

SANEX schreef:
Dat is een mooie manier om te kijken of het klikt.
Ik zou wel nu alvast alles zwart op wit laten zetten, een contract tekenen, zodat je straks niet voor teleurstellingen komt te staan.

Misschien blijkt het paardje een natuurtalentje onder het zadel en kunnen ze er goed geld voor beuren, daar sta je dan met je hulp en goede bedoelingen als ze het paardje toch ineens voor veel geld weg doen aan een ander.
Goede afspraken maken, zeker laten keuren en contract opstellen


idd goed idee OK dan!

we trekken je hier wel af en toe weer hard richting de grond Haha!

maar wel leuk dat je het paardje zo geweldig vind!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:39

Gaaf hoor!
En niet eens zo duur voor zo`n jong merrietje!!
Suc6 btw met je examens Lachen

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:16

Wat leuk!
Enneuh...snel foto's plaatsen ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:26

Morgen volgen de foto's!!!!!!!!!!!

Ohja, ik wilde nog even vragen: als ik nou een contract op laat stellen zit ik er toch ook aan vast Verward! Niet alleen als ik daadwerkelijk betaal? Of is dit niet zo??? Hmmz... ik weet het niet meer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:57

vanmiddag naar Lucky!!! Haha! Wie weet hoe ik foto's op het forum kan zetten??