Hoe ooit verder t komen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Hoe ooit verder t komen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 20:46

Zit ff in een dip...
Hoe kom ik in godsnaam verder dan die rondjes hobbelen in de manege Verward
Ik ga nu eigenlijk naar de manege alleen omdat ik het daar gezellig heb, maar om nou te zeggen dat ik er paard leer rijden
Een eigen paard zit er niet. Een bijrijdpaard zoeken is niet normaal moeilijk, tis of te ver, of je mag de helft van de stalling gaan betalen, of het gaat om een A-pony waar ik al 3 jaar niet meer oppas, of je krijgt gewoon geen antwoord meer.
Ik rijd nu misschien op L-niveau, maar het idee dat ik gewoon heel moeilijk hogerop kan komen Boos!
Hoe zijn jullie in godsnaam uit de manegemiesjes fase gekomen :/

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:48

Ik zit er nog middenin Knipoog
Ik zou zeggen, gewoon gedult hebben

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:50

ik heb zo'n 6 jaar op een manege gereden, de laatste jaren had ik wel het idee dat ik er niet echt veel meer leerde maarja ik kon niet de stap nemen om er weg te gaan. ik had daar een verzorgpony, het was gezellig, en waar moest ik gaan rijden als ik daar weg zou gaan? ik en mn zus kregen toen een paard samen met mn vader, dus was de beslissing voor me gemaakt dat ik daar weg ging. als je weggaat bij de manege, dan kan je toch een bijrijdpony betalen van dat geld wat je op de manege betaalde, is dat geen optie (wel eerst een geschikte pony vinden natuurlijk)?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 20:52

Van dat geld ken ik 50 euro in de maand betalen, wat een gemiddld persoon in deze buurt vraagt is rond de 100 Scheve mond

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:52

ik heb ook in zo'n dip gezeten!
zat ook op de manege omdat het zo onwijs gezellig was, maar veel leerde ik er niet meer. reed l/m dressuur en springen deden we niet vaak. we reden alleen maar binnen in de bak en verder niet.
ik had besloten om van de manege af te gaan, en ik moet je eerlijk zeggen, de paarden en de mensen daar mis ik nog elke dag. ik heb een bijrijdpaard gezocht waar ik recreatief en een beetje dressuur mee kon rijden. die had ik binnen notime gevonden. nu rijd ik een ijslander bij, lekker recreatief. geweldig

maar ik heb het ook echt moeilijk gehad! echt dagen zitten huilen, maar nu ben ik blij dat ik geen rondjes meer in de bak rijd. alleen al om het geld!

ik hoop dat je er wat aan hebt...
en blijf zoeken naar een verzorg of bijrijdpaardje! je vind er echt wel 1!

ps: ik ben blij dat ik van de manege af ben.. dat is 1 ding wat zeker is!
Laatst bijgewerkt door gollempje op 18-01-04 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:53

ik betaal trouwens niets voor m'n bijrijdpaard, koop zelf af en toe spullen

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:53

Met heel veel geluk, precies op het goede moment op de juiste plaats en een praatgrage stiefvader.... Dankzij hem is het balletje gaan rollen, hij kwam altijd naar mijn manegeles kijken en praatte dan ook met andere mensen. Oa met een vrouw die 2 paarden in die les had lopen die gereden werden door 2 meisjes uit mijn les. En die wist iemand die op een stal naast de manege nog iemand zocht voor 1 van die paarden daar. Dus dat kwam mijn stiefvader vertellen, die vrouw kwam ook vaak op de manege dus heb haar gewoon eens aangesproken en mocht eens langskomen. Heb daar een jaar gereden, toen moest ik stoppen.

Maar toen ik eenmaal van de manege weg was wilde ik nooit meer terug, heb met redelijke tussenpozen inmiddels 3 verzorgpaarden gehad. Op het moment weer paardloos, ben wel op zoek maar denk dat je gewoon geduld moet hebben. Ik wil het liefst een paard hier in de buurt waar ik ook nog wat mee kan, op termijn wedstrijden, maar of alles is al bezet, of het is niet in de buurt, of ik kan idd een deel van de stalling gaan betalen en daar heb ik geen zin in. Dus ik wacht maar af, kijk regelmatig op Marktplaats en verder.... Geduld dus! Succes nog met zoeken!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:54

haha niet getreurd...
je komt er echt vanzelf wel uit... ik ben ook jaren opzoek geweest naar een leuk bijrijdpaardje (omdat een eigen er eerst voor mij ook nog niet in zit) maar na wat mislukte combinaties heb ik nu eindelijk een erg leuke bijrijdpaard gevonden...
en moet eerlijk zeggen ik rijd ook nog steeds op de manege misschien ook niet direct om hoger op te komen maar voornamelijk voor de gezelligheid en om zo nu en dan weer eens een beginseltje ergens van te leren en dan dat zelf verder uit te pluizen ....

dus inderdaad even geduld hebben... je moet de lol er ook van inzien je rijd op veel verschillende paarden en sommige paarden leren jou ook weer wat ondanks dat ze manege paarden zijn...

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:09

waarschijnlijk is stug volhouden toch het beste Haha!
kom anders keertje mee met mij naar een stal vlakbij mij
(aan de amstel) als dat niet te ver is
wil best samen iets voor je zoeken ofzo

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:09

ja ik heb ook altijd manege lessen gereden. en toen vroeg is een keer iemand wil je mij paard rijden op den duur vroegen heter steeds meer. had ik echt een aantal paarden waar ik vaak op reed.toen later heb ik een eigen paard gekocht (manegepaard) en toen kreeg ik nog steeds vragen of ik ze wou rijden en zodoende had ik op den duur mijn eigen paard en nog 4 paarden ik dan soms allemaal op 1 dag moest doen dus zou zeggen komt vanzelf

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:09

ik zit in krak dezelfde situatie. al zeven jaar rondjes in de bak, en nu sta ik qua theorie verder dan die paarden. dus neem ik nu alle jonge en moeilijke paarden en daar leer je ook een hoop van.

het rottige ( nuja rottig) is dat ik hele dagen met paarden bezig wil zijn. ik mis ze altijd, zit op bokt, denk aan de levensstijl die zó anders is dan zonder paard, een levensstijl die ik wil. er zit iets magisch rond. nu heb ik in mijn leven niet echt iets om naar uit te kijken, behalve dat ik op bokt kan lezen en vooral leren, en dat ik dan ooit, op een goeie dag, een paardje van mezelf kan bezitten. maar financieel... het geld groeit mijn ouders niet op de rug, hoe graag ze voor mij ook een paardje zouden willen kopen.

een verzorgpaard... die zijn hier ook ontzéttend moeilijk te vinden. via bokt was ik eerst aan een fjordje geraakt, maar hoezeer ik er ook naar uitkeek veel te kunnen leren van en aan hem, het ging niet door wegens omstandigheden. ik ben nog altijd sonjabelgium heel dankbaar dat ze mij die kans heeft gegeven, en nu wacht ik gewoon op een nieuwe Lachen

de manege is heel leuk, en ik heb al enkele jonge paarden gereden die me hebben laten voelen wat paarden zijn... een draf die een draf is, een galop die een galop is, een stap die recht is. dat was niet normaal, zo fijn dat dat voelde.
maar over het algemeen, als ik voel dat een paard niet recht is (zijn ze bijna geen van alle), weet ik al dat ik er rien de knots mee zal kunnen uitvoeren. correct aan teugel lopen??? ik kan ze in een les wel proberen rechter te laten lopen, of dingen beter te doen (dankzij een geweldige instructeur die ik helaas even niet meer heb), maar na die week zijn ze dat toch weer vergeten....

ik ken het en ben even hopeloos!!!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:14

ik heb jaren op eenmanege gereden waar ik het heel erg naarmijn zin had. ik reed maar 1 keer in de week, en soms een extra lesje. vond het daar geweldig en ze hadden er paarden en ponies waar je heel veel vanleerde. maar op het laatst werd de manege verkocht en kwamen er 3 jonge mensen in. de lessen werden saai en iedereen ging weg. ze hadden alle paarden te koop staan en de helft werd dus ook verkocht. heel jammer. ik benin die tijd ook gaan samen wonen met mijn vriend, dus was het makkelijker om daar weg te gaan. heb altijd een eigen paard willen hebben, maar moest eerst weer op zoeknaar een nieuwe manege. na eenjaar 1 gevonden Haha! daar kon je paarden leasen voor 2 of 3 keer in de week. dus toen ben ik dat een jaartje gaan doen. beviel me goedm, reed ook wedstrijden enzo..
maar ben er weg gegaan met ruzie.. en na een paar maanden kwam ik op de manege waar ik nu zit. daar kon je ookpaarden leasen, maar hier betekend het dat je alles zelf betaald. het is je eigen paard, je hebt hem alleenniet gekocht. en dat doe iknu nog met veel plezier. ikheb hemnu watlanger dan een jaar en drukbezig met wedstrijden en zo.
inees heb je gewoon het geluk dat er een paard op je pad komt die jemag/kan verzorgen enzo.. we hebben sinds de zomer ook een merrie erbij.. dus nu 2 paarden.. het balletje kan ineens heel raar gaan rollen en voor je het weet loop je tegen een leuk verzorg beesie aan.
gewoon veel advertenties in de gaten houden. en overal gewoon rond blijven vragen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:19

Bij mij is het altijd via-via gegaan..Nog voor ik dacht aan een verzorgpony of iets dergelijks,kreeg ik 2 paarden en een pony tot mijn beschikking..Zo is het altijd gegaan..
Mijn tip is dus aan zo veel mogelijk mensen verkondigen dat je een verzorgpaard ed zoekt..
Misschien kun je ook gewoon eens bij mensen aankloppen,als je ziet dat ze pony's of paarden hebben.

Verder zit ik op het moment wel een beetje in hetzelfde schuitje hoor..Heb dan wel een eigen paard,maar kom niet verder dan de boerderij ...
Heb zoveel ambities,maar geen trailer..Dat is toch een hele beperking hoor..Vergis je er dus niet in.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:53

Iig niet op geven.
Ik heb ook op dat punt gestaan. Maar heb daarna een paar leuke verzorgpony's en een bijrijd paard gevonden. Met dat paard ben ik naar de club les geweest en heb daar heel veel geleerd. Niet alleen in de les, maar ook veel van die merrie. Het was echt een super leer paard.
Dennis heb ik daar ook verzorgt. Die heb ik na een jaar kunnen kopen. Met hem ben ik nu al 2 jaar super gelukkig!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:55

Heb nooit op een manege gereden, maar dat mag de pret niet bederven.
Ik fietste bv wel een heel stuk om er te komen.
Ik meste mee uit, deed het tuig, haalde hooi mee binnen enz en in ruil daarvoor mocht ik rijden.