goed passende hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

goed passende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 15:07

Hey,
Ik ben op zoek naar een goede hengst voor mij merrie.
ze is 1.67 hoog, erg lief en aanhankelijk en ze heeft mooie ruime gangen.
Ik heb helaas geen papieren bij haar en weet dus geen ouders. Ze heeft een vrij rechte rug en lange hals. Ik ben op zoek naar een dressuur hengst die zeer compact gebouwd is, goede gangen met een sterk achterbeen heeft, en een mooi gevormde dikke hals.
Ik dacht zelf ook aan Ferro, maar toen hoorde ik van een kennis dat sommige van zijn kinderen slechte karakters hebben.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goede hengst. Foto's van mijn merrie kan je vinden op deze site (de eerste 5/6 foto's dacht ik):
http://groups.msn.com/vivalabambam/obiwan.msnw
Alvast bedankt!!


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:22

Waarom weet je niets over de afstamming??

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:28

Het is natuurlijk een eigen keus maar om een dergelijke hengst op een merrie zonder papieren te zetten lijkt me niet de meest handige keus. In mijn ogen lijkt t me dan slimmer een leuk veulen te kopen. Gezien de hedendaagse prijzen hoeven ze niet zoveel tekosten en weet je wat je hebt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:30

Idd, Ferro op een merrie zonder papier doe je denk ik alleen als je gek bent. Het dekgeld van Ferro was afgelopen jaar al 3750 euro. Tis net wat je wilt. Het lijkt mij ook slimmer om gewoon een leuk veulen te kopen. Paarden zonder papier brengen nou eenmaal niet veel op tegenwoordig.


obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:19

Ze is van een boer geweest en later gekocht door en vrouw die als beroep jonge potentiele paarden inrijdt en weer door verkoopt. Daar is ze dus heel netjes ingereden en verkocht aan mij. Die vrouw vertelde me dat die boer ook geen papieren had, dus waarschijnlijk is ze gekocht op een markt, maar ik was helemaal gek van haar en daarom heb ik haar gekocht.
Mijn idee is om haar te laten dekken als we wat hoger in de dressuur rijden, als ze een jaar of 10 is, en het veulen dan zelf te houden, in te rijden enz. Ik wil haar laten dekken door een goede hengst, zodat ik met haar veulen ook weer ver kan komen in de dressuur. Ik weet dat ze geen papieren heeft en dat het misschien wel een dom idee is bla bla, maar een paard zijn vermogen en uitstraling enz. ligt naar mijn idee niet in de papieren maar in het paard zelf. Ik wil het veulen gewoon voor mezelf en het hoeft voor mij ook niet ingeschreven te staan of mee te doen aan keuringen. Ik wil gewoon heel graag een veulen van mijn merrie omdat het zo'n ontzettend fijn paard is.
Hoop dat er toch iemand is die mij wilt helpen!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:25

Afbeelding
Afbeelding

leuk beestje hoor!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:14

Hoe lang heb je die merrie nu en heb je een indicatie hoe oud ze is. Als je puur voor jezelf een veulen wilt fokken zou je iig rekening kunnen houden met haar karakter en veterinaire gegevens.
Het zal gemakkelijker zijn om een bestaand veulen te vinden dat op jouw merrie lijkt dan een veulen uit die merrie te fokken die op haar lijkt. Je hebt immers geen aanknopingspunten.
Die boer zowel als die handelaar zullen trouwens wel gegevens hebben/weten, er bestaan tegenwoordig bijna geen paarden zonder papieren.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 21:31

Ik heb haar nu bijna 3 jaar en volgens de dierenarts is ze 6. De vrouw van wie ik haar heb gekocht zei dat het een laat veulen was, dus waarschijnlijk is ze van juni/juli. Ik vond het zelf ook een vaag verhaal want meestal weten boeren zelfs nog door wie hun schaap gedekt is (bij wijze van spreken) maar ik heb niets kunnen achterhalen. De vorige eigenaar heeft ook het KWPN enz gebeld om informatie op te vragen maar ze is nergens bekend. Ik heb er ook over gedacht een DNA test te laten doen, maar omdat we haar ras niet weten is dat volgens mij een obegonnen werk. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om achter haar 'historie' te komen??
P.S. bedankt SamSam. ze is inderdaad heel leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 55 bezoekers