Vraagje aan de Tinkermensen hier .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Vraagje aan de Tinkermensen hier .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 18:14

Hey,

Ik heb een vraagje over Tinkers en omdat wij meer in de KWPN-ers zitten heb ik echt totaal geen verstand van die paardjes. Een kennisje van mijn vader is opzoek naar een Tinker. Alleen waar moet je zoeken om een goede en brave Tinker te vinden?? Zijn daar speciale lijsten voor?? Diegene waar het om gaat zoekt een beleerde en makke Tinker.
Hopelijk helpt iemand mij hiermee, want mijn vader heeft toegezegt dat hij die mensen gaat helpen met het zoeken van een Tinker (terwijl hij helemaal niet in de Tinkers zit Bloos, hijs soms ook zo vaag.... Verward )

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:53

Ga kijken bij particulieren of bij betrouwbare handelaren. Een stal die ik aanbeveel is Tinkerhoeve de Bonte Parels (http://www.tinkerhoeve.nl)

Probeer hem/haar altijd uit, laat hem goed keuren (bij Tinkers is losse knieen een veel voorkomende kwaal) Ook even checken hoe het zit met mok/mijt/rap. Ga voor een Tinker die al een tijdje in Nederland is. De meeste Tinkers die net zijn geïmporteerd moeten nog wennen aan de Nederlandse manier. Tuurlijk, die kunnen ook best braaf zijn, maar toch Knipoog

Laat je ook niet al te veel ver/misleiden door een mooi uiterlijk, veel manen, veel sok etc. 't Gaat toch in eerste instantie om het karakter neem ik aan!

Succes met de zoektocht!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:35

Wij hebben Flanna bij een particulier gekocht. Ik heb helaas geen ervaringen met Handelsstallen...
Flanna is het 3de paard waarbij we wezen kijken waren.
Het 1e dier was ozo braaf volgens de eigenaars.. (bonte kwpn)
Nadat zij erop gereden had ging ik erop en na 15 meter lag ik eraf omdat het beest gigantisch begon te stijgeren, ik had zelfs de teugels er nog niet bij... Verward Blij dat ik mijn cap op had..
De 2e (tinker) was liefde op t eerste gezicht we zouden hem alleen nog laten keuren en die dag voor de keuring stond erop de voicemail dat ze hem toch maar liever zelf hield.. begrijpelijk maar dat is geen manier, zeker niet al s je t niet persoonlijk wil vertellen. Boos!
Dus particulier is ook niet altijd even eerlijk en leuk. Gelukkig hadden wij bij de 3e wel geluk! Gewoon goed je ogen en oren ophouden en lekker op pad gaan en veel rondkijken. Succes (voor je pa) Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:07

1 tip laat hoe dan ook het paard iig klinisch keuren voor aankoop. je bespaart die mensen er een hoop elende mee.
probeer een tinker op proef te krijgen bij je thuis (of waar je hem ook neerzet) sommige mensen willen je een paard wel op proef geven maar dan moet ie bij hun blijven staan. heel begrijpelijk maar je krijgt niet te zien hoe een paard op een andere omgeving reageerd.
en niet te haastig kopen of kiezen. ga er een heleboel bekijken zodat je goed weet wat het aanbod is en wat je precies voor tinker wilt hebben (types etc. )

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:16

Ik hbe Blizz bij de Sandy Road Ranch in Ee ( frl) gekocht. Daar kun je ook terecht voor wnesen en dan kijken zij om zich heen of ze iets tegenkomen.
Zoek eens op tinker, of Irish Cob in google en je vind veel stallen die ook verkopen. www. marktplaats staat ook veel en anders via de link pagina op mijn site of www.tinkers-beginthier.nl
Verder wat hierboevn al is gezegd...

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:45


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:49

en grote tip: vergis je niet zoals velen in het engelen-uiterlijk!! Haha!

zeg dat maar...

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:59

wij hebben onze tinker bi mollema gekocht www.tinkerhorse.nl
een nadeel onze bleek 5 cm klijner dan ons verteld was en hij zij dat het een goed bellerde tinkers zijn maar ze kunnen alleen de basis.
verder zijn het geweldige tinkers daar je krijgt alle medewerking die je wilt veel succes met de zoektocht

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:06

hmm ja idd. paarden worden gauw groter verkocht dan ze eigenlijk zijn. dus een meetlat mee Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:19

Mok/mijt/rasp komt idd veel voor bij tinkers, maar hoeft niet zo zeer een probleem te zijn. Ze kunnen er goed mee leven en vaak hebben ze er niet eens zelf echt last van. Losse knieen is wat lastiger als je serieus gaat rijden of mennen, maar recreatief geeft het geen problemen. Laat deze twee dingen dus niet meteen beslissend zijn als het paard qua karakter en misschien qua uiterlijk ook nog wel haar droompaardje is.

Handelaren hebben vaak goeie praatjes over het verleden, wat ze je ook vertellen, vertrouw t niet meteen. Hecht in elk geval geen waarde aan verhalen over slacht, import etc. Zelfs importpaiperen zijn makkelijk na te maken en dit gebeurt ook regelmatig.

Over het algemeen zijn over alle handelaren wel de nodige roddels, maar ook zeker positieve meningen. Oordeel niet via andermans mening, ga zelf een kijkje nemen. Laat een zelf uitgekozen dierenarts keuren en dan niet even snel. Kijk ook in voerbakken en stallen of je misschien restjes ziet van kalmerende spullen Lachen

Genoemde stallen zijn idd aan te raden. Bonte Parels en Sandy Road Ranch kijken ook graag voor iemand in de rondte op zoek naar een geschikt paardje!

Succes!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:09

Ja op marktplaats staan regelmatig tinkers te koop. Verder weet ik toevallig dat Kanters in Someren altijd veel tinkers voor de verkoop heeft. (www.tinkerhorseskanters.nl) Je hebt er dus veel keus en met een deskundig oog kun je daar leuke tinkers vinden voor een redelijke prijs ("discussie" over prijzen al eerder gevoerd).
Succes ermee!!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:11

Mijn tinker heb ik via www.tinkerwereld.com gevonden en was ook liefde op het eerste gezicht. Kijk eens op verschillende tinkersite's , daar staan altijd hele leuke tinkers te koop

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:11

Ik zou ook zeggen: kijk eens bij de bonte parels...
Maar dat is al genoemd!
Succes!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:04

Ik weet dat de Irish Tinker Stable http://www.irishtinkerstable.com op dit moment een aantal merries te koop heeft. Die staan niet allemaal op de site!!

Succes ermee!!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:54

Ik zou zeggen, neem iemand mee die er veel verstand van heeft, laat de de tinker rijden en laat diegene ook dingen vragen die de tinker niet kent. Hoe reageert het paard daarop? Daaruit kun je al veel van het karakter halen! Gaat hij bokken, staken of alleen maar stilstaan? En hou in je achterhoofd dat een tinker zijn imago vaker niet als wel waarmaakt! Het is en blijft een paard!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:33

irish_lady schreef:
En hou in je achterhoofd dat een tinker zijn imago vaker niet als wel waarmaakt! Het is en blijft een paard!

en in mijn geval... eentje met het karakter van een koppige pony! *LOL*

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:46

Een ezel met vlekken, een dolle stier zonder horens, een lammetje in vermomming, een tank compleet met camouflage als je in zwart/wit werled woont, een stoomlocomotief met veel haar.

okee ik stop al...

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:55

Sommige Tinkers worden ouder verkocht dan dat ze werkelijk zijn.........opletten dus!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:35

Jah ik ken ook heel veel mensen die een tinker kozen voor "het rustige karakter" dit vindt ik altijd Koe -sjit.... want je kan een ras niet altijd via karakter nemen... maar wel een paard zoeken met een bepaald karakter.
Ik heb vele paardjes weer verkocht zien worden bij ons omdat het toch niet zo koelbloedig of rustig was als dat stond in het rassen-boekje van meneer/mevrouw thuis
Zonde van de paardjes want al dat heen en weer gereis is ook voor hun niet echt een pretjuh Verward

maahjah... bij het kopen dus echt voor het karakter gaan en heel goed laten keuren OK dan! Haha!

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:51

Mijn ervaring is natuurlijk de bonte parels, ze weten heel veel van tinkers en helpen je ook bij het zoeken naar het paard wat jij wil OK dan! ik geef je wel een tip en ga bij verschillende handelaren kijken.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:48

www.detukkertinkers.com OK dan! Rudy Asbroek heeft met enig regelmaat ook nieuwe Tinkers uit Engeland. Ga eens langs bij de verschillende handelaren en bekijk hun aanbod, dan kom je vast uiteindelijk de ware tegen Lachen